2006-03-25, 01:16
Medlem
Finns la ett par kilometrar med kulvertar under Östra Sjukhuset, K1 och K2 om jag inte minns fel. Var nere i K2 som inte var tillgängligt för allmänheten, jävligt häftigt var det men då hade jag aldrig hört talas om UE.
Jag är inte riktigt 100% på detta men jag har för mig att det går en kulvert via K2 under helikopterplattan och vidare till den stationen som ligger precis utanför området vid berget. Kan ha fel dock.
Citera
2006-03-25, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirek
Finns la ett par kilometrar med kulvertar under Östra Sjukhuset, K1 och K2 om jag inte minns fel. Var nere i K2 som inte var tillgängligt för allmänheten, jävligt häftigt var det men då hade jag aldrig hört talas om UE.
Jag är inte riktigt 100% på detta men jag har för mig att det går en kulvert via K2 under helikopterplattan och vidare till den stationen som ligger precis utanför området vid berget. Kan ha fel dock.

Det stämmer gott att det går en massa kulvertar under Östra. Bl.a. går det mattransport från centralköket ut till "alla" avdelningar.
Citera
2006-03-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmen76
Jag kan inte hjälpa att jag har läs och skrivsvårigheter. Men har desso bättre ledarförmåga.... Och sedan så känner jag till SKF jäkligt väl.....

Inte menat som ett personangrepp bara ett skämt, alla särskriver vi ibland
Citera
2006-03-25, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m.bergstrom
Inte menat som ett personangrepp bara ett skämt, alla särskriver vi ibland
Det är lugnt jag blir sällan lättsinnig. Blir jag det så är det när folk anklagar mig för något som inte stämmer och dom inte vill lyssna på mig när jag talar sanning. För då blir jag riktigt arg....
Citera
2006-03-25, 15:38
Medlem
låtsaskompiss avatar
Citat:
Det är lugnt jag blir sällan lättsinnig. Blir jag det så är det när folk anklagar mig för något som inte stämmer och dom inte vill lyssna på mig när jag talar sanning. För då blir jag riktigt arg....

Lättsinnig?

Blir du verkligen lättsinnig när när folk som vet bättre, ber dig att inte skriva en massa trollgrejor?
Citera
2006-03-25, 16:14
Medlem
rockbells avatar
Kan vi inte sluta att bråka nu och återgå till att diskutera Göteborgs (mystiska) okända tunnlar? ^^
Citera
2006-03-25, 17:35
Bannlyst
Nej, du har inte fel

Citat:
Skf har en hel del kulvertar. Jag känner till dom en hel del för att dels min morfar var en av diriktörerna på SKF och var med och beslutade om bygget för C huset. Det ska enligt honom finnas något ting som förbinder Skf och lv6 i fall det skulle bli krig så skulle dom sätta ledningen i säkerhet och dess anhöriga så mkt vet jag om.

Under andra världskriget's början då min morfar's far satt i styrelsen för bofors och skf så fanns det sprängämnen som kunde spränga vissa broar i skf område för att förhindra intrång i området. Jag har själv fått se ritningar över området och vart nere i Skf's kulvertar.

Jag kan ha fel ang tunnel gång mellan Lv6 och skf men det jag vet är att ledningen och dess anhöriga skulle sättas i säkerhet i bergsrumet på lv6 vid ett eventuellt angrepp på Göteborg.

Precis som du skriver så existerar det en gång mellan SKF och gamla Lv&, och det är_inte_små avlopppsrör vi snackar nu! Din tes håller till 100%, jag pratade precis med en militär som jobbat på LV6, och han bekräftade dina ord. Precis att de skulle kunna undvara viktiga faktorer och människor på SKF vid ev.krig

Likaså vidhåller jag att Östra sj.huset är sammanlänkat med det stora tunnelsystemet samt Sahlgrenska. Det är även förbindet med det hemliga underjordiska militärsjukhuset i Rannebergen.

Tror du Truxa/Griffin att det_är_lätt att hitta dessa ingångar, om det inte vore meningen att det ska vara hemligt?
Citera
2006-03-25, 17:45
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan

Tror du Truxa/Griffin att det_är_lätt att hitta dessa ingångar, om det inte vore meningen att det ska vara hemligt?

Jag lämnar tunnlarnas vara eller inte vara därhän...
Men varför i hela helvete skulle skulle dom släpa ledningen ända bort till C-huset, och vidare in i bergrummet på Lv6?

Dom har ju egna skyddsrum på andra sidan Artillerigatan!
Citera
2006-03-25, 17:54
Bannlyst
Kanske så enkelt som att

Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jag lämnar tunnlarnas vara eller inte vara därhän...
Men varför i hela helvete skulle skulle dom släpa ledningen ända bort till C-huset, och vidare in i bergrummet på Lv6?

Dom har ju egna skyddsrum på andra sidan Artillerigatan!

de kanske ponerat att de vid krigshot behövt militär hjälp direkt. Och därför finns en underjordisk gång för att kunna vidta det jag skrev.
Citera
2006-03-25, 18:00
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
de kanske ponerat att de vid krigshot behövt militär hjälp direkt. Och därför finns en underjordisk gång för att kunna vidta det jag skrev.

Hade det inte varit bättre att skicka ett par man ca 700 meter bort till SKFs skyddsrum, i stället för att gräva en tunnel under ån a 700 miljoner...
Citera
2006-03-25, 18:14
Bannlyst
Allt är inte logiskt vettdu min käre Truxa!

Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Hade det inte varit bättre att skicka ett par man ca 700 meter bort till SKFs skyddsrum, i stället för att gräva en tunnel under ån a 700 miljoner...

De ansåg nog att pengarna till den gången var väl värd när regeringen beslutade om den.
Citera
2006-03-25, 18:31
Bannlyst
Pssst!

Kika här:

http://www.bunkeberget.com/akyta/

Tro inte fan att detta är de endra gångarna i detta berg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in