Citat:
Ursprungligen postat av xianze
hmm ingen som vill följa med på en liten tur i Götet någon dag?
skulle vara trevligt, jag vill utforska några gångar som är vid redbergsplatsen, olskroken några dörrar in i berget undrar om det finns något roligt där inne, precis intill motorvägen nedanför ett bostadsområde som ligger uppe på berget liksom..
nedanför Ånässkolan för de som vet..
sen ligger det något läskigt litet telia hus eller något annat? ingen aning, ser ut som en 3*3 m stort hus som verkar vara ganska bevakat med kodlås som ligger precis vid ånäsfältet..
ingen som känner för att samla ihop ett gäng och gå ut och leka lite?
Motorvägen ut mot Partille? Bor inte så långt frrån redbergsplatsen, har aldrig tänkt på dessa dörrar, eller är det stora ståldörrar, typ skyddsrum, du menar?
Kom på lite fler ställen som kanske skulle kunna utforskas i GBG. Var uppe vid Sahlgrenska sjukhuset för ett tag sen, en bit bakom sjukhuset men fortfarande på sjukhusområdet så låg det en lekpark och innanför lekparken stod ett hus på pelare (bergssluttning där parken slutade) med en gång runt huset omgärdad av höga stängsel och taggtråd längst upp, grinden in till gången var öppen och huset såg övergivet ut, kanske nåt att kolla upp?
Borta vid Eriksberg på Hisingen så ligger det en stor parkering. På bortre änden av denna parkering, mot statoil och på andra sidan järnvägsrälsen, så ligger det någon slags öppning i berget, öppningen har inga dörrar utan det är bara öppet rakt in, tänkte gå in och kolla en gång men det var för mörkt och jag hade ingen lampa med mig. Kan kanske vara intressant för någon? (Järnvägsspåren ligger bakom eriksbergs köpcentrum)
På tal om Eriksberg. Tror ni att man skulle kunna ta sig in i bockkranen? (Låg/ligger även något stål-åbäke till båt vid kajen precis vid dockans mynning, det är ingen vanlig bår utan bara en klump metall i två plan, förmodligen något man bogserar efter en pråm eller nåt, men jag har för mig att det fanns en dörr på denna, har även för mig att det finns dörrar om man går ner för trappan i dockan (ur med sidorna av dockan) för den som är intresserad.)
Är det ingen annan som har några intressanta ställen att tipsa om? Vill ni inte skriva här så skicka gärna ett PM.