2003-10-18, 14:49
Medlem
Azoracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azaroth
var å tittade på den forna militärbasen vid toltorpsdalen. verkar helt dött, omhägnaden uppklippt på flera ställen, det var en stor järnport inne i en tunnel som dock var jävligt låst. undrar om det är larmat, mycket tveksamt som där såg ut, däremot är jag tveksam till om den järnporten går att öppna utan nyckel överhuvudtaget. däremot kanske man kan ta sig in via ventilationssystemet om man får upp dom gallrena.

vad var det nån sa om säve flygplats, kan man nå dom hangarerna överhuvudtaget och var ligger dom? för jag förutsätter ju att resten av säve flygfält används och därmed är bevakat.

Jo jag vet.. de borde lagat alla hollen om det var aktivt va?
Citera
2003-10-22, 22:55
Medlem
sveuros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xytras
Någon som vet vad det är för tunnlar som finns i Ramberget?

I Ramberget är det väll reservkraftverk om jag inte har hört fel
Citera
2003-11-03, 19:20
Bannlyst
någon som vet mer om ramberget, ingångar os,v

eller om det finns något annat roligit i t.ex delsjön
Citera
2003-11-11, 14:44
Medlem
Det finns 3 ingångar till Ramberget, synliga ifrån Herkulesgatan.
2 st stora, varav en troligen stor nog att köra in med lastbil. Lite vid sidan om dessa finns en mindre ingång med en dörr gjord av smide eller nått (?)
Citera
2003-11-18, 00:54
Bannlyst
så man kan kortfatta gbg som en sunkig lerig stad med ett fåtal gångar som består av ledningar.

Eller finns det något roligt att rekomendera, inga ROLIGA äldre byggnader som man röja in i med maglite o hjälm ?

som söderby bilderna,
Citera
2003-11-19, 00:25
Bannlyst
Tunnelsystem.

Min farbror berättade för mig att han har åkt igenom n tunnel som går från Gårdsten och ut mitt emot SKF. Inte för skoj skull dock utan i sitt jobb. Det var iofs längesen och han kanske bara drev med mig när jag var liten. Det har alltid varit ett mysterium för mig, det här med tunnlarna i Göteborg. Någonting har alltid dragit mig till det okända och mystiska. Trots att jag har bott i Gårdsten större delen av mitt liv har jag aldrig kollat vad som finns i tunneln precis efter att angeredsbron tar slut (mot gårdsten till vänster) Alltså Börjar tunneln i Gårdstensberget.

För övrigt har jag varit i Medecinareberget (Sahlgrenska) under hela jävla byggnaden. det var när jag praktiserade som elektriker. Vi drog kablar genom små tunnlar och slutligen ut under hela byggnaden. Där fanns det massor av burar, stora som små.. vi var nämligen under avdelningen där de gjorde djurförsök och burarna var till för djuren. Det var en kuslig del av mitt liv.

Här finns en webcam som tar bilder över Angeredsbron (mot kärra) och precis i hörnet till höger är tunneln.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=729&a=111837
Citera
2003-11-20, 00:31
Bannlyst
Nä nu får det bli en random urban exploration i helgen

kom med förslag, vart kan man hitta roliga gångar o någon som har några bra förslag där man kan hitta nerlaggda fabriker / sjukhus / annat roligt i västragötaland.
Citera
2003-11-20, 12:22
Medlem
TSs avatar
Gångarna under socialahuset är inte någon särskilt spännande historia, har varit där 3-4 ggr. Det finns även tunnlar om man går upp på berget mellan järntorget och domkyrkan, följ kungsgatan mot järntorget och ungefär vid en krog som heter PC så svänger man upp på berget (Tunnlarna ligger alltså ovanpå/bredvid den stora Telia(?)tunneln vid esperantoplatsen), dessa tunnlar är lite roligare men inte överdrivet roliga dock så är dom lätta att ta sig in i.

Jag har däremot varit uppe i Älvsborgsbron och det var riktigt fräckt, det finns två dörrar på brobenen på fastlandssidan den ena dörren har/hade ett fönster på sig och leder till en spiraltrappa som det tar en evighet att klättra upp/ner för. Den andra dörren leder till en hiss. Spiraltrappan är att rekomendera. Väl inne och en bit upp i bron finns det lite gångar och man kan även komma upp på cementbalken som går mellan pelarna (finns ett räcke och lite master som står där). Jag var där med guide så jag vet inte hur det är med larm, men dörren till spiraltrappan har jag svårt att tänka mig att de skulle larma.

Har funderat lite på platser som man kan UE:a men det känns inte som om det finns överdrivet många. Jag har funderat på gasklockan, borde även finnas något ute i hamnarna (nån gammal kran eller så) som man skulle kunna ta sig en närmare titt på, kanske finns det något utmed järnvägen också. Är det nån som känner till något om de här ställena?

*edit*

Kom på; Hur står det till med "DAROS" nedlagda kolvfabrik i Partille? (Ligger nära Porthälla gymnasium, tvärsöver gatan från OLEgruppen, nära McDonalds)
Citera
2003-11-20, 13:11
Medlem
Le Saboteurs avatar
Annars kan man ta sig upp under själva älvsborgsbron om man nu vill det. Under själva körbanorna på stålbalkarna. Man hoppar ner på de stora vita sakerna som ståvajrana som håller bron uppe går ner i. Sedan är det bara att klättra in. Man kan gå under hela bron på detta sätt. Dock så är det sjukt äckligt. Då det enda som skiljer dig från vattnet är en tunn stål ''gång''
Citera
2003-11-20, 14:14
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TS
Kom på; Hur står det till med "DAROS" nedlagda kolvfabrik i Partille? (Ligger nära Porthälla gymnasium, tvärsöver gatan från OLEgruppen, nära McDonalds)
Daros är jämnades med marken för ett tag sedan.
Citera
2003-11-20, 18:59
Bannlyst
fan

det måste ju finnas någon gammal fabrik eller något liknande.

det där med bron låter inte helt lungt, hhehe
Citera
2003-11-20, 19:59
Medlem
TSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Saboteur
Annars kan man ta sig upp under själva älvsborgsbron om man nu vill det. Under själva körbanorna på stålbalkarna. Man hoppar ner på de stora vita sakerna som ståvajrana som håller bron uppe går ner i. Sedan är det bara att klättra in. Man kan gå under hela bron på detta sätt. Dock så är det sjukt äckligt. Då det enda som skiljer dig från vattnet är en tunn stål ''gång''

Haha, det låter ju helt livsfarligt. Om man hoppar och missar så blir det ju ett 45 meters magplask =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in