Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
När du säger station så menar du alltså en LX?
Nja, jag kallade just en KC för station. Vad jag avser är helt enkelt anläggningar med Telias stationssignaturer. Eftersom näten hela tiden byggs om kan de ha fått ett namn/signatur som lever kvar trots att funktionen och dess relation till andra anläggningar har förändrats.
Du verkar endast erkänna Nivå2-AP, och det är inte likställt med LX vad jag vet. Jag talar om alla förekommande TAD-signaturer.
Jobbar du med ADSL ?
Citat:
I så fall finns det två på Hisingen.
Som sagt, på Nivå2 för ADSL kanske, men betydligt fler på Nivå 1. G/BA, GHKA, GBDN, G/BN, G/GP
Citat:
G/BS vet jag inte vad det är, inte någon LX eller KC jag känner till i alla fall.
Korrekt, det är jag som sluddrar på tangenterna. G/BR (Bällskär) skall det vara, även GBR1 (LS) samlokaliserad. Och det är varken en LX eller en KC, det är sant. Det är liksom hela poängen. Där sitter däremot en KC från GBDN som också heter GBDN KC03 Bällskär.
Citat:
Vad jag menade var att G/HN inte är kopplat till endast Hisingsgatan, det finns KC på många andra platser som heter G/HN.
Nu säger du något helt annat. Först påstår du att det inte finns någon G/HN alls. Den finns absolut, och det finns bara en. Att det sen finns ett antal KC under den som heter G/HN KCXX är ju en helt annan sak, precis som det finns KC under många LX. G/GP har flera, t ex G/GP KC03 (Skogome).
/capmac