Fanns där någon skylt med texten "skyddsobjekt, fotografering straffbart enligt lag, etc etc" eller liknande? I sådana fall troligen militärt. I annat fall kanske än mer intressant.
Citat:
Halloj,i början av 70talet höll dom på å arbeta i tunneln bakom Svartedalskolan.Ja å en polare var där på kvällstid å bestämde oss för p köra ner med mopparna,efter lite trixande med dörr körde vi in,en lång jävla nedförsbacke sen va de bara å köra,brett å fint me en pissränna i mitten,en 20-25 min senare vände vi å åkte tebaks. Har tyvär aldrig vart där senare så om nån? Berätta gärna då.(gångar finns i nästan varenda jävla brunn,stora som små).
Har enbart åkt moped 1 gång i mitt långa (nåja) liv, men så mycket vet jag att efter 20-25 min på en sådan i någorlunda normal hastighet har man kommit en bra bit. Någon som besökt tunneln efter ovanstående inläggs postande? Låter ju högst intressant.
Vidare skulle jag gärna vilja veta om någon har kännedom om vad som finns bakom den massiva port som syns om du åker på motorvägen till Göteborg österifrån - porten ligger nästan precis på andra sidan motorvägen utanför det stora hus i Mölnycke vilket har texten "Mölnycke droghandel" (tror jag att det står, och nej, de langar inte knark utan meduciner) på sig.
När vi ändå är inne på samma ämne finns det en nästan liknande port om än mindre, just när man åkt ned från motorvägen och kommer till något som jag förmodar är Örgryte. Titta bakåt och du ser en stort port på höger sida. Kanske bara nåt trist fjärrvärmetjafs dock.