Min farbror berättade för mig att han har åkt igenom n tunnel som går från Gårdsten och ut mitt emot SKF. Inte för skoj skull dock utan i sitt jobb. Det var iofs längesen och han kanske bara drev med mig när jag var liten. Det har alltid varit ett mysterium för mig, det här med tunnlarna i Göteborg. Någonting har alltid dragit mig till det okända och mystiska. Trots att jag har bott i Gårdsten större delen av mitt liv har jag aldrig kollat vad som finns i tunneln precis efter att angeredsbron tar slut (mot gårdsten till vänster) Alltså Börjar tunneln i Gårdstensberget.
För övrigt har jag varit i Medecinareberget (Sahlgrenska) under hela jävla byggnaden. det var när jag praktiserade som elektriker. Vi drog kablar genom små tunnlar och slutligen ut under hela byggnaden. Där fanns det massor av burar, stora som små.. vi var nämligen under avdelningen där de gjorde djurförsök och burarna var till för djuren. Det var en kuslig del av mitt liv.
Här finns en webcam som tar bilder över Angeredsbron (mot kärra) och precis i hörnet till höger är tunneln.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=729&a=111837