2007-05-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dev/null
När rullbrädeåkarna flyttade in så skrev GP en artikel och om jag minns rätt så var det under Suez-krisen på 50-talet som bergrummen byggdes.

Då är det så. Det förklarar ju också varför det finns en bombficka.
Citera
2007-05-24, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Tunnel mellan berg och SKF under vägen bekräftas. Jag snackade med SKF för ett tag sedan och dom meddelade tunneln finns men är plomberad.
Då hade jag rätt med andra ord!! Kanske dags för en ursäkt om att hacka på mig ang den tunneln!
Citera
2007-05-24, 13:42
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos76
Då hade jag rätt med andra ord!! Kanske dags för en ursäkt om att hacka på mig ang den tunneln!
Du snackade väl om att det skulle vara en anslutning till G-systemet eller minns jag fel?
Citera
2007-05-24, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mumma
Du snackade väl om att det skulle vara en anslutning till G-systemet eller minns jag fel?
Den hade en anslutning till G systemet... Men någon tunnel till danmark finns inte det drev jag med er om!

Skf är ju jäkligt stort område om man tänker C huset ligger ju precis granne med fjärrvärmeverket!
Om ni åker längs sävenäs området så ser ni närheten mellan Fjärrvärmeverket och Skf,s C hus! Under C huset till dom andra lokalerna så går det ju en massa kulvertar från och till området några av dom kulverterna gick vidare ut till kviberg som förgrenade sig med andra tunnlar! Kulverterna är stora nog att transportera fordon osv det åker idag truckar....
Lika så finns det ju mängder av kulvertar under Mässan där är dom stora nog att köra stora truckar! Då jag är inne i dom kulverterna varje dag.
Citera
2007-05-24, 14:54
Medlem
Hade arbetsuppdrag ibland på SKF under ett par år på 90-talet,ibland i dom undre regionerna men tunnlar/kulvertar ut från området har jag aldrig hört talas om o tycker själv att det verkar va överkurs. Naturligtvis är de flesta husen sammanbundna precis som Volvo Torslandaverken o sjukhusen då maskinförflyttning o truckar el.dyl inte ska behöva köras ute. Vad skulle vitsen med en tunnel till LV6 ha varit,dom kanske var storkonsumenter av lager Nej jag tror det e o förblir en skröna men som sagt jag kan ju ha fel!
Citera
2007-05-24, 15:07
Medlem
GaiNs avatar
Mina herrar,

Det finns under bergbanan på Liseberg utrymmen att utforska som är ganska trevliga, desvärre är dessa bevakade året om av väktare- men såg när jag jobbade där.

I hast,
GaiN
Citera
2007-05-24, 15:17
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
är det dom utrymmerna som tågen är! Den underjordiska bergodalbanan som är topphemlig!

Min bäste herre,

Det Du avser i Ditt smått spydiga inlägg handlar om förvaringsdepån av vagnarna nattetid och liknande, dessa utrymmen är ovanjord och inte i några tunnlar- utan helt synliga omän i ett "hus". Dessa tunlar vet jag inte riktigt syftet med, men det finns en hel del skåp och luckor där som ej såg ut att vara av vanlig elektronikutrustning. De mynnar ut mot Universeum som att det skulle vara en nödutgång, har ej kollat närmare än så. Bli kompis med någon vakt så kan han hjälpa Dig att komma in där för att ta en till på egen hand.

I hast,
GaiN
Citera
2007-05-24, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Min bäste herre,

Det Du avser i Ditt smått spydiga inlägg handlar om förvaringsdepån av vagnarna nattetid och liknande, dessa utrymmen är ovanjord och inte i några tunnlar- utan helt synliga omän i ett "hus". Dessa tunlar vet jag inte riktigt syftet med, men det finns en hel del skåp och luckor där som ej såg ut att vara av vanlig elektronikutrustning. De mynnar ut mot Universeum som att det skulle vara en nödutgång, har ej kollat närmare än så. Bli kompis med någon vakt så kan han hjälpa Dig att komma in där för att ta en till på egen hand.

I hast,
GaiN
Har redan kompisar som jobbar där!!! drev lite med dig!
Citera
2007-05-24, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av westgothia
Hade arbetsuppdrag ibland på SKF under ett par år på 90-talet,ibland i dom undre regionerna men tunnlar/kulvertar ut från området har jag aldrig hört talas om o tycker själv att det verkar va överkurs. Naturligtvis är de flesta husen sammanbundna precis som Volvo Torslandaverken o sjukhusen då maskinförflyttning o truckar el.dyl inte ska behöva köras ute. Vad skulle vitsen med en tunnel till LV6 ha varit,dom kanske var storkonsumenter av lager Nej jag tror det e o förblir en skröna men som sagt jag kan ju ha fel!
om du tänker på tegelbyggnaden vätter mot bellvi vägen där spårvagnarna går mitt emot ligger konsum gamlestaden. Där finns det ju en hel del bergrum! Mitt emot ligger skf! Dom gångarna till bergrummen är dock idag plomberade!!
Citera
2007-05-24, 16:13
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Har redan kompisar som jobbar där!!! drev lite med dig!

Min bäste herre,

Det verkar då som att du har ett ytterst bra tillfälle att uppsöka det jag talar om. Har inte sett så mycket av det och skulle gärna höra mer om det.

I hast,
GaiN
Citera
2007-05-24, 16:21
Medlem
Citat:
om du tänker på tegelbyggnaden vätter mot bellvi vägen där spårvagnarna går mitt emot ligger konsum gamlestaden. Där finns det ju en hel del bergrum! Mitt emot ligger skf! Dom gångarna till bergrummen är dock idag plomberade!!
Under den avlånga tegel byggnaden? Bergrum? Ok,de enda bergrummet ja känner till e det vi diskuterade ovan,den ovan nämda byggnaden tillhörde ju det "riktigt gamla" SKF och var redan när jag var verksam där1995-97 uthyrd till olika företag dock ej delen närmast Bellevue där tror jag viss produktion pågår fortfarande.
Citera
2007-05-24, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av westgothia
Under den avlånga tegel byggnaden? Bergrum? Ok,de enda bergrummet ja känner till e det vi diskuterade ovan,den ovan nämda byggnaden tillhörde ju det "riktigt gamla" SKF och var redan när jag var verksam där1995-97 uthyrd till olika företag dock ej delen närmast Bellevue där tror jag viss produktion pågår fortfarande.
Du menar gården där inne som det är kontorslokaler idag??
Hela skf området innehåller ju en massa gångar!
Det vart ju bland annat från Huvudkontoret som det gick en kulvet via tegelbyggnaden eftersom den fabriksdelen vart huvuddelen! Ifall Sverige skulle blivit anfallet under 40talet så gick det att snabbt skynda sig i säkerhet för anställda men även ledning vid ett eventuellt anfall mot Göteborg/Sverige. Nu menar jag mitt emot så är det ju ett stort berg! Som LV6 använde sig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in