2014-10-12, 21:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den försvunnes mobil registrerad i Norge 2004.

http://www.savnetinorge.org/33-savne...juli-2004.html
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-10-12 kl. 21:30.
Citera
2014-10-29, 01:18
Medlem
Jag tror så här:
Michael har lämnat sin familj. Möjligen är han i Thailand eller något annat land och lever utan några enorma samhällskontakter.
Kanske på thailändska landsbygden med en ny fru.

Det skulle faktiskt rent av kunna vara så att hans tidigare familj fått den infon av honom senare - men inte vill kommunicera det med anledning av skam att ha lämnats samtidigt som man slagit på stora trumman för att hitta honom.

I annat fall borde man hört något från polisiärt håll om detta.
Citera
2014-10-29, 09:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Thailand eller Filipinerna?

Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
Jag tror så här:
Michael har lämnat sin familj. Möjligen är han i Thailand eller något annat land och lever utan några enorma samhällskontakter.
Kanske på thailändska landsbygden med en ny fru.

Det skulle faktiskt rent av kunna vara så att hans tidigare familj fått den infon av honom senare - men inte vill kommunicera det med anledning av skam att ha lämnats samtidigt som man slagit på stora trumman för att hitta honom.

I annat fall borde man hört något från polisiärt håll om detta.

Tror att det mycket väl kan vara på det sättet som du tror. Länderna Thailand och Filipinerna är några länder där den försvunne mycket väl kan hålla till i dag. Det är fullt möjligt att han kan ha en ny familj i något av dessa länder. Vad gjorde han i Norge under en kort tid efter att han försvann?

Av någon anledning, så verkar det som om hans anhöriga inte är intresserade att diskutera hans försvinnande.

Ivarssons anhöriga kan mycket väg ha hört av någon vid något/några tillfällen under dessa tio år, och därför verkar vara ovilliga att prata om försvinnandet.

Vad som säkert många av oss har funderat över, är varför han tog detta drastiska steg?
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-10-29 kl. 09:16.
Citera
2014-12-15, 09:10
Medlem
Klossmongos avatar
Varför resa till Norge om han ändå bara skulle ta livet av sig?

Jag tror han flyr från något, han har gjort något dunkelt som var på väg upp i ljuset.
Citera
2014-12-15, 09:17
Medlem
Klossmongos avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10493394.ab

Sleipnerrazzian var 2004
Senast redigerad av Klossmongo 2014-12-15 kl. 09:19.
Citera
2014-12-15, 15:33
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fanns det något dunkelt i den försvunnes bakgrund?

Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Varför resa till Norge om han ändå bara skulle ta livet av sig?

Jag tror han flyr från något, han har gjort något dunkelt som var på väg upp i ljuset.

Ja varför denna resa till Norge?

Anledningen till att han försvann, kan mycket väl ha berott på att det fanns något dunkelt i den försvunnes bakgrund.
Citera
2014-12-15, 20:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den 25 maj och den 25 juli 2004.

Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10493394.ab

Sleipnerrazzian var 2004

Intressant! "Operation Sleipner" skedde tidigt på morgonen den 25 maj 2004. Mikael Ivarsson försvann den 25 juli samma år.

Om det fanns något samband mellan dessa båda datum har jag ingen som helst aning om. Kan bara konstatera att två månader efter razzian försvann han.
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-12-15 kl. 20:14.
Citera
2014-12-25, 11:54
Medlem
Här kommer jag med ett riktigt långskott (dock inte mycket sämre än andra teorier som varit uppe här.)

Han kanske dog och aldrig blev identifierad i samband med tsunamin 2004.
Citera
2014-12-25, 15:06
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Här kommer jag med ett riktigt långskott (dock inte mycket sämre än andra teorier som varit uppe här.)

Han kanske dog och aldrig blev identifierad i samband med tsunamin 2004.

Det där tillför ju absolut noll förklaringsvärde till varför han försvann och vart. Det säger bara att han försvann ett halvår tidigare och råkade befinna sig någonstans där tsunamin slog in med full kraft.

Man kan lika gärna säga att han kanske var i Tibet och trillade ner för ett stup under någon ensam vandring i bergen. Eller att han klev ut i Sydamerikas djungler och mördades av gerillakrigare.

De allra flesta av de som aldrig blev identifierade i Thailand var för övrigt thailändare och gästarbetare från Burma.
Citera
2014-12-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det där tillför ju absolut noll förklaringsvärde till varför han försvann och vart. Det säger bara att han försvann ett halvår tidigare och råkade befinna sig någonstans där tsunamin slog in med full kraft.

Man kan lika gärna säga att han kanske var i Tibet och trillade ner för ett stup under någon ensam vandring i bergen. Eller att han klev ut i Sydamerikas djungler och mördades av gerillakrigare.

De allra flesta av de som aldrig blev identifierade i Thailand var för övrigt thailändare och gästarbetare från Burma.

Misstankar om att han har rest till Thailand för att frivilligt försvinna har varit uppe flera gånger tidigare.

Jag vet att det är långsökt men om han var i Thailand under tsunamin är det inte alls omöjligt att han omkommit.
Senast redigerad av lindome 2014-12-25 kl. 17:49.
Citera
2014-12-25, 20:34
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förklarar ändå inte varför han försvann?

Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Misstankar om att han har rest till Thailand för att frivilligt försvinna har varit uppe flera gånger tidigare.

Jag vet att det är långsökt men om han var i Thailand under tsunamin är det inte alls omöjligt att han omkommit.

Han kan mycket väl ha varit i Thailand under tsunamin. Han kan i s f både ha överlevt eller omkommit. Om han nu ens befann sig i detta land?

Var den försvunne än kan ha befunnit sig i december 2004, så förklarar det ändå inte varför han frivilligt försvann från sin bostad och lämnade sin familj bakom sig nästan fem månader innan.
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-12-25 kl. 20:37.
Citera
2015-01-04, 11:21
Medlem
Det måste väl ha skrivits en massa i lokalpressen den här tiden, och kvällstidningarna brukar vara snabba att haka på men jag hittar inte en enda länk.
Hur såg det ut vid den här tiden, var familjen tysta vid försvinnandet? Trodde han åkt frivilligt?
Han har en dotter läste jag. Var han tillsammans med mamman när han försvann? Var han frisk? Omtyckt?
Varberg är ju litet. folk måste veta saker men det är verkligen skralt med historia/information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in