2008-04-26, 22:27
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%A4len
Jaha just det. Tack
Citera
2008-04-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Jaha just det. Tack

Vassego Jag vill fan också ta en tur dit snart.
Citera
2008-04-27, 00:30
Medlem
Citat:
En gissning är att den är ett inslag till tunneln som mynnar under älven, men inte fan är jag hundra.
jo det stämmer att den går dit bland annat.
det jag menar är att gemensamhetstunnlar är i regel INTE skyddsobjekt. vem vet, de kanske har påbörjat nån stor omskyltning och att alla ska bli det?
inte bra isåfall nån som sitter på info?
Citera
2008-04-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niklas93
jo det stämmer att den går dit bland annat.
det jag menar är att gemensamhetstunnlar är i regel INTE skyddsobjekt. vem vet, de kanske har påbörjat nån stor omskyltning och att alla ska bli det?
inte bra isåfall nån som sitter på info?

Snarare så är det väl precis tvärtom.

Alla samhällsviktiga anläggningar är skyddsobjekt och skyddsobjekt behöver inte vara uppmärkta.
Citera
2008-04-27, 22:31
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
Det finns en i grönsakstorget där 9an stannar och ett par meter upp mot haga om man säger så.
Runt huset där
Men det kanske är fängelsehålor

Där gick jag en guidad tur med min klass, back in the days! Rätt coolt vad jag kommer ihåg
Citera
2008-04-27, 22:45
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Där gick jag en guidad tur med min klass, back in the days! Rätt coolt vad jag kommer ihåg
Jag gjorde precis samma sak med min klass, back in the days
Inte så mycket att se dock, mest jord och stenväggar
Citera
2008-04-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Snarare så är det väl precis tvärtom.

Alla samhällsviktiga anläggningar är skyddsobjekt och skyddsobjekt behöver inte vara uppmärkta.
sorry, måste ha missuppfattat det^

----
va nyss nere vid älvsborgsbron och kollade lite på det skumma huset som ligger mitt inne i trafikplatsen, det som har fullt av fågelburar inbyggt! enligt uppgift ska han som bor/bodde där haft såna där lantiskläder, dvs hängslebyxor och en sån hatt...

http://s246.photobucket.com/albums/gg98/niklas93/UE/1%20Overgivet/alvsborgsbron/

*som ni kan se så är det 3 hus som tillhör detta, samt ett annat nybyggt en bit längre bort.
*under "luckan" finns det en liten jordhög där en råtta bor
*tyvärr finns det inte längre några fåglar kvar i burarna...
*husvagnen stod på en parkeringsplats invid cykelbanan, men hade tagits bort såg jag nu ikväll

kommer nog försöka ta mig in nån gång, om det inte skulle visa sig vara nått totalt ointressant (lägg märke till skyltarna).
Senast redigerad av niklas93 2008-04-28 kl. 21:51.
Citera
2008-04-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niklas93
sorry, måste ha missuppfattat det^

----
va nyss nere vid älvsborgsbron och kollade lite på det skumma huset som ligger mitt inne i trafikplatsen, det som har fullt av fågelburar inbyggt! enligt uppgift ska han som bor/bodde där haft såna där lantiskläder, dvs hängslebyxor och en sån hatt...

http://s246.photobucket.com/albums/gg98/niklas93/UE/1%20Overgivet/alvsborgsbron/

*som ni kan se så är det 3 hus som tillhör detta, samt ett annat nybyggt en bit längre bort.
*under "luckan" finns det en liten jordhög där en råtta bor
*tyvärr finns det inte längre några fåglar kvar i burarna...
*husvagnen stod på en parkeringsplats invid cykelbanan, men hade tagits bort såg jag nu ikväll

kommer nog försöka ta mig in nån gång, om det inte skulle visa sig vara nått totalt ointressant (lägg märke till skyltarna).

Det är väl ändå ett vanligt duvslag, det finns ett antal sådanna eller iallafall fanns i Sjöbergen.

Angående husvagnen så ser det vid vissa tillfällen ut som en sopptipp vilket är mycket synd. Har inget emot att han/hon bor där så länge det är snygg och han/hon sköter sig.
Citera
2008-04-29, 11:15
Medlem
Hej, nu är jag här igen.

Jag har lagt märke till att masten på Svalan är nere.

Vet du något Griffin?
Mvh A.
Citera
2008-04-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
Hej, nu är jag här igen.

Jag har lagt märke till att masten på Svalan är nere.

Vet du något Griffin?
Mvh A.

Den försvann för ett tag sedan (typ en dryg månad eller så)

Såg en tråd om en stor hög med sprängsten skulle vara på plats, var där och kikade idag utan att se något. Men jag kan ju missat den eftersom jag inte gjorde en fullständig besiktning..
Senast redigerad av griffin 2008-04-30 kl. 13:32.
Citera
2008-04-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Den försvann för ett tag sedan (typ en dryg månad eller så)

Såg en tråd om en stor hög med sprängsten skulle vara på plats, var där och kikade idag utan att se något. Men jag kan ju missat den eftersom jag inte gjorde en fullständig besiktning..

Ett rykte surrar om att det ska plomberas.
Citera
2008-04-30, 19:17
Medlem
Citat:
Ett rykte surrar om att det ska plomberas.

Då skulle jag bli förvånad, men visst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in