2006-10-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
Men varför sitter inte Surtes ingång ihop med Angered? Borde vara mest logiskt...

Surtes ingång sitter ihop med gemensamhetstunnlarna i Angered. Detta är dock INTE samma som VA-tunnlarna.
Citera
2006-10-15, 18:56
Bannlyst
Pki

Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Surtes ingång sitter ihop med gemensamhetstunnlarna i Angered. Detta är dock INTE samma som VA-tunnlarna.

Är det den porten jag beskrev ovan?
Citera
2006-10-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
Är det den porten jag beskrev ovan?

Se mitt tidigare, ändrade, inlägg.
Citera
2006-10-15, 21:19
Medlem
På sommarvädersgatan ligger en gammal Panncentral. Vet någon nått om den? Verkar som man kan komma in genom att klättra längs vägge med hjälp av 2 rör på väggen...
Citera
2006-10-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuDDeN
Har vart nere i tunneln vid sahlgrenska (ingång vid odotologen)

Stor jäkla tunnel som var sunkig och vattenpölig.
Brukar irra omkring på alla sjukhusen i Göteborg på dagarna, men ändå aldrig hittat någon tunnel ut från områdena.

Ingen som kan säga lite mer exakt i vilka hus man ska leta?

Odontologen (självaste byggnaden) vet jag om. Dörren vidare mot medicinareberget har dom stängt av...
Citera
2006-10-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
På sommarvädersgatan ligger en gammal Panncentral. Vet någon nått om den? Verkar som man kan komma in genom att klättra längs vägge med hjälp av 2 rör på väggen...

Är det denna?
http://img217.imageshack.us/img217/5442/panncentralan5.jpg
Citera
2006-10-15, 21:35
Medlem
Citat:
Är det denna?

Japp du är helt rätt, griffin!

Edit: Jag googlade lite gran, fann att dom eventuellt ska riva Panncentralen för att bygga en Lindl butik där. Undra om det finns något intressant där inne?
Citera
2006-10-17, 17:37
Medlem
Tunnel från Östra till Kviberg

Hej, ursäkta om detta har vart uppe förut, men när jag praoade så sa min "chef" att hans kompis hade vart nere i tunnlar som går mellan Kviberg och Östra Sjukhusen. Han nämnde även en lucka som ligger precis mellan Apple Hotel och Qvidings hemma"arena" nån som kan bekräfta eller dementera detta ryckte?

Ber igne om ursäkt om detta har vart uppe förut.
Citera
2006-10-17, 17:43
Medlem
tgbgs avatar
Citat:
Är det denna?

Var det någon här på forumet som var och tittade på den igår vid 12.45? När jag körde förbi så stod en bil parkerad där och jag såg folk gå upp på baksidan.
Citera
2006-10-17, 18:14
Medlem
Venators avatar
Citat:
Det går säkert en gemensamhetstunnel i närheten. Det finns dessutom säkerligen en förbindelse mellan sjukhuset och gemensamhetstunneln.

Gemensamhetstunneln går säkerligen också förbi Telias knytpunkt som ligger i närheten...

http://img209.imageshack.us/img209/6366/gbggemensamcy2.jpg

En väldigt intressant skiss!
Får mig att ana att nedfarten vid Katolska Kyrkan på Danska Vägen har att göra med gemensamhetstunneln...?
Citera
2006-10-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XoteR
Hej, ursäkta om detta har vart uppe förut, men när jag praoade så sa min "chef" att hans kompis hade vart nere i tunnlar som går mellan Kviberg och Östra Sjukhusen. Han nämnde även en lucka som ligger precis mellan Apple Hotel och Qvidings hemma"arena" nån som kan bekräfta eller dementera detta ryckte?

Ber igne om ursäkt om detta har vart uppe förut.

Folket här säger att det inte finns någon förbindelse mellan varken sjukhusen eller övriga tunnelsystemet. Men det tvivlar jag på. Undra om det inte finns en koppling ändå?

------------------

Luckan är ju helt värd att kolla upp! Var det mellan Apple-Hotel och Torpavallen som det står på Hitta.se?
Citera
2006-10-17, 18:40
Bannlyst
Jag undrar med

Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
Folket här säger att det inte finns någon förbindelse mellan varken sjukhusen eller övriga tunnelsystemet. Men det tvivlar jag på. Undra om det inte finns en koppling ändå?

------------------

Luckan är ju helt värd att kolla upp! Var det mellan Apple-Hotel och Torpavallen som det står på Hitta.se?

Jag läste på detta forum i denna tråd att Sahlgrenska o Östra ska vara sammanbundna under jord. Läste även någonstans att under Rannebergen, Angered, så ska det finns ett underjordiskt sjukhus som har direkförbindelse med sahlgrenska.

Sant eller falskt- det lär man väl aldrig få veta.

Men intressant_ÄR_det!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in