2008-04-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Den försvann för ett tag sedan (typ en dryg månad eller så)

Såg en tråd om en stor hög med sprängsten skulle vara på plats, var där och kikade idag utan att se något. Men jag kan ju missat den eftersom jag inte gjorde en fullständig besiktning..

Att masten är borta behöver inte betyda något. Master behövs ju inte längre. Att döma av den trafik som varit särskilt nattetid av en hel del fordon även omärkta sådana tyder på att något är på gång. Troligt är att man nu forslat bort alla persedlar som lagrats och installerat ny utrustning. Även StriC behöver fortifikatoriskt skydd. Någon DBU lär vi dock aldrig se då symaskinens tid är förbi.
Citera
2008-04-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Att masten är borta behöver inte betyda något. Master behövs ju inte längre. Att döma av den trafik som varit särskilt nattetid av en hel del fordon även omärkta sådana tyder på att något är på gång. Troligt är att man nu forslat bort alla persedlar som lagrats och installerat ny utrustning. Även StriC behöver fortifikatoriskt skydd. Någon DBU lär vi dock aldrig se då symaskinens tid är förbi.

Exakt. Ryktet om plombering tvivlar jag fan på, frågan är vad som är i görningen där.
Citera
2008-04-30, 22:20
Medlem
Citat:

Är det förhöjd trafik nattetid? Tveksamt med tanke på bergets resterande innehåll. Enkla persedlar finns det ingen anledning att flytta på dyr arbetstid som nattetid.
Citera
2008-04-30, 23:00
Medlem
Citat:
Är det förhöjd trafik nattetid? Tveksamt med tanke på bergets resterande innehåll. Enkla persedlar finns det ingen anledning att flytta på dyr arbetstid som nattetid.

Fast dom kör under 30 och med släckta lampor för å spara så mycket pengar som möjligt. Persedlarna klär dom på sig och går ut med. Allt för att väcka så lite uppmärksamhet som möjligt.
Citera
2008-05-01, 03:34
Medlem
Citat:
Fast dom kör under 30 och med släckta lampor för å spara så mycket pengar som möjligt. Persedlarna klär dom på sig och går ut med. Allt för att väcka så lite uppmärksamhet som möjligt.
riktigt underhållande faktiskt

men man får hoppas på det bästa...
Citera
2008-05-02, 20:21
Medlem
Hemliga Rum 2008

http://www.sfv.se/cms/sfv/aktuellt/evenemang_2008/hemliga_rum/hemliga_rum_2008.html

då var det dags igen...men verkar inte vara så mycket spännande för oss i gbg. oskar den II:s fort visar dem inte i år, synd.
Citera
2008-05-02, 22:58
Medlem
några hm(20 sidor bakåt kanske) diskuterades ngt övergivet hus nära grustaget i mölnlycke/bråta. tydligen var det massa ringar å skit målade inne i huset. bara undrar är det detta huset du/ni syftade på?

http://tinypic.com/view.php?pic=2w30vq0&s=3
Citera
2008-05-04, 22:11
Medlem
Sådär

Nu har jag gjort en egenritad hemmaskiss över tunnlarna som jag läst om här. Och nog fan är man litekonfunderad alltså! Farbar med bil från Nya varvet till både Brudaremossen och Råda. Eller inte.
Citera
2008-05-06, 14:03
Medlem
det finns ett klipp på GP:s webbtv där dem åker upp i älvsborgsbron. tyvärr får man inte se nått intressant.

www.gp.se
Kolla utsikten ELLER 100 meter över älven beroende på vart man läser

ett tips: såg att dem satt ett stängsel för inslaget vid esperentoplatsen. tar gärna pm ifall nån av er som passerar där ofta skulle se att den är öppen
Citera
2008-05-11, 02:53
Bannlyst
hur är det egentligen med tunnