2021-06-12, 11:14
Medlem
Helt otroligt att folk fortfarande stödjer detta "spel". Bluff ifrån början till slut. Projektet som gjorde Kickstarter till en plats för bedragare.

Fanns ingenting annat än några renderade bilder i början. Ingenting. Och sedan började folk köpa hittepå skepp för tusentals dollar som inte ens fanns i spelet. Chris anställde några programmerare och sin fd flickvän som någon slags vice president och tog ut hälften av backarnas pengar som ersättning. Löften som bryts från början till slut och ändå fortsätter folk att stödja killen ...

Sådana här projekt (och dess följare) får en att tappa hoppet om mänskligheten.
Citera
2021-06-12, 13:27
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heir-of-Melnibone
Helt otroligt att folk fortfarande stödjer detta "spel". Bluff ifrån början till slut. Projektet som gjorde Kickstarter till en plats för bedragare.

Fanns ingenting annat än några renderade bilder i början. Ingenting. Och sedan började folk köpa hittepå skepp för tusentals dollar som inte ens fanns i spelet. Chris anställde några programmerare och sin fd flickvän som någon slags vice president och tog ut hälften av backarnas pengar som ersättning. Löften som bryts från början till slut och ändå fortsätter folk att stödja killen ...

Jag håller med, 10 år till kommer passera och det kommer inte hänt nånting nytt mer än att projektet kanske är nerlagt sen länge. Verkar ju inte finnas nåt slutmål planerat ens så vad är vitsen stöda skiten ekonomiskt ?
Citera
2021-06-12, 19:52
Medlem
Citat:

Virtuella jordgubbar i Farmville är inte mer äkta än skeppen i SC. Visst finns det en risk att spelet inte blir allt som CR utlovat, men det du påstår om att det är bluff från första dagen gör dig till ganska korkad. Bokföringen är publik, så står vem som helst fritt att granska räkenskaperna för att se vad pengarna går till. Det vi kan klaga över är att det tar lång tid, betydligt längre än den ursprungliga planen, men skulle det vara ”beviset” på att spelet är en bluff är ganska många spel en total bluff.
Citera
2021-06-13, 10:58
Medlem
Citat:

Jag har roligare i detta spelet än vad jag hade i dom 5 åren jag spelade wow, å under dessa 5 åren på jag ut närmare 6000 kr i abonemangskostnad. Folk stirrar sej blinda på kostnaden på enskilda skepp, men att betala hutlösa månadskostnader på 100-120 kr i månaden verkar vara helt ok? Sen verkar det som att det är ok att betala flera tusen för att spela golf, men när det kommer till datorspel som får det inte kosta särskilt mycket. Varför? Är datorspel mindre värda som hobbyintresse eller vad är frågan? Jag gissa på att det igentligen har å göra med en generationsfråga. Så länge jag har roligt och får ut något av det jag gör så spelar det inte någon roll vad jag lägger pengarna då nöjet är det som faktiskt har någon betydelse 🙂
Citera
2021-06-21, 16:02
Medlem
Då är det bara 3-4 veckor kvar tills 3.14 släpps med saker som Taurus, Orison, Powermanagment, Radar/scanning/ping, Nya missilemodes, Surrender, nya skepps hudar, etc 🙂
Citera
2021-07-02, 02:46
Medlem
Citat:

Ett år innan Star Citizen lanserades vid GDC 2012 anställde Chris Robers en handfull spelutvecklare för att bygga en prototyp i cryengine, totalt spenderade han runt 1 mijlon dollar av hans egna pengar på detta. Därefter lanserade han denna videon där man kan se att hans sambo var involverad i Star Citizen innan det ens var lanserat.

https://www.youtube.com/watch?v=837aZRwh6N0

9 år senare är hon fortfarande involverad i Star Citizen och är fortfarande hans sambo.

https://www.youtube.com/watch?v=0bb4kBwa2iM

Idag är det över 700 spelutvecklare involverade i att bygga Star Citizen och Squadron 42. Att kalla detta för bluff är helt bizarrt.

Mycket kan man säga om Star Citizen men någon bluff är det verkligen inte. Vad som däremot är sant är att en totalt misslyckad pajas till spelutvecklare tillsammans med imbecilla journalister från pajas media som Kotaku, Polygon, PC Gamer och en hel hög av gamergate media fylld till bredden med SJW nollor som Anita Sarkesian och henner hjärntvättade dårar till anhängare, gjort allt de kan för att smutskasta Chris Roberts från dag ett.
Citera
2021-07-09, 14:53
Medlem
3.14 till ptu igår kväll 😀
Citera
2021-07-09, 23:27
Medlem
VelvetThornss avatar
Tycker nästan synd om de som köpt skepp och grejer i detta "spel" för tusentals kronor. Det kommer inte bli klart på 10 år eller antagligen aldrig. Jag tror inte att det började som en scam, men vad motiverar Roberts att göra klart spelet när han fått in $500m när spelet inte ens är nära 1.0?
Citera
2021-07-09, 23:28
Medlem
Silverstöllens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Blir nog att köpa in sig när de nått målet och det finns större chans att det blir av. Detta passar mig perfekt eftersom jag tänkt uppgradera mitt grafikkort 2014 då förhoppningsvis NVIDIAs Maxwell kommer. Hoppas bara tidsramarna håller.

Vi kan väl konstatera att denna posten åldrats som ett fint vin.
Citera
2021-07-10, 06:51
Medlem
https://youtu.be/6dMIiQwtFjE
Citera
2021-07-12, 18:38
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstöllen
Haha!
Citera
2021-07-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstöllen

Jag kanske är en av de få som uppskattar att det dragit ut på tiden då jag var orolig att jag skulle "missa" starten då vi skaffade vårt första barn 2014. Nu med facit i näven så kommer förhoppningsvis nummer 2 vara såpass gammal att jag får mycket tid när väl spelet släpps 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in