Citat:
Ursprungligen postat av
Existent
Anser du att det inte är klart nog för att släppas som färdig produkt med en tydlig baseline efter alla dessa år?
Nej, eftersom själva definitionen av en Beta, dvs steget innan release är att alla kärnfunktioner ska finnas, men att det krävs polering. I dagsläget saknas några av de viktigaste av dessa funktioner så att helt plötslig hävda att spelet är klart för release skulle vara anmärkningsvärt. På fler sätt än ett ska tilläggas då vi just nu är i Alpha.
Inom 6-12 månader hoppas jag att vi får lägga vantarna på 4.0, med det nya stjärnsystemet samt en nära full persistence. Något år efter 4.0 får vi förhoppningsvis även se ännu fler system, och mer core gameplay.
Först när alla grundfunktioner finns på plats, om än väldigt opolerade kommer det sannolikt lämna alpha-stadiet. När detta sker tror jag det kommer ta 1-3 år innan CIG bestämmer sig för att spelet är redo för release.
Sannolikt har vi då ett spel (två egentligen med SQ42 och SC) med alla grundläggande funktioner på plats utan allt för omfattande buggar, samt 3-5 system att spela i.
Så kortfattat skulle tror jag spelet släpps om 2-5 år.