Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-20, 20:06
  #1
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mikael Ivarsson försvann enligt inlägget på YouTube från sin bostad utanför Varberg den 25 juli 2004. Videoklippet är upplagt den 14 april i år. Någon som har hört talas om detta försvinnande förut? Själv har jag dock aldrig gjort det.

http://www.youtube.com/watch?v=YlouW...eature=related
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2012-10-20 kl. 20:09.
Citera
2012-10-20, 23:57
  #2
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mikael Ivarsson försvann enligt inlägget på YouTube från sin bostad utanför Varberg den 25 juli 2004. Videoklippet är upplagt den 14 april i år. Någon som har hört talas om detta försvinnande förut? Själv har jag dock aldrig gjort det.

http://www.youtube.com/watch?v=YlouW...eature=related

Det finns även en sida på Facebook om Mikaels försvinnande. Det verkar tyvärr inte som om det har kommit fram några ledtrådar alls än så länge. Tydligen så gav han sina barn varsitt smycke, och tog ut 5000 kronor i Varberg samma kväll som han försvann. Känns väl som om det kanske var ett "planerat" försvinnande. Mycket synd om barnen och övriga anhöriga är det i alla fall, ovissheten måste vara förfärlig.

http://www.facebook.com/groups/408691545826642/
Citera
2012-10-21, 12:47
  #3
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inga som helst ledtrådar.

Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Det finns även en sida på Facebook om Mikaels försvinnande. Det verkar tyvärr inte som om det har kommit fram några ledtrådar alls än så länge. Tydligen så gav han sina barn varsitt smycke, och tog ut 5000 kronor i Varberg samma kväll som han försvann. Känns väl som om det kanske var ett "planerat" försvinnande. Mycket synd om barnen och övriga anhöriga är det i alla fall, ovissheten måste vara förfärlig.

http://www.facebook.com/groups/408691545826642/

Tack för denna info Aurora!

Mycket tråkigt att det inte har framkommit några som helst ledtrådar. Ja, det känns som ett "planerat" försvinnande. Mycket synd om hans barn och övriga anhöriga. Ovissheten är det värsta som finns.

Här har vi återigen ett försvinnande som verkar vara mer eller mindre okänt fastän "bara" dryga åtta år har gått. En del försvinnanden blir otroligt kända och glöms aldrig bort. Andra förblir okända från början för den stora allmänheten.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2012-10-21 kl. 12:50.
Citera
2014-03-16, 03:39
  #4
Medlem
Har inte hört något om detta försvinnande.. någon som kan berätta lite mer om hur och när och vad han gjorde dagen/dagarna innan han försvann?
Citera
2014-03-16, 09:29
  #5
Medlem
Snoovits avatar
Bland kommentarerna på minnessidan på Facebook står bla Försvann han gående i Varberg, men Telia identifierar hans telefon i Hammarby? Var kan denna info vara hämtad med telefonpejlingen? Nån som vet?

Tillägg, telefonen pejlades tydligen i Norge också. På et tidspunkt noen døgn etter forsvinningen i juli 2004 har hans mobiltelefon også blitt registrert i Norge! http://www.savnetinorge.org/33-savne...juli-2004.html

Frivilligt försvinnade?
__________________
Senast redigerad av Snoovit 2014-03-16 kl. 09:36. Anledning: Tillägg
Citera
2014-03-16, 11:00
  #6
Medlem
NinaBes avatar
Finns det ingen, som har fått fram vad Mikael sade till sina barn, när han gick iväg?
Vad fick de för presenter?
Fyllde de år? I annat fall ser jag det, som avskedsgåvor.
Citera
2014-03-16, 11:04
  #7
Medlem
Snoovits avatar
Jag hittade på minnessidan att Mikael hade varit väldigt stressad och pressad innan han försvann men det framgår inte varför.

Långskott. Hittade en post på ett reseforum 041023, kanske det är Mikael som skrivit, då han enl uppgift älskade att resa och favoritmålet var Thailand.

http://www.backpacking.se/discussion...p?PostId=47024
__________________
Senast redigerad av Snoovit 2014-03-16 kl. 11:46. Anledning: Tillägg
Citera
2014-03-16, 11:34
  #8
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoovit
Jag hittade på minnessidan att Mikael hade varit väldigt stressad och pressad innan han försvann men det framgår inte varför.

Långskott. Hittade en post på ett reseforum 041023, kanske det är Mikael som skrivit, då han enl uppgift älskade att resa och favoritmålet var Thailand.

Det låter ju inte helt otroligt Snövit!
Det framgick inte vad han sade till barnen, när han gick? Det kan ju vara av vikt!
Lämnades barnen ensamma eller fanns en moder hemma, hans eller barnens? Barnvakt kanhända...
Citera
2014-03-16, 13:19
  #9
Medlem
Skaraborg2s avatar
Snart tio år sedan han försvann.

