2004-08-31, 08:21
Medlem
Vomitsquads avatar
Uppe i dalen ovanför den där grottan finns en till gruva. Inte heller några tuffa gångar här, bara en utgrävd ravin och gammal utrustning som stått och rostat i 50 år. Kul att kolla om man ändå är där...
Citera
2004-09-11, 22:58
Medlem
Har nu också varit i Jonsered. Av någon kostig anledning har någon sprängt sig in i berget för att göra en sandsilo? En massa jobb i berget i stället för att göra som bönderna och bygga en silo i plåt/stål ute i det fria... jaja...

Undrar vad det var för byggnadsverk i närheten som krävde denna sandsilo?

Outforskat är fortfarande den skorsten som sitter på utsidan till höger om grindarna. Den går ner i marken? finns det något under "silon" tro?

.
Citera
2004-09-12, 22:58
Medlem
Jag har varit ute och fotat några av ingångarna till gångarna under Angered.
Skruvade ihop några sidor med bilder.
PMa om ni är intresserade.
Citera
2004-09-16, 11:17
Medlem
Vomitsquads avatar
Hemlighålla

Jag vill göra alla göteborgare uppmärksamma på denna tråden:
http://forum.flashback.info//scandinavia/showthread.php?t=149102&page=1&pp=15

Allt för mycket även här i GBG har murats igen kort efter att det nämnts här på Flashback. Det är uppenbart att dom har folk som övervakar detta forumet så jag ber alla att vara lite mer diskreta med information som beskriver var man varit och hur man kom in. Berätta gärna vad ni hittat, det är vi alla grymt intresserade av, men var jäkligt sparsamma med hur mycket ni säger. Dom som mycket väl vet var dom har sina gamla bunkrar och tunnlar förstår lätt vad som åsyftas även om man inte säger exakt var. Beskriv jävligt luddigt och sedan får intresserade PM:a för info om dom vill ta sig dit.
Detta funkar ju självklart inte alltid i praktiken men man kan ju alltid ha det i bakhuvet. Nebukadnessar III berättade om skyddsrummet på ett bra sätt. Informativt men ändå utan att avslöja för mycket. Sen kanske dom kan lista ut vilket skyddsrum det är genom bilderna men det är ju tyvärr oundvikligt. Ordningsmakten orkar nog inte jobba sig allt för mycket heller.
Bara en tanke gubbar.
Citera
2004-09-26, 12:35
Medlem
Väl talat.

Men nu börjar de händra grejer i gbg-trakten i alla fall..

UE-Crew, yes.. skall kikas närmare på tunnlar idag, mer än så säger jag inte.
Citera
2004-09-26, 17:43
Medlem
LonErs avatar
Går man förbi musikaffären Mugg och vidare förbi Sticky Fingers i Göteborg, fortsätter rakt fram och upp på en gata förbi en herrfrisör, kommer man till ett gammal underjordiskt parkeringshus. Finns en hel del dörrar där nere.

Någon som varit där och sett sig omkring?
Citera
2004-09-28, 19:56
Medlem
bombdrops avatar
"var stark visa mod"

Någon som har koll på om stället där ingången pryds med orden "var stark visa mod" är något vidare intressant?

Det gäller ju att vara hemlig med platsangivelser nuförtiden...
:mad:

Edit: Såg att det redan hade tagits upp tidigare i tråden. Slarvigt läst
Citera
2004-10-04, 12:02
Medlem
Vomitsquads avatar
Brofästet

Jag var och kollade vid Älvsborgsbrons södra fäste och där har dom har nyligen satt upp stängsel med 3-dubbel taggtråd runt hela skiten. Som om inte detta är nog så har dom satt upp skyddsobjekts-skyltar på själva brofästet! Något sådant har det inte varit där innan.
I somras hade visserligen uteliggarna byggt upp en mindre stad där med husvagnar, tält, elaggregat och hela skiten men dom kördes ju bort och efter detta byggde dom stängslet.
Man undrar ju om detta med skyddsobjekt är på grund av världsläget eller bara en rejält överdriven åtgärd för att hålla graffitimålarna borta?

Hur som helst så kan man numera räkna med ett åka dit rätt duktigt om man blir påkommen med att vara där och stryka runt...
Citera
2004-10-04, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vomitsquad
Jag var och kollade vid Älvsborgsbrons södra fäste och där har dom har nyligen satt upp stängsel med 3-dubbel taggtråd runt hela skiten. Som om inte detta är nog så har dom satt upp skyddsobjekts-skyltar på själva brofästet! Något sådant har det inte varit där innan.
I somras hade visserligen uteliggarna byggt upp en mindre stad där med husvagnar, tält, elaggregat och hela skiten men dom kördes ju bort och efter detta byggde dom stängslet.
Man undrar ju om detta med skyddsobjekt är på grund av världsläget eller bara en rejält överdriven åtgärd för att hålla graffitimålarna borta?

Hur som helst så kan man numera räkna med ett åka dit rätt duktigt om man blir påkommen med att vara där och stryka runt...

Eller så har dom monterat in någon "känslig" utrustning i bron som därmed gör det till ett skyddsobjekt i lagens mening. Hur ser det ut vid det "norra" brofästet?
Citera
2004-10-04, 15:07
Medlem
Vomitsquads avatar
Det har haft ett hjälpligt stängsel runt sig hela tiden, dock med ett stort hål i. Vetefan om det står skyddsobjekt på det nu med. Har inte gjort det innan i alla fall.
Citera
2004-10-04, 17:26
Medlem
Loner: Det ltåer intressant.. var där en lördag på fyllan. men hittade inget.. eller tja, det var ju rätt dimmigt i mina ögon då så att säga..
Citera
2004-10-07, 12:45
Medlem
NERDs avatar
Här är två ställen i stan som är lite annorlunda. Jag nämner dem vid namn eftersom man inte behöver bryta sig in eller liknande för att kolla in dem.

Var på promenad med hunden utmed Gullbergsvass för ett tag sedan. Utmed hela kajen från Götaälvbron till Tingstadstunneln ligger gamla båtvrak. Några verkar bebodda av skumma typer, andra ser övergivna ut. Är kanske inte så mycket UE men jag kan rekommendera en promenad utmed kajen för stämningens skull. Är rätt coolt med en båtkyrkogård inne i city.

Gick också fram till grinden framför gasklockan som ser ut att stå där helt övergiven. Den ser ganska gammal och sliten ut på nära håll och omges av en ödeträdgård innanför staketet. Stora skyltar talar om att vaktbolagen har stenkoll på stället så jag skulle inte försöka mig på att gå in. Hela stället andas gammalt kråkslott fast i modern industriell tappning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in