Jag råkade se en gammal tablå i TV tidningen och såg då att det sista avsnittet av Efterlyst bara var listad som avsnitt 7 av 14. Detta betyder att TV3 sent har fattat beslutet att kraftigt korta ner säsongen av Efterlyst för att ersätta med den här skiten. Visserligen kan jag tycka att Stalkers är underhållande i sina stunder (avsnitt 2 var bra men det senaste var bara skit). Men det är ju oacceptabelt att ersätta det enda någorlunda seriösa programmet i TV3 som är till samhällsnytta med ett rent spekulativt program där enda syftet är att vi skall få vältra oss i andras olycka i rent underhållningssyfte.
Jag tycker att göra en hel säsong av Stalkers blir för mycket, tidigare då TV3 var något seriösare så kanske de hade producerat ett eller två avsnitt och kallat det Efterlyst Special Stalkers med sändningstid direkt efter huvudprogrammet Efterlyst. Men nu ersätter man helt sonika Efterlyst och ersätter med en halv säsong av detta.
TV3 är desperata och bara sjunker som en sten. Kanske dags att lägga ner den kanalen!
Jag kommer fortsätta kolla på detta program, då jag även brukar kolla på en del mindre seriösa program i underhållningssyfte. Men jag tycker det är tragiskt att ersätta Efterlyst med detta!