[quote=Snoovit|47956286]Bland kommentarerna på minnessidan på Facebook står bla [i]Försvann han gående i Varberg, men Telia identifierar hans telefon i Hammarby?[/I] Var kan denna info vara hämtad med telefonpejlingen? Nån som vet?

Tillägg, telefonen pejlades tydligen i Norge också. På et tidspunkt noen døgn etter forsvinningen i juli 2004 har hans mobiltelefon også blitt registrert i Norge! http://www.savnetinorge.org/33-savne...juli-2004.html

Frivilligt försvinnade?[/QUOTE]

Intressant information. Vad jag bl.a. funderar över är vilket Hammarby som menas? Det finns ju ett flertal. Det jag i första hand tänker på är Hammarby i södra Stockholm men kan ju lika gärna var något av de andra ställena med samma namn. T.ex. Hammarby sydväst om Sandviken.

Den här informationen skulle mycket väl kunna vara hämtad genom telefonpejling.

Utan att jag känner till så mycket om detta försvinnande, så verkar det vara ett frivilligt sådant.

Det är snart tio år sedan som nära och kära har undrat över vad som hände med honom. Hemskt att leva med denna ovisshet. Stackars barnen.

Har han aldrig under dessa år tagit någon som helst liten kontakt med anhöriga eller med bekanta?

Förutsätter man att han fortfarande är i livet, så undrar man ju vad han har gjort under dessa år samt var någonstans han numera bor? I Sverige kan han knappast bo numera.

Själv tror jag att han fortfarande är i livet.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2014-03-16 kl. 13:23.
Citera
2014-03-17, 08:36
  #10
Medlem
NinaBes avatar
[quote=Skaraborg2|47958519]
Citat:
Ursprungligen postat av Snoovit
Bland kommentarerna på minnessidan på Facebook står bla [i]Försvann han gående i Varberg, men Telia identifierar hans telefon i Hammarby?[/I] Var kan denna info vara hämtad med telefonpejlingen? Nån som vet?

Tillägg, telefonen pejlades tydligen i Norge också. På et tidspunkt noen døgn etter forsvinningen i juli 2004 har hans mobiltelefon også blitt registrert i Norge! http://www.savnetinorge.org/33-savne...juli-2004.html

Frivilligt försvinnade?[/QUOTE]

Intressant information. Vad jag bl.a. funderar över är vilket Hammarby som menas? Det finns ju ett flertal. Det jag i första hand tänker på är Hammarby i södra Stockholm men kan ju lika gärna var något av de andra ställena med samma namn. T.ex. Hammarby sydväst om Sandviken.

Den här informationen skulle mycket väl kunna vara hämtad genom telefonpejling.

Utan att jag känner till så mycket om detta försvinnande, så verkar det vara ett frivilligt sådant.

Det är snart tio år sedan som nära och kära har undrat över vad som hände med honom. Hemskt att leva med denna ovisshet. Stackars barnen.

Har han aldrig under dessa år tagit någon som helst liten kontakt med anhöriga eller med bekanta?

Förutsätter man att han fortfarande är i livet, så undrar man ju vad han har gjort under dessa år samt var någonstans han numera bor? I Sverige kan han knappast bo numera.

Själv tror jag att han fortfarande är i livet.


Har Du någonting, som stöder Ditt antagande?
Citera
2014-03-17, 16:25
  #11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Varför?

[quote=NinaBe|47971245]
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2


Har Du någonting, som stöder Ditt antagande?

Nej tyvärr har jag inte det. Det är bara en känsla jag får att detta skulle vara ett frivilligt försvinnande samt att han mycket väl kan vara i livet.

Att han försvann på eget bevåg tycker jag att det verkar vara så. Naturligtvis kan mycket ha skett under dessa tio år men jag hoppas verkligen att han ännu är bland de levandes antal. Inte minst för hans barns skull.

Vad jag hela tiden har funderat över är varför han tog detta drastiska beslut och lät därmed sina barn växa upp utan sin far? Vad kan ha legat bakom detta?

Jag känner som sagt vad till mycket litet om hans försvinnande.
Citera
2014-03-18, 13:49
  #12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Avskedsgåvor?

Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Finns det ingen, som har fått fram vad Mikael sade till sina barn, när han gick iväg?
Vad fick de för presenter?
Fyllde de år? I annat fall ser jag det, som avskedsgåvor.

Detta skulle vara mycket intressant att få reda på. Vad sade han till sina barn vid detta sista möte? Vad var det för presenter de fick?

Kanske var det avskedsgåvor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback