2007-06-14, 21:44
Medlem
Inget intressant som händer i Göteborg numera?
Citera
2007-06-16, 13:19
Medlem
vinylbruss avatar
gummiflotte

ingen som har en liten gummiflotte? skulle vara kul att dra runt med en sån. kunna angöra vid drakbåten tex..

lär väl säkert finnas en del spännade tunnlar som är lättast att ta sig in i vattenvägen..

jag är startklar vilken dag och tid som helst
Citera
2007-06-16, 19:15
Medlem
Liten lägesuppdatering om tre kända objekt i gbg-regionen.

Berget vid gamla LV6 verkar ligga i malpåse. Har mina misstankar om vad som finns där inne. Fortfarande skyddsobjekt. Inte särskilt roligt.

Berget i Jonsered är helt klart aktivt.

Västerberget förfaller. Sen om bergrummet används verkar folk tvista om. Låsen på stället är fräscha.
Citera
2007-06-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 600CC
Berget i Jonsered är helt klart aktivt.

Vilket berg?
Citera
2007-06-17, 22:10
Medlem
halous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Inget intressant som händer i Göteborg numera?

Verkar inte bättre... jag har lurkat här ett tag nu men inte sett nåt intressant :P

Har inte haft någon tid att bege mig ut på egna äventyr det senaste, men snart kommer semestern och då ska det väl bli ändring
Citera
2007-06-18, 10:43
Medlem
vinylbruss avatar
Kan tipsa om ett objekt som kommer att rivas ganska snart.

Det är en uteliggarfigur (tydligen har han bott i den gamla porslinsfabriken tidigare) som byggt en fortliknande byggnad med lustiga halvdolda rum och ja.. hela huset är knasigt/roligt byggt.

Ni lär dessutom märka att ris och katter var nåt som låg gubben varmt om hjärtat

tydligen ska allt längs den här gatan rivas. Fabriken som den somaliska/jugoslaviska föreningen haft som föreningslokal är nu helt utrensad. Lustiga huset som ligger bredvid lär vara nästa som ryker. I de andra husen är det fortfarande aktiviteter. Antagligen sitter dom på rivningskontrakt.

Vågmästarplatsen. Tror gatan heter gamla tuvevägen.
Citera
2007-06-18, 14:13
Medlem
Någon som vet vad som är i berget i krokängsparken i Eriksberg? Är iaf en stor fin dörr som leder ner. Går förbi där varje dag och detta forum borde ju kunna stilla min nyfikenhet.
Citera
2007-06-18, 15:00
Medlem
Var exakt menar du,finns 2 skyddsrum ett vid Hotel 11 o ett under gamla Celcius kontoret brevid hissen som går i berget.
Citera
2007-06-18, 16:57
Medlem
tgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jehova.SS
Någon som vet vad som är i berget i krokängsparken i Eriksberg? Är iaf en stor fin dörr som leder ner. Går förbi där varje dag och detta forum borde ju kunna stilla min nyfikenhet.

Jag antar ett det är denna du menar.

Tror den leder till en elcentral. Notera den "felvända" låsningen, lås och handtag sitter på vänster dörrhalva.
Senast redigerad av ChristianX 2015-07-22 kl. 21:45.
Citera
2007-06-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgbg
Jag antar ett det är denna du menar.

Tror den leder till en elcentral. Notera den "felvända" låsningen, lås och handtag sitter på vänster dörrhalva.

Var ligger denna ingången? Bort emot Färjenäs kanske,känner inte igen den från varvet?
Citera
2007-06-18, 22:53
Medlem
För att få lite fart på MUST och Göteborgsdelen av FB

http://www.w2svalan.se/

.
Citera
2007-06-18, 22:56
Medlem
man tackar

fixade du en domän för detta ändamålet? haha

ja va å klättrade på berget i billdal idag. Nån som vet vad den LFUC:n heter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in