2006-03-20, 14:47
Medlem
Hörru... grodsmurfan...

Blir det inte lite jobbigt med en tunnel som inte ansluter till varken bergshangarer eller ka4/amf4? Att gräva en tunnel som inte leder någonstans verkar ju lite onödigt, eller?

Någon som var född innan 80-talet och kommer ihåg spelet "frogger". Kanske dags att köra lite igen...
Citera
2006-03-20, 14:53
Bannlyst
Inte alls

Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Hörru... grodsmurfan...

Blir det inte lite jobbigt med en tunnel som inte ansluter till varken bergshangarer eller ka4/amf4? Att gräva en tunnel som inte leder någonstans verkar ju lite onödigt, eller?

Någon som var född innan 80-talet och kommer ihåg spelet "frogger". Kanske dags att köra lite igen...

Inte alls jobbigt för den existerar ju. Jag är född på 60-talet . tack, men det spelet är ett ufospel. lira det om du har nöje av det
Citera
2006-03-20, 15:48
Medlem
Bucket Of Bloods avatar
Ovrivilligt UE-intresse

Jag har länge alltid varit intresserad av övergivna tunnlar samt byggnader. Det var inte längesedan jag upptäckte att det var en trevlig subkultur. Ironiskt nog via femmans outsider-reportage. Det jag har svårigheter för är däremot att komma igång. Jag har inga rutiner för att hitta eller söka och det vore trevligt att höra hur andra medlemmar här kom igång för första gången....
Citera
2006-03-20, 17:45
Medlem
Bucket Of Bloods avatar
Tunnelfan

Den här tunneln som det diskuteras villt om skulle ju fördelaktigen föras över till en egen tråd. Om den nu finns och är så häftig kan ingen bara tanka upp lite bilder på den. Tröttsamt...
Citera
2006-03-20, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fäckju
Är några årsedan jag gjorde lumpen där och det har varit några dimmiga år mellan, men att det skulle gå en tunnel till Ka4 finner jag helt osanolikt.

Vad skulle inte det kosta och bygga nåt sånt? Skulle ta flera år och bygga och borde ju vara en jävla massa arbetare som jobbat med det projektet då. Och hålla det tyst så länge tror jag inte alls på
Om du då gjorde lumpen på ka4 så kan jag bara ställa en fråga till dig! hur kommer det sig att det finns en mkt väl tunnel mynning vid berget på Nyavarvet nere vid folk högskolan. Och hur kommer det sig då att man kommer upp i rya verkets mynning och sedan tunneln vid eriksberg. När min far levde så jobbade han på ka4 Samt så var Kapten Svanberg som numera är död sedan ett år. Hemma ofta hos oss och pratade om sammarbetet som försvaret hade med div företag i Göteborgs regionen.

Om vi säger så här så är det allt som inte ni vanliga lumpare vet om vad som finns kring Göteborgs försvar!

det är allmänt känt att det går en tunnel från rya verket in till stan och via
ka4. Då vi hade en bra ekonomi så kunde vi bygga på som sjutton.

Varför skulle dom då inte kunna bygga en tunnel till hisingen via Nyavaret som är mitt emot rya verket Kom inte och säg att jag hittar på detta för det gör jag inte. Utan jag känner till det mesta som finns på ka4 då jag tillbringade mkt av min uppväxt på området. Dels som granne till ka4 och som annhörig till en av dom anställda.
Citera
2006-03-20, 19:42
Medlem
Truxas avatar
Ingen som har några teorier/fakta om det stora bergrummet på saliga LV6?

Varför skulle detta stackars regemente inte ha tunnlar till dom andra anläggningarna?
Citera
2006-03-20, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Ingen som har några teorier/fakta om det stora bergrummet på saliga LV6?

Varför skulle detta stackars regemente inte ha tunnlar till dom andra anläggningarna?
Lv6 har tunnlar till Ka4 via Va tunneln som är en förgrenings tunnel...

och lika så har dom tunnlar till SKF....
Citera
2006-03-20, 19:49
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmen76
Lv6 har tunnlar till Ka4 via Va tunneln som är en förgrenings tunnel...

och lika så har dom tunnlar till SKF....

Har du varit där som barn? Eller hur känner du till det?
Citera
2006-03-20, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Har du varit där som barn? Eller hur känner du till det?
som jag har skrivit innan om kviberg skf så råkar jag ha en nära släkting som har vart högt uppsatt både inom skf och bofors.
:tease: Så jag känner till det mesta om SKF samt så jobbar jag extra natt på SKF under min studietid... Jag bjuder på det Truxa....
Citera
2006-03-20, 20:28
Bannlyst
Jo, du har rätt

Citat:
som jag har skrivit innan om kviberg skf så råkar jag ha en nära släkting som har vart högt uppsatt både inom skf och bofors.
:tease: Så jag känner till det mesta om SKF samt så jobbar jag extra natt på SKF under min studietid... Jag bjuder på det Truxa....

Jag cyklade ju ifrån Bangatan till SKF höromveckan. Hur coolt som helst.
Citera
2006-03-20, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
Jag cyklade ju ifrån Bangatan till SKF höromveckan. Hur coolt som helst.
du verkar cyckla i dom mesta tunnlarna...
Citera
2006-03-20, 21:15
Bannlyst
Nope

Citat:
du verkar cyckla i dom mesta tunnlarna...

Bara den jag skrev om. De andra är bättre med stövlar och
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in