2012-10-22, 10:11
Medlem
sWeePerrs avatar
Desirée Ahokas Schein har tydligen släppt en bok tillsammans med Dick Harrison i vilken de går till försvar för Kungen mot alla lögner och tarvligheter som har publicerats i samband med boken Den motvillige monarken. Vad vet vi om denna kvinna egentligen? Vem är hon? Är hon dotter eller på annat sätt släkt med Harry Schein?

http://www.dn.se/debatt/skandalboken-om-kungen-bygger-pa-falska-uppgifter
Citera
2012-10-22, 10:21
Medlem
farbror Svens avatar
Hon hatar Deanne Rauscher. Gissar att det bygger på avundsjuka.
Citera
2012-10-22, 10:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Desirée Ahokas Schein har tydligen släppt en bok tillsammans med Dick Harrison i vilken de går till försvar för Kungen mot alla lögner och tarvligheter som har publicerats i samband med boken Den motvillige monarken. Vad vet vi om denna kvinna egentligen? Vem är hon? Är hon dotter eller på annat sätt släkt med Harry Schein?

http://www.dn.se/debatt/skandalboken-om-kungen-bygger-pa-falska-uppgifter
Harry Schein var barnlös. Den här kvinnan heter inte Ahokas Schein, hon heter bara Ahokas. Varför hon envisas med att kalla sig Schein är mig okänt.
Citera
2012-10-22, 11:53
Medlem
farbror Svens avatar
En ny marknadsföringsstrategi? Dick Harrison, som ståtar med större namn än DAS på bokomslaget, är sur på ICA bokförlag och kniper nu käft under lanseringsdagarna/ veckorna. Ska boken slå mer än Sju sorters kakor månne?
Citera
2012-10-22, 12:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Harry Schein var barnlös. Den här kvinnan heter inte Ahokas Schein, hon heter bara Ahokas. Varför hon envisas med att kalla sig Schein är mig okänt.
Harry Schein var inte den enda i Sverige med namnet Schein.
Det är inte säkert att alla med det namnet är släkt med honom, speciellt som han var barnlös som du skriver.
Citera
2012-10-22, 12:15
Medlem
farbror Svens avatar
Från dagens Resumé: man poängterar att Desirée Ahokas Schein har kontakter med hovet och att Dick Harrison ju varit mentor till prins Daniel. Främst dryftas frågan om det var riktigt av DN Debatt att släppa fram DAS.

Enligt Expressen har DAS lämnat en skriftlig rapport om sina fynd till Anders Lettström och Aje Philipson.

Andreas Ekström på Sydsvenskan har fått information om att en redaktör på ICA-förlaget sitter i samma styrelse som kungen.

Vilken draghjälp för boken "Den ofrivillige monarken"! Det blir mer klirr i kassan och ny pocketupplaga.

www.resume.se/nyheter/media/2012/10/22/ny-kungaboken-skapar-kritikerstorm-mot-dn/
Senast redigerad av farbror Sven 2012-10-22 kl. 12:21.
Citera
2012-10-22, 12:22
Medlem
Dick Harrison anser sig blivit överkörd och han har varit så till sig i trasorna över Desirée Ahokas Scheins uppmärksamhet att han inte förstått något alls varför hans namn skulle utnyttjas i boken för att ge den legitimitet

http://www.svd.se/kultur/dick-harrison-jag-ar-helt-overkord_7602928.svd
Citera
2012-10-22, 13:06
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Harry Schein var inte den enda i Sverige med namnet Schein.
Det är inte säkert att alla med det namnet är släkt med honom, speciellt som han var barnlös som du skriver.
Jag säger inte emot dig, men vill tillägga: Det är "ännu mindre säkert" att man är släkt med någon som heter Schein om man inte ens heter Schein själv!
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2012-10-22 kl. 13:09.
Citera
2012-10-22, 16:56
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Nu måste det gått för snabbt här.
Ta ett djupt andetag och försök att skriva det där igen..?

Du kan ju börja med att precisera vilken bok du talar om. Och fortsätta i t.ex. Bordellhärvetråden.

On topic: Jag väntar med spänning på att höra vad Desirée Ahokas Schein ska göra med intäkterna för sin bok för hon kan väl inte göra detta för att tjäna pengar? Det gör ju bara sådan som Sjöberg och Rauscher...
Senast redigerad av farbror Sven 2012-10-22 kl. 17:00.
Citera
2012-10-22, 17:06
Medlem
Rabiat, fruntimmer med obekväma åsikter, jag har följt denna kärringen i ett antal år, och aldrig hava jag kunnat beslå henne med ett faktafel, det Desire'e ahokas påstår är sanningen så som den ter sig i detta nu. Sedan så utvecklas ju allt, men som jag förstår det så är hon inte den som håller fast vid gamla sanningar av ideologiska skäl,. stå på dig kärring, jag håller på dig ,ända tills någon med en bättre sanning uppenbarar sig!
Citera
2012-10-22, 17:28
Medlem
sWeePerrs avatar
Lite bilder på fruntimret vore inte helt fel.
Citera
2012-10-22, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Lite bilder på fruntimret vore inte helt fel.
https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-ash4/273626_718433822_1834931954_n.jpg http://www.realtid.se/ArticlePages/200901/16/20090116105408_Realtid054/desiree200.jpg mystisk kvinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in