2012-11-07, 22:53
Medlem
wonderlands avatar
edit: dp
Citera
2012-11-07, 22:54
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det är ju stalkern som är sjuk.

Och det är den utsatta som blir utsatt och lidande. Som sagt, skulle du känna empati och tycka synd om stalkern om du eller en nära anhörig fick en efter dig? Du tror inte de utsatta själva blir sjuka eller får men på kuppen av stressen och obehaget.
Citera
2012-11-07, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av e_peppe
ojoj.... vad heter han och finns det någon opixlad bild på dåren?

står i första inlägget i tråden vad han heter. finns inga bilder på honom dock några beskrivningar
Citera
2012-11-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
VARFÖR KOMMER HAN ÅT FACEBOOK OM HAN HAR RÄTTSPSYK VÅRD! HUR FAN KAN HAN HA TILLGÅNG TILL FACEBOOK DÅ? VILKEN JÄVLA LÄKARE GAV HAN TILLGÅNG TILL FACEBOOK.

LÄKAREN SKALL HÄNGAS!

Men nu är det tyvärr så att i detta land har alla på rättspsykiatriska sjukhus/kliniker full rätt till att ha datorer och mobiler. Det står så i lagen och det finns bara en rättspsykiatrisk klinik som har avdelningar med ett TOTALFÖRBUD av andvändningar av all elektronisk kommunikation. Det är rättspsyk i Växjö. Dom slogs hårt för att få bedriva vård där patienter EJ få ha den tillgången. SÅ OM DE ANDRA KLINIKERNA VILLE STOPPA STALKERS, PEDOFILER, VÅLDTÄKTSMÄN, MÖRDARE M.M Så kan dom. Det är sanningen, men vilket liv det skulle bli på dårhusen. Man får nämligen EJ
bedriva rättspsykiatrsk vård som ett straff. Så deras vakna tid kan dom leka med sina datorer och mobiler..

Jag poster en länk till ett blogginlägg om en dubbelmördare, en ung tjej överlevande. Den mördaren sitter i dag på rättspsyk i Växjö på en av få avdelningar där man tillåter datorer. På den bloggen kan du läsa om ett antal patienter som man måste kalla dom, men en mördare är en mördare likväl som en stalker, det finns all typ av kriminella som nyligen är dömda som har facebook m.m. Tex Soj Van Tran som dömdes för mordförsök och fick sin första permiss efter 4 månaders vård. På bloggen finner du ett antal som är dömda till rättspsykiatrisk vård med facebook t.e.x Michelle Gustafsson m.m.
Bloggen heter:http://sanningvsrykten.blogspot.se/

Länken till dubbelmördaren på bloggen:
http://sanningvsrykten.blogspot.se/2012/10/omtalad-dubbel-mordare-domdes-i-juni.html
Citera
2012-11-07, 23:03
Medlem
Ternheims avatar
Älskare att hans syskonbarn läser har examen i psykologi.

"City College Plymouth
Examensår 2012 · Psychology · Sociology · Plymouth"
http://www.facebook.com/marianne.martinsen.10

Kanske kan komma till användning?
Citera
2012-11-07, 23:08
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av som-ali
Ja men det är ju de jag menar. Idag har varenda lite obetydlig människa en blogg där de lägger upp det mest intima för kreti och pleti. Fattar inte folk att detta fenomen bjuder in folk med psykisk ohälsa till att stalka dem. men detta rättfärdigar det inte ändå då stalking är förbjudet. Men om nu denna bonde vill vara ifred och värna om sig själv så skulle hon kanske tänkt ett steg till.

Själv är jag också en person som håller på mitt privatliv och därför finns jag varken på någon blogg där jag slänger upp smaskiga bilder eller har något facebook-skit.

Alla människor har ett egen ansvar och så även bonden i kvällens program och visst vill ni gör aliknelsen med mobbing och mobbare så ok för mig, då jag är av den uppftttningen att ofta får mobb offret skylla sig själv. Nu går jag OT men finns andra trådar där jag vidar utvecklat min resonemang.

Jag är själv väldigt varlig med bloggar och facebook så visst kan jag hålla med om att folk borde värna mer om sitt privatliv.

Men stalkern har också ett eget ansvar. Det är inte ett normalt beteende att förfölja som personerna gör i programmet eller anse att de är ihop, t.o.m. förlovade, med sitt kärleksobjekt trots att objektet aldrig ens träffat människan. Är man så sjuk att man inte kan inse sitt egna ansvar och skadliga beteende gentemot medmänniskor behöver man få psykvård.

Din inställning till mobboffer vittnar ju om att vi är långt ifrån varandra i frågan, men ja det är OT.
Citera
2012-11-07, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Det ska till väldigt speciella saker för att han inte ska få ha sin dator. Det har ju varit ett känt problem att barnporrare som sitter på sluten vård kan sitta och barnporrsurfa, det tror jag dock har ändrats.

