Citat:
Ursprungligen postat av malmen76
Skf har en hel del kulvertar. Jag känner till dom en hel del för att dels min morfar var en av diriktörerna på SKF och var med och beslutade om bygget för C huset. Det ska enligt honom finnas något ting som förbinder Skf och lv6 i fall det skulle bli krig så skulle dom sätta ledningen i säkerhet och dess anhöriga så mkt vet jag om.
Under andra världskriget's början då min morfar's far satt i styrelsen för bofors och skf så fanns det sprängämnen som kunde spränga vissa broar i skf område för att förhindra intrång i området. Jag har själv fått se ritningar över området och vart nere i Skf's kulvertar.
Jag kan ha fel ang tunnel gång mellan Lv6 och skf men det jag vet är att ledningen och dess anhöriga skulle sättas i säkerhet i bergsrumet på lv6 vid ett eventuellt angrepp på Göteborg.
Precis som du skriver så existerar det en gång mellan SKF och gamla Lv&, och det är_inte_små avlopppsrör vi snackar nu! Din tes håller till 100%, jag pratade precis med en militär som jobbat på LV6, och han bekräftade dina ord. Precis att de skulle kunna undvara viktiga faktorer och människor på SKF vid ev.krig
Likaså vidhåller jag att Östra sj.huset är sammanlänkat med det stora tunnelsystemet samt Sahlgrenska. Det är även förbindet med det hemliga underjordiska militärsjukhuset i Rannebergen.
Tror du Truxa/Griffin att det_är_lätt att hitta dessa ingångar, om det inte vore meningen att det ska vara hemligt?