2012-10-30, 12:45
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Har sett trailer för det här programmet och det känns som det enda tunga och sevärda programmet på den numera flopp-kanalen TV3.

Att stalkers är ett "samhällsproblem" och att internet och Facebook har gjort det enklare att övervaka människor har man ju förstått. Känns minst sagt som patetiska svin som förföljer kvinnor (för de är väl oftast de som blir utsatta för stalkers) och den där tragiska mannen i trailern som ringer och gråtandes hulkar fram "-Jag vill ju bara vara med dej" får det att vändas i magen på en, ärligt alltså - man blir ju direkt illamående och hur det är att verkligen vara en som är utsatt för det där kan man knappt förstå..

Man patetiska är dom, och att sätta medialjus på de här människorna måste vara ett effektivt vapen både mot de som stalkar och riktigt bra TV.

Detta känns som TV3 när det är som bäst. Lite sånt där som när Aschberg hälsade på pedofiler, det måste ju ha skrämt upp pedofiler för att ta kontakt med flickor över nätet. Kanske kan det här programmet få samma effekt?

Kanske det mest intressanta programstarten under hösten 2012 som jag ser det, jag kommer definitivt inte missa starten av det här 7 november.

Jag tror det kan bita på de som inte har en psykisk störning i grunden. Såna människor behöver förmodligen mer än en uppläxning av Aro för att sluta. Jag hoppas dock verkligen det blir ett seriöst och bra program i alla fall. De har ju sänt något liknande från England där stalkingen slutade i mord på olika kvinnor. Då handlade det för det mesta om gamla ex som inte kunde acceptera att det var slut och fortsatte förfölja och skrämma kvinnorna. Det är ett synnerligen intressant fenomen, hur kan man bli så besatt av en annan människa att man lägger all vaken tid på att förfölja den?
Citera
2012-11-01, 21:26
Medlem
Nån som vet om Markus Karlsson som är en ganska känd stalker kommer att vara med i detta program?

Hitta bla detta om honom http://www.aminaaxelsson.com/blog/?search=markus+karlsson och googlar man vidare på hans namn så hittar man oändligt mycket om honom så han måste väl tillhöra en av dom sjukare stalkers man kan få efter sig

D
Citera
2012-11-01, 23:03
Medlem
Hittar inte programmet på TV3 Play, någon som vet var det finns och var det något att se?
Citera
2012-11-01, 23:30
Medlem
repts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najki
Hittar inte programmet på TV3 Play, någon som vet var det finns och var det något att se?

Programmet har inte haft premiär än, det börjar den 7:e november.
Citera
2012-11-02, 13:52
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinkelspielmaria
Nån som vet om Markus Karlsson som är en ganska känd stalker kommer att vara med i detta program?

Hitta bla detta om honom http://www.aminaaxelsson.com/blog/?search=markus+karlsson och googlar man vidare på hans namn så hittar man oändligt mycket om honom så han måste väl tillhöra en av dom sjukare stalkers man kan få efter sig

D
De måste ha med honom i programmet. Du kan väl maila till tv3 och fråga om han ska va med i programmet? Jag kan på något sätt tycka att om man är så dum så man lägger upp hela ens liv på facebook eller sin blogg så får man lite skylla sig själv. Det idealiska vore såklart att det inte fanns människor som förföljde, men nu gör det det och då måste man tänka efter innan man gör något. Om man kollar lite längre ner på bloggen så ser man att hon som gnäller på att hon blir stalkad har lagt upp ganska utmanande bilder. Jag trodde att Susanne från bonde söker frus stalker hade slutat att förfölja henne dessutom är det väl inte så svårt att polisanmäla någon.
Senast redigerad av The Beach boy 2012-11-02 kl. 14:05.
Citera
2012-11-02, 16:15
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinkelspielmaria

D

Står ju i bloggen att han kommer figurera flitigt i programmet...

Sedan så tror jag som Cattasbubbla - detta program kanske biter på de som inte har en psykiatrisk störning i grunden och helt enkelt bara har spårat ur på grund av ett brustet hjärta, men en sådan som Markus Karlsson? Aldrig.
Citera
2012-11-02, 21:34
Medlem
Ja jävlar de missade jag va ju så mycket text så läste inte allt direkt

Tack
Citera
2012-11-04, 04:09
Medlem
LightClouds avatar
Ska bli intressant att se! Ser fram emot denna serie
Citera
2012-11-07, 11:51
Moderator
v50s avatar
Ikväll 21.00 börjar denna serie, blir intressant och se vad det är för program och om den är värd att följa.
Citera
2012-11-07, 17:28
Medlem
Flus avatar
Aftonbladet har idag en artikel om Bonde-Susannes stalker, som mördade ett barn på 70-talet. Fallet tas upp i kvällens program. Kan bli intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av AB
Under rättegången kom det fram att mannen var dömd sedan tidigare – för att ha mördat sin egen tiomånadersbebis.
Fallet resulterade i åtta års fängelse, och var väldigt uppmärksammat i Norge under sjuttiotalet.
"Bonde-Susanne Brännemo förföljd - av en barnamördare"
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article15735544.ab
Citera
2012-11-07, 17:42
Bannlyst
Någon som kan luska reda på vad stalkern heter? Borde ju inte vara så svårt egentligen. Ska kolla om jag kan hitta info själv men om någon är snabbare så vore det ju hemskt uppskattat.
Citera
2012-11-07, 18:04
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Någon som kan luska reda på vad stalkern heter? Borde ju inte vara så svårt egentligen. Ska kolla om jag kan hitta info själv men om någon är snabbare så vore det ju hemskt uppskattat.
Det finns en trailer här med några ledtrådar:
http://www.dalademokraten.com/Noje/Nyheter/Bonde-Susanne-Det-har-gatt-overstyr/
Han skriver "Jag är hemma i Åmotfors" i ett sms, och verkar heta Thorbjörn.
(Det skulle kunna vara ett fejkat namn som TV3 hittat på.)

Edit.
Enligt detta blogginlägg heter tjommen Thorbjörn Martinsen/Thorbjörn Nielsen.
http://bondesusanne.se/2012/03/03/den-varsta-dagen-i-mitt-liv/
Senast redigerad av Flu 2012-11-07 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in