2011-01-24, 21:37
Medlem
sabba inte tråden nu..
Låt denna fina tråd- ursprungligen benämnd Gångar och Tunnlar i Göteborg - få fortleva utan en massa dumprat.
Senast redigerad av viewfinder 2011-01-24 kl. 22:27.
Citera
2011-01-24, 22:38
Medlem
inkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viewfinder
sabba inte tråden nu..
Låt denna fina tråd- ursprungligen benämnd Gångar och Tunnlar i Göteborg - få fortleva utan en massa dumprat.

jag vet jag vet men det blir lite svårt när idioter postar negativt på det man skriver och försöker göra bort en hahahaha patetiskt
Citera
2011-01-24, 23:21
Medlem
OK, reagerade mer på vad ni båda sagt
peace, over and out
Citera
2011-02-01, 00:09
Medlem
Balfongs avatar
Någon som hittat något intressant i Ale kommun?
Har sökt runt på sidan men inte hittat något.
Hade tänkt att ge mig ut någon dag och kolla runt lite, men hade varit bra att veta ifall det faktiskt finns något att se här.
Citera
2011-02-02, 17:13
Medlem
En av Göteborgsområdets viktigare telestationer finns ju i bergrum nära Selma Lagerlöfs Torg i Backa. (GBDN) Göteborg/Backadalen lär vara den mer officiella beteckningen enligt info jag hittat på nätet. Nu är det såhär att det lär finnas ytterligare en lite större telestation på Hisingen, och denna har vi pratat en del om för inte så länge sedan när det gäller vissa tunnelkartor. Mer än så vet jag tyvärr inte, förutom en lika intetsägande beteckning som den ovan;

G/HN Göteborg/Hisingen

Har vi någon som vet mer?
Citera
2011-02-02, 20:16
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
En av Göteborgsområdets viktigare telestationer finns ju i bergrum nära Selma Lagerlöfs Torg i Backa. (GBDN) Göteborg/Backadalen lär vara den mer officiella beteckningen enligt info jag hittat på nätet.

Nej, GBDN är en vanlig abonnentstation över jord. Den ligger nästan ovanpå G/BS dock...

GBDN är f ö en lite ovanlig förkortning som bryter G/-konventionen, förmodligen för att G/BN var upptaget (BiskopsgårdeN)

G/HN Göteborg/Hisingen [/quote]

G/HN ligger helt logiskt på Hisingsgatan. Det är nästan så att man kan gissa på att den fick sin förkortning av HisingsgataN snarare än HisingeN, även om den fått heta så sen. Hisingen är ju
ologiskt då det finns massor av stationer på Hisingen. Men nu spekulerar jag...

(adressen publiceras öppet på nätet av Telia så jag ser ingen anledning att mörka den här)

/capmac
Citera
2011-02-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
En av Göteborgsområdets viktigare telestationer finns ju i bergrum nära Selma Lagerlöfs Torg i Backa. (GBDN) Göteborg/Backadalen lär vara den mer officiella beteckningen enligt info jag hittat på nätet. Nu är det såhär att det lär finnas ytterligare en lite större telestation på Hisingen, och denna har vi pratat en del om för inte så länge sedan när det gäller vissa tunnelkartor. Mer än så vet jag tyvärr inte, förutom en lika intetsägande beteckning som den ovan;

G/HN Göteborg/Hisingen

Har vi någon som vet mer?
Vet du var huvudingången till denna är? Inslaget vid bron är väl enbart en nödutgång?
Citera
2011-02-03, 11:03
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Nej, GBDN är en vanlig abonnentstation över jord. Den ligger nästan ovanpå G/BS dock...

GBDN är f ö en lite ovanlig förkortning som bryter G/-konventionen, förmodligen för att G/BN var upptaget (BiskopsgårdeN)

G/HN Göteborg/Hisingen

G/HN ligger helt logiskt på Hisingsgatan. Det är nästan så att man kan gissa på att den fick sin förkortning av HisingsgataN snarare än HisingeN, även om den fått heta så sen. Hisingen är ju
ologiskt då det finns massor av stationer på Hisingen. Men nu spekulerar jag...

(adressen publiceras öppet på nätet av Telia så jag ser ingen anledning att mörka den här)

/capmac[/quote]

Nja, det finns ingen station med namnet G/HN, alla stationer på Hisingen heter något med G/HN och något mer, en siffra eller dylikt. Men någon med endast G/HN finns inte, det betyder helt enkelt bara Göteborg/Hisingen.
Citera
2011-02-03, 20:32
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Nja, det finns ingen station med namnet G/HN, alla stationer på Hisingen heter något med G/HN och något mer, en siffra eller dylikt. Men någon med endast G/HN finns inte, det betyder helt enkelt bara Göteborg/Hisingen.

Nej nu är du helt ute och cyklar.

Möjligen tänker du på att det finns stationer som heter t ex G/HN KC11 vilket är en KC under G/HN. Det kan dock inte finnas KC utan en station att ansluta den till....

Eller menar du att t ex G/BN, G/BS och GBDN inte heller heter så eller att de inte ligger på Hisingen...?

I vilket fall har du fel.

/capmac
Citera
2011-02-03, 21:09
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Nej nu är du helt ute och cyklar.

Möjligen tänker du på att det finns stationer som heter t ex G/HN KC11 vilket är en KC under G/HN. Det kan dock inte finnas KC utan en station att ansluta den till....

Eller menar du att t ex G/BN, G/BS och GBDN inte heller heter så eller att de inte ligger på Hisingen...?

I vilket fall har du fel.

/capmac

När du säger station så menar du alltså en LX? I så fall finns det två på Hisingen.

EDIT// GBDN finns ingen LX som heter, endast KC, G/BS vet jag inte vad det är, inte någon LX eller KC jag känner till i alla fall. G/BN finns däremot.
Vad jag menade var att G/HN inte är kopplat till endast Hisingsgatan, det finns KC på många andra platser som heter G/HN.
Senast redigerad av Grishnac 2011-02-03 kl. 21:16.
Citera
2011-02-03, 21:11
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av margaux89
Vet du var huvudingången till denna är? Inslaget vid bron är väl enbart en nödutgång?
Spana efter en tråkig tegelbyggnad i närheten. (Tråkig = den har inte så mycket fönster)
Citera
2011-02-03, 23:11
Medlem
Citat:
Tack för info. Får jag fråga, vart ligger/vilken är stationen G/BS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in