Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-05, 13:36
  #6049
Medlem
Det har tagits upp flertal gånger i denna tråden och det är verkskyddet i Jonsered. Har märkt att det hänt en del vid porten.

Någon som känner igen sig och behöver lite extra hjälp?
Citera
2022-08-12, 01:00
  #6050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qq188
Jag outade ju inte ens platsen eftersom jag tyckte den va välbevarad, bara gav lite info om vad man kan leta efter.

Jag undrar om du har några locations som du någorlunda kan hinta åt eller närmaste busshållplats. T.ex. det övergivna mentalsjukhuset med tunnlar och fabriker samt en välbevarad gympasal. Om du vill prata med mig för att verkligen se att jag inte är en person som hade vandaliserat en plats så kan du antingen skicka ett pm eller ringa upp mig på discord. Mitt namn är Emil#5410 på discord eller så kan du skicka ett PM för att inte outa platsen här.

//Emil
Citera
2022-09-25, 16:53
  #6051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qq188
Någon som har bilder från 7 vånings fabriken som också ska ha tunnlar till ett övergivet mentalsjukhus bredvid och ännu en övergiven fabrik bredvid? Ska också vara väldigt välbevarad så gympasalen i källarn är i jättebra skick och typ inga vandaler har varit där. Ska dit nästa vecka men hittar inte mycket bilder på google.
Kom du dit? Isf, var det nåt att ha? Jag blev himla sugen på att få veta mer. Försökte skicka ett om, men jag hade för lite inlägg för privata meddelanden 🙁
Citera
2022-09-25, 19:14
  #6052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qq188
Någon som har bilder från 7 vånings fabriken som också ska ha tunnlar till ett övergivet mentalsjukhus bredvid och ännu en övergiven fabrik bredvid? Ska också vara väldigt välbevarad så gympasalen i källarn är i jättebra skick och typ inga vandaler har varit där. Ska dit nästa vecka men hittar inte mycket bilder på google.

Hade kunnat tänka mig att byta objekt i göteborgsområdet för denna!
Citera
2023-02-13, 00:18
  #6053
Medlem
Inget som har något "nytt" här?

UE dör ut mer och mer verkar det som, det klart finns ju en del intressant ett par 50-tals sidor bak i tråden men mycket är antingen igenbommat eller ombyggt
Citera
2023-02-17, 15:59
  #6054
Medlem
Henshels avatar
Tjena jag studerar journalistik på Göteborgs universitet och har nu fått i uppgift att göra ett kortare radioreportage om valfritt ämne. Jag har valt att göre ett reportage om mitt gamla urban exploration intresse. Det är här ni kommer in. Finns det möjligen någon snäll ue:are där ute som skulle låta mig hänga med en kväll när personen i fråga undersöker något objekt. Det går självklart att vara anonym. Om någon är intresserad är det bara att slänga iväg ett PM.

Ha det bäst!
Citera
2023-07-15, 09:34
  #6055
Medlem
ost-e-knarks avatar
Inte riktigt Göteborg men nära, Kålleredstråden har varit död sedan länge ser det ut som.

Omärkt stor port in i berg, verkar aktiv eftersom jag såg spår av fordon i området. I höjd med den gamla gränsen till Danmark.

Någon som ver mer?
Citera
2023-07-18, 10:36
  #6056
Medlem
ost-e-knarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Inte riktigt Göteborg men nära, Kålleredstråden har varit död sedan länge ser det ut som.

Omärkt stor port in i berg, verkar aktiv eftersom jag såg spår av fordon i området. I höjd med den gamla gränsen till Danmark.

Någon som ver mer?

https://imgur.com/a/g78j4aF

Försöker locka er med ett foto på platsen ifråga.
Citera
2023-07-18, 10:39
  #6057
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
https://imgur.com/a/g78j4aF

Försöker locka er med ett foto på platsen ifråga.
Omformarstation?
Citera
2023-07-18, 10:50
  #6058
Medlem
ost-e-knarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Omformarstation?

Är det en sådan som järnvägen använder/använde? Tågspåren är som närmast en kilometer bort ungefär.

På kartorna så ser det ut som spårdragnigen var samma sedan dom kom dit.
Citera
2023-07-18, 21:45
  #6059
Medlem
Den mest intressanta platsen i området ligger en bit från stan. Värt ett besök eller tio med vacker natur. Ett litet rim ger ledtrådar:

Omgiven av mossar men inte att man plurrar

bergrum nedan och kanske något i skyn som snurrar

ÖB Bydèn knullar horan Staaf på första parkett

upp och ned, denna anläggning rockar fett

På utflykt i skogen ett halvt dussin mil från stan

när stället hittas säger man att det var som fan.
Citera
2023-07-18, 21:52
  #6060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.C.
Den mest intressanta platsen i området ligger en bit från stan. Värt ett besök eller tio med vacker natur. Ett litet rim ger ledtrådar:

Omgiven av mossar men inte att man plurrar

bergrum nedan och kanske något i skyn som snurrar

ÖB Bydèn knullar horan Staaf på första parkett

upp och ned, denna anläggning rockar fett

På utflykt i skogen ett halvt dussin mil från stan

när stället hittas säger man att det var som fan.

Bara skriv var det ligger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback