2013-08-26, 14:08
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Kan du klargöra vad det är du egentligen vill säga? För jag fattade ingenting av din invandrarsvenska. Kanske dags att gå en SFI-kurs istället för att sitta på ett forum och försvara en massa idioter.

Jag tar ingen sida och personligen så tycker jag att programmet är så jävla sjukt dåligt. De hade tjänat mycket på att hålla en objektiv framhållning istället för att spendera 2/4 av programmet till att berätta ena partens sida och måla upp den andre som the crazy cat lady. Även fast Lina verkar vara en sjukt störig människa som man typ vill råka spilla sin öl på på krogen, så tycker jag ändå att Hasse kunde visat lite mer pondus och förståelse och lyssnat på Lina än att bara avbryta henne och nämna allt det som Valbone har berättat i programmet.

Lina kanske ljuger, Lina kanske talar sanning, men jag tycker ändå att hon skulle fått sin röst hörd när de ändå lurpassar på henne på det här sättet och sedan springer fram med en massa kameror och skit. Lite fegt av Valbone att sitta i bilen och spionera via en extern display. Rädd för att avslöjas? Jävla skitprogram.

Vad är det som säger att man polisen brukar lyssna på STALKERN i vanliga fall.
Citera
2013-08-26, 16:25
Medlem
Det känns som att Hasse är endast ute efter tittare och inte lösa självaste problemet. Hade "Lina" innan Viola, hört av sig till Hasse så skulle han ta hennes sida, kändes det som.

Kvinnan hotade mannen på bussen med en kniv men motivet nämndes endast av mannen och vi fick inte höra "Lina"s version. Det är ju i sig ett brott men ska man koppla det till stalkningen så ska man höra Linas version också.
Mannen ligger med Lina för att slippa trakesserierna. Rena rama skitsnacket. Skratterande!

Och filmen, Lina spelade in sexet med mannen, som hon senare visade till Viola (eller vad hon hette). Det kan vara vilken porrfilm som helst som Viola i sitt ångestdrabbade tillstånd trott att vara hennes makes.Det står ord för ord där också.
Lina fick praktik på hennes arbetsplats. Så? vem kan säga att hon inte får jobba var hon vill?
Lina uttrycker inte sig bra på svenska. Det kan ju vara en anledningen att hon inte är lika bra som Viola på att anmäla saker och ting!

Linas make äger 22 bilar! vad är det för fel på det? Var kommer pengarna ifrån är en annan femma!

Viola och hennes make ser oskyldiga ut men tänk på att Mannen själv LÅG med lina. Det är väl inte så oskyldigt?

Lina har ett rykte i Borlänge pga hur hon klär sig och pratar. men vi ska väl inte vara fördomsfulla!

Enda brottet jag såg där var att hon hotade mannen med en kniv då hon blev avlägsen av polisen. men hur relaterat detta är till själva stalkningen såg man inte!

Även om det inte går att sammanfatta 4 års lidande i en timme så var detta avsnitt det sämsta sammanfattningen jag sett.
Väldigt dåligt jobbat av Hasse. Du kunde fan ändra hennes röst också! Nu kan hon själv bli stalkad av hela borlänge!
Senast redigerad av imgood 2013-08-26 kl. 17:04.
Citera
2013-08-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfabus
Tror också att det finns ugglor i mossen här. Det jag finner sjukt roligt är att båda makarna påstår sig ha haft sex med den andres fru.

En swingersklubb som hick överstyr kanske om de bara läcker knullfilmen så kan vi avgöra om de är frivilligt eller ej
Citera
2013-08-26, 17:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imgood
Linas make äger 22 bilar! vad är det för fel på det? Var kommer pengarna ifrån är en annan femma!
Låter ju som en målvakt som egentligen inte äger bilarna men står som ägare, så att de riktiga ägarna kan parkera lite hur de vill och strunta i eventuella p-böter, fortkörningsböter osv. Ganska vanligt bland MENA-folk har jag fått veta.
Citera
2013-08-26, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Vad är det som säger att man polisen brukar lyssna på STALKERN i vanliga fall.
Jag vet inte, gör du? Polisen håller väl sig mer objektiva än vad en kriminaljournalist som Hasse Aro gör iaf.
Citera
2013-08-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Låter ju som en målvakt som egentligen inte äger bilarna men står som ägare, så att de riktiga ägarna kan parkera lite hur de vill och strunta i eventuella p-böter, fortkörningsböter osv. Ganska vanligt bland MENA-folk har jag fått veta.

Jag såg ingen koppling mellan antalet bilar han äger och stalkningen! detta var poängen med vad jag skrev!
Citera
2013-08-26, 19:16
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imgood
Jag såg ingen koppling mellan antalet bilar han äger och stalkningen! detta var poängen med vad jag skrev!
Kopplingen är väl att han är kriminell. Lever man som målvakt så har man ett annorlunda liv och en annorlunda syn på saker och ting. Sedan tror jag samtliga inblandade i denna härvan är skyldiga till lite allt möjligt.
Citera
2013-08-26, 19:42
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Jag vet inte, gör du? Polisen håller väl sig mer objektiva än vad en kriminaljournalist som Hasse Aro gör iaf.
Om någon lägger upp hela sitt liv på facebook och sedan blir förföljd så är det inte direkt den som lägger upp hela sitt live på facebook som får någon verkar få någon kritik. Jag vet inte om Aro är journalist, men isåfall borde han definitivt vara neutral i sitt utlåtande .
Citera
2013-08-26, 20:16
Medlem
Man kan inte säga att allt är hennes fel. Ni får Lina Lina som en seriemördare. inte ngt av det Viola säger blivit bevisat förutom det där på bussen!

Detta är bara så sorligt att man behövde filma henne och utan att ändra Lina utseende-egenskaper publicera filmen bara så där!

Väldigt sorligt, väldigt! Jag kan tänka mig att båda familjer har nu hamnat i rädsla och ångest sen programmet sändes!

Dåligt jobbat Hasse!
Citera
2013-08-26, 23:35
Medlem
valbones familj är inte bra alls. deras idiotiska ide att gå ut i tv var nog det värsta den familjen kunde göra mot en annan familj.
lina och hennes familj mår skit för ingenting av det som man såg på filmen är sanning.
Senast redigerad av risifrutti123 2013-08-26 kl. 23:37.
Citera
2013-08-26, 23:51
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av risifrutti123
valbones familj är inte bra alls. deras idiotiska ide att gå ut i tv var nog det värsta den familjen kunde göra mot en annan familj.
lina och hennes familj mår skit för ingenting av det som man såg på filmen är sanning.
Tror att lina behöver bli tröstad av en riktig flashbackare, hon såg ju rätt bra ut så det är nog många som ställer upp.
Citera
2013-08-27, 00:48
Medlem
Vilka tomtar.. Hahaha, trovärdigheten i programmet sjönk ner till 0% när man fick veta att han accepterade att ligga med henne för att få ett slut på stalkandet.... ....Right

Mytomaner allihopa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in