2015-01-04, 18:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Verkligen skralt med information.

Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
Det måste väl ha skrivits en massa i lokalpressen den här tiden, och kvällstidningarna brukar vara snabba att haka på men jag hittar inte en enda länk.
Hur såg det ut vid den här tiden, var familjen tysta vid försvinnandet? Trodde han åkt frivilligt?
Han har en dotter läste jag. Var han tillsammans med mamman när han försvann? Var han frisk? Omtyckt?
Varberg är ju litet. folk måste veta saker men det är verkligen skralt med historia/information.

Man tycker det men det är inte helt säkert. Kommer att kolla upp detta hur det förhöll sig.

Det finns många frågor ang. hans försvinnande som man skulle vilja få svar på.

Det har du helt rätt i. Mycket skralt med information ang. Ivarssons försvinnande. Märkligt med tanke på att det skedde för "enbart" tio år sedan.

Är det någon som vet hur gammal han var då han försvann?
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-01-04 kl. 18:27.
Citera
2015-01-05, 12:58
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Man tycker det men det är inte helt säkert. Kommer att kolla upp detta hur det förhöll sig.

Det finns många frågor ang. hans försvinnande som man skulle vilja få svar på.

Det har du helt rätt i. Mycket skralt med information ang. Ivarssons försvinnande. Märkligt med tanke på att det skedde för "enbart" tio år sedan.

Är det någon som vet hur gammal han var då han försvann?
Eftersom han enligt moderns facebooksida nedan fyllde 40 år den 2/8 2014, så borde han ha varit 29 år, när han försvann.
https://www.facebook.com/groups/408691545826642/

Jag hittade ett möjligt livstecken i en backpackingtråd några månader efter försvinnandet.
http://www.backpacking.se/discussion...p?PostId=47024
Citera
2015-01-05, 19:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett möjligt livstecken den 23/10 2004.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Eftersom han enligt moderns facebooksida nedan fyllde 40 år den 2/8 2014, så borde han ha varit 29 år, när han försvann.
https://www.facebook.com/groups/408691545826642/

Jag hittade ett möjligt livstecken i en backpackingtråd några månader efter försvinnandet.
http://www.backpacking.se/discussion...p?PostId=47024

Då försvann Ivarsson alltså åtta dagar innan han skulle ha fyllt 30 år. Han skall då vara född 1974-08-02.

Är det någon som vet hur det idag ser ut? Är han antecknad som person utan känd hemvist? Obefintlig (numera kallas detta försvunnen)?

"Postad: 2004-10-23 12:50:56 av mikael ivarsson
tror hon menar hotel bredvid Hoalampong =)"

Detta skulle ev. ha kunnat vara den försvunne som gjorde detta inlägg nästan på dagen tre månader efter att han försvann.
Citera
2015-01-05, 21:21
Medlem
Står ju på facebooksidan att han anträffades i februari 2005, dvs enligt polisens noteringar. Men finns inga mer detaljer än så hos polisen. Antingen finns inte infon kvar eller så vill inte polisen lämna ut uppgifterna till familjen, vilket dom väl heller inte skall göra om han sagt ifrån att han vill lämnas i fred.

Från fb-gruppen: "har fått ut lite papper från Polisen angående Mikael som varit försvunnen i 10 år när man läser i papperna står de att han är anträffad 2005-02-21 sedan lyst när man ringer Polisen för att fråga om detta är de ingen som vet"

Så han är alltså inte försvunnen officiellt men givetvis saknar famlijen honom. Case closed och stäng tråden?
Citera
2015-01-05, 21:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lyst?

[quote=Burkgurka|51756833]Står ju på facebooksidan att han anträffades i februari 2005, dvs enligt polisens noteringar. Men finns inga mer detaljer än så hos polisen. Antingen finns inte infon kvar eller så vill inte polisen lämna ut uppgifterna till familjen, vilket dom väl heller inte skall göra om han sagt ifrån att han vill lämnas i fred.

Från fb-gruppen: "har fått ut lite papper från Polisen angående Mikael som varit försvunnen i 10 år när man läser i papperna står de att han är anträffad 2005-02-21 sedan lyst när man ringer Polisen för att fråga om detta är de ingen som vet"

Så han är alltså inte försvunnen officiellt men givetvis saknar famlijen honom. Case closed och stäng tråden?[/QUOTE]

Det här var ju intressanta uppgifter.

Han skall alltså ha påträffats någonstans den 21 februari 2005 - för nästan tio år sedan. Har han någonsin påträffats efter detta datum? Har han någonsin hört av sig till nära och kära?

Ev. kan han vara lyst av polisen? I s f för vadå? Att en myndig person försvinner frivilligt är ju inget brott.

Nej det tycker jag verkligen inte att detta försvinnande skulle vara "case closed"! Tycker att det blir allt märkligare ju mera som framkommer ang. Mikael Ivarssons försvinnande.
Citera
2015-01-05, 22:10
Medlem
Kan tänka mig att "lyst" är en omskrivning för att han söks, men det är ju hans rättighet att försvinna och polisen har ingen skyldighet att informera familjen om var och hur han hittades. Nu kan det ju vara en felaktig notering och visst undrar man vad som hänt. Även konstigt att inlägget i facebook-gruppen inte har någon uppföljning. Dom skulle ju försöka jaga fram mer info från polisen men finns inget facit för hur det gått med den saken.
Citera
2015-01-06, 13:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett märkligt försvinnande med många frågetecken!

[quote=Burkgurka|51757607]Kan tänka mig att "lyst" är en omskrivning för att han söks, men det är ju hans rättighet att försvinna och polisen har ingen skyldighet att informera familjen om var och hur han hittades. Nu kan det ju vara en felaktig notering och visst undrar man vad som hänt. Även konstigt att inlägget i facebook-gruppen inte har någon uppföljning. Dom skulle ju försöka jaga fram mer info från polisen men finns inget facit för hur det gått med den saken.[/QUOTE]

Kan mycket väl vara på detta sätt.

Polisen har ingen som helst skyldighet att informera en försvunnen persons anhöriga om att denne har påträffats om h*n inte själv vill detta.

Att få tag på Ivarsson blir säkerligen inte lätt om han inte själv tar frivilligt kontakt med familjen.

Det jag tycker kanske är det mest märkliga i detta fall är varför han tog detta drastiska steg? Delar ut presenter till barnen samt försvinner strax innan han skulle ha fyllt 30 år. Ville han inte fira sin födelsedag med nära och kära? Något allvarligt lär ha legat bakom hans beslut att i praktiken göra sina barn faderlösa!

Jag tror att hans familj och övrig släkt har en hel del kunskap om hans försvinnande som de inte vill gå ut med.

Förresten är det någon som känner till vad den försvunne arbetade med då han försvann eller strax innan? Dessutom vet någon var han var mantalsskriven vid försvinnandet?
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-01-06 kl. 14:08.
Citera
2015-01-10, 18:16
Medlem
Stena line, jobbade han pa
Citera
2015-01-10, 19:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Stena line.

Citat:
Ursprungligen postat av HopePally
Stena line, jobbade han pa

Tack för den uppgiften.

På Stena Line linjen Varberg-Grenå? Vet du om han arbetade där då han försvann eller om han hade slutat att arbeta där innan den 25 juli 2004?

Mycket riktigt är den försvunne född den 2 augusti 1974 i Torpa, Varbergs kommun. I Sveriges befolkning 1980 var han mantalsskriven i fastigheten Stenkullen i Lindeberg (eller Lindberg, båda stavningarna förekommer), Varbergs kommun.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-01-10 kl. 19:25.
Citera
2015-01-11, 14:24
Medlem
urmamaspimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
I Sveriges befolkning 1980 var han mantalsskriven i fastigheten Stenkullen i Lindeberg (eller Lindberg, båda stavningarna förekommer), Varbergs kommun.

Lindberg är rätt stavning, det ligger alldeles strax nordost Varberg,
Torpa ligger norr om så han bodde i sina hemtrakter.
Citera
2015-01-11, 17:24
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lindberg och Torpa.

Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Lindberg är rätt stavning, det ligger alldeles strax nordost Varberg,
Torpa ligger norr om så han bodde i sina hemtrakter.

Bra! Då vet vi var dessa ställen ligger i Varbergs kommun.

Hans föräldrar, en yngre syster samt en yngre bror bor alla fortfarande kvar i Varbergs kommun.

Den försvunnes fullständiga namn är Mikael Bruce Ivarsson.
Citera
2015-01-11, 21:48
Medlem
Jag tror att något hände pa jobbet, som antingen undersöktes vi tidpunkten, eller som han fick ga for. Jag tror heller inte Mikael skrev om hotellet i Thailand, pa grund utav hans dyslexi, hade han helt enkelt inte fatt i hop den meningen. Därutöver tror jag även att Mikaels förhållande till sin mamma var ansträngt. Mikael var en äventyrare, sa Svenson livet , med tillhörande taco Fredag passade honom ganska uselt och han kände sig trängd, behövde luft under vingarna.
Han beslutade sig for att ga, men vart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in