2022-08-12, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Jag hade bara problem med hissarna dagen efter dom släppte patchen, jag kommer ihåg att dom släppte en liten patch samma dag som kanske fixa några hiss-buggar? Jag har bara varit i Hurston sen dess, och CRU-L1, Daymar. Jag har inte haft någon hiss-bugg, fast jag har inte spelat så mycket.

Dom gjorde någon uppdatering av grafiken, så nu hjälper det inte att höja inställningarna på GPU för att sänka load på CPU. Så jag fick ta bort min boost på CPUn. Nu ligger den på 3.6ghz i stället för 5 ghz. Tempen gick ner från 90c till 60c. Spelet flyter lika bra som innan. Det är bara min kylning som är för dålig för min I9 9900K, det är första spelet som pressar den till max

Mm samma här. Min amd 3900x med sina 12 kärnor får jobba för en gång skull, vilket jag rättfärdigar köpet för en gång skull. Prollen kostade ju faktiskt nästan 6000 kr när den släpptes 2019 😁
Citera
2022-09-06, 10:25
Medlem
Free-fly (8-15 sep) för den som vill testa star citizen gratis 🙂
Citera
2022-10-06, 19:46
Medlem
Livepatch 3.17.3 ute 🙂
Citera
2022-10-10, 06:16
Medlem
Existents avatar
Hur gåre för detta spel? Har dom några planer på att släppa det officielt snart, fråga till er som spelar?
Citera
2022-10-12, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Existent
Hur gåre för detta spel? Har dom några planer på att släppa det officielt snart, fråga till er som spelar?

Beror ju på vad du menar med ”Slappa det officiellt”. Om du menar att det ska gå från alpha, till färdig produkt så kommer det inte hända närmsta åren. Sannolikt går det från Alpha till Beta om 1-3 år, men redan nu kan du ha ganska roligt av spelet.
Citera
2022-10-12, 07:59
Medlem
Existents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Beror ju på vad du menar med ”Slappa det officiellt”. Om du menar att det ska gå från alpha, till färdig produkt så kommer det inte hända närmsta åren. Sannolikt går det från Alpha till Beta om 1-3 år, men redan nu kan du ha ganska roligt av spelet.
Anser du att det inte är klart nog för att släppas som färdig produkt med en tydlig baseline efter alla dessa år?
Citera
2022-10-12, 08:33
Medlem
Teus avatar
Citat:
Anser du att det inte är klart nog för att släppas som färdig produkt med en tydlig baseline efter alla dessa år?

Tydlig baseline, visst. Problemet är dock att dom inte blivit färdiga med det som utlovats med ~13% av alla löften uppfyllda där många är implementerade på ett oerhört dåligt sätt. Risken för att CIG går i konkurs är nog överhängande. Vad som sker därefter ska dock bli intressant att se. Det finns nog en viss möjlighet att en annan spelstudio tar över projektet.
Citera
2022-10-12, 12:06
Medlem
Citat:

Nej, eftersom själva definitionen av en Beta, dvs steget innan release är att alla kärnfunktioner ska finnas, men att det krävs polering. I dagsläget saknas några av de viktigaste av dessa funktioner så att helt plötslig hävda att spelet är klart för release skulle vara anmärkningsvärt. På fler sätt än ett ska tilläggas då vi just nu är i Alpha.

Inom 6-12 månader hoppas jag att vi får lägga vantarna på 4.0, med det nya stjärnsystemet samt en nära full persistence. Något år efter 4.0 får vi förhoppningsvis även se ännu fler system, och mer core gameplay.

Först när alla grundfunktioner finns på plats, om än väldigt opolerade kommer det sannolikt lämna alpha-stadiet. När detta sker tror jag det kommer ta 1-3 år innan CIG bestämmer sig för att spelet är redo för release.

Sannolikt har vi då ett spel (två egentligen med SQ42 och SC) med alla grundläggande funktioner på plats utan allt för omfattande buggar, samt 3-5 system att spela i.