Det största problemet är att lagen tillåter detta och vem tar upp denna fråga när det blir val?
Rättspsyk i Växjö är tuffa som fan och stred för personalen, patienter och samhällsskydet och vann i högsta instans. Så alla dessa sjukhus/kliniker kan göra som rättspsyk i Växjö.

Om man kollar noga och letar så finner man tex: en som sitter på Karsuddens sjukhus och värvar medlemmar till organisationer det kallas uppenbarligen för kvalitativ vård.. Så att det finns stalkers på rättspsyk som fortsätter att begå stalking med personalens samtycke
Citera
2012-11-07, 23:19
Medlem
som-alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Jag är själv väldigt varlig med bloggar och facebook så visst kan jag hålla med om att folk borde värna mer om sitt privatliv.

Men stalkern har också ett eget ansvar. Det är inte ett normalt beteende att förfölja som personerna gör i programmet eller anse att de är ihop, t.o.m. förlovade, med sitt kärleksobjekt trots att objektet aldrig ens träffat människan. Är man så sjuk att man inte kan inse sitt egna ansvar och skadliga beteende gentemot medmänniskor behöver man få psykvård.

Din inställning till mobboffer vittnar ju om att vi är långt ifrån varandra i frågan, men ja det är OT.

Håller med dig att det är inte ok med stalking. Ville bara försöka få folk till att fatta att deras bloggande kan bjuda in till såna här obehagliga människor i deras liv.
Blir lite som att säga till en turist att han inte ska gå i det eller det kvartert, hamnen eller gatan när han tex är på semester i Brasilien, men att då tursiten säger att det är hans mänskliga rättighet att gå precis vart han vill i världen. ja visst gör det då men gnäll då för fan inte när du blir mördad, rånad och eller våldtagen. Det är denna lilla parallell jag vill göra för att förkara för vissa i denna tråden som tycker att bloggande skall vara fritt och riskfritt. Visst i en perfekt borde det vara de men nu lever vi inte i en perfekt värld utan du liksom stalkern har ett egen ansvar.

Fattar inte varifrån detta fenomen har kommit med bloggandet och facebookandet, varför värnar inte folk om sina privatliv längre? Att vara stalker idag måste ju vara hur kul som helst när folk fläker upp sina bilder på nätet, men gråter sedan ut när folk börjar snacka om dem eller de blir nekade det ena jobbet efter det andra.

Känner jag börjar flyta ut här, men kort och enkelt. Vill du vara ifred så låt då andra också få vara ifred från era idiotiska bloggar och bilder.
Citera
2012-11-07, 23:20
Medlem
SpecialEditions avatar
Kan någon snäll människa på TV3 tala om för "experttanten" hur stalker ska uttalas. Jag får ett psykbryt varje gång kärringen drar den försvenskade varianten. Eftersom programmen redan är inspelade kan de väl ta in en tysk porrdubbare så att det blir rätt och trovärdigt.

I övrigt lite trist att man fick följa en relativt frisk stalker. Hoppas det kommer lite mer extrema exemplar som man kan gotta sig i.
Citera
2012-11-07, 23:21
Medlem
Det finns en tråd som är ny och väldigt intressant eftersom huvud temat är om dagens rättspsykiatri är ett skämt? Svaret är enkelt JA i stora delar är det tyvärr så.. Så ett tips till er som vill diskutera vad som sker på rättspsyk m.m. för det låter orimligt att en STALKER inte skulle hamna just på rättspsyk eller?

Länk till tråden:https://www.flashback.org/t2001430
Citera
2012-11-07, 23:47
Medlem
cunthunters avatar
Kunde inte koncentrera mig.

Hasse Aro: denna Stalker (eng uttal)
Tanten: det är så en stallker (svenskt uttal)
Hasse Aro: jo men han är en stallker (svenskt uttal)
Polis 1: stalking är olagligt (eng uttal)
Hasse Aro: välkommen tillbaka till Stalkers (eng uttal)
Tanten: stallkare ger inte upp (svenskt uttal)
Hasse Aro: är stallkers farliga? (Svenskt uttal)
Polis 1: stallkare kan vara farliga (svenskt uttal)
Hasse Aro: skillnad mellan stalkers och .. (Eng uttal)

Vad fan i helvete, jag får ett mentalt epilepsi anfall...

Bestäm er!!! Stallkare eller Stalkers.
Citera
2012-11-07, 23:50
Avslutad
Det var ett mycket bra program, läskigt på sina ställen. Men först sa hon att Thorbjörn hade förföljt henne i två år, men senare sa Hasse Aro att det var fyra år. Kanske en bagatell, men jag reagerade på det. Det var också mycket otäckt när de berättade om mannen som stalkade Björk, jag fick skräckfilmsvibbar.

Jag ser fram emot nästa avsnitt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in