Så kortfattat skulle tror jag spelet släpps om 2-5 år.
Citera
2022-10-12, 15:34
Medlem
discofunks avatar
Personligen anser jag att hela rasket är ett bedrägeri och spelet kommer aldrig bli klart.

Finns en del folk också som menar att det aldrig kan bli klart för man ha byggt spelet fel från grunden.
Just det kan jag inte uttala mig om men det skulle inte förvåna mig en sekund.
Citera
2022-10-12, 15:42
Avslutad
Jag tycker att de redan gick sönder iom att skippa full loot pvp blandannat. Kunde verkligen bli något men nu har de mest en pensel på att rymden , HELA RYMDEN blir fin. Eh... Eve online tack?
Det märks att de bara penslar och skiter i ett riktigt bra spel. Vem bryr sig att Like Skywalker ska voica deras tomhet singel player?
De kunde verkligen ha varit "vi skiter faktiskt i er och era dyra skepp sen, rymden är inte så sammanträffad för er hallå?" Men niiiiiej.
Star Citizen ska ju verkligen egentligen eller snarare BÖR vara "not rest assured citizen, fkng pricks... "
Vad passar inte den attityden mer än själva rymd mmo simulator ändå? Fk detta spel nu. In i raden som alla andra jävla löjliga Too Human spel.
Senast redigerad av zzang93 2022-10-12 kl. 15:47.
Citera
2022-10-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Tydlig baseline, visst. Problemet är dock att dom inte blivit färdiga med det som utlovats med ~13% av alla löften uppfyllda där många är implementerade på ett oerhört dåligt sätt. Risken för att CIG går i konkurs är nog överhängande. Vad som sker därefter ska dock bli intressant att se. Det finns nog en viss möjlighet att en annan spelstudio tar över projektet.

Hur får du det till att de ska gå i konkurs? De får in mer och mer pengar för varje år som går, de har gjort enorma investeringar i en ny spelstudio i Manchester med plats för över 1000 anställda. de har hittills dragit in över en halv miljard dollar och pengarna rasar in i ökande tempo år för år. Och vi har inte ens talat om investerarna som är beredda att skyffla in pengar om det skulle behövas.

2012 7 miljoner
2013 28 miljoner
2014 33 miljoner
2015 36 miljoner
2016 36 miljoner
2017 35 miljoner
2018 38 miljoner
2019 48 miljoner
2020 79 miljoner
2021 86 miljoner
2022 80 miljoner

Summa: 500+ miljoner dollar bara från förköp, den mest geniala affärsidén i spelhistorien.
Senast redigerad av Gincan 2022-10-12 kl. 16:49.
Citera
2022-10-12, 17:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Hur får du det till att de ska gå i konkurs? De får in mer och mer pengar för varje år som går, de har gjort enorma investeringar i en ny spelstudio i Manchester med plats för över 1000 anställda. de har hittills dragit in över en halv miljard dollar och pengarna rasar in i ökande tempo år för år. Och vi har inte ens talat om investerarna som är beredda att skyffla in pengar om det skulle behövas.

2012 7 miljoner
2013 28 miljoner
2014 33 miljoner
2015 36 miljoner
2016 36 miljoner
2017 35 miljoner
2018 38 miljoner
2019 48 miljoner
2020 79 miljoner
2021 86 miljoner
2022 80 miljoner

Summa: 500+ miljoner dollar bara från förköp, den mest geniala affärsidén i spelhistorien.
Lågkonjuktur står inför dörren och även om CIG har dragit in ohyggliga summor i backing så har man även utgifter av liknande storlek. Detta alltså samtidigt som man utvecklar i snigelfart. Förr eller senare kommer man nå en punkt där ingen är villig att kasta mer pengar i det svarta hålet som är Star Citizen och jag är då övertygad om att detta kommer ske långt innan Roberts och hans klåpare lyckats skapa ett färdigt spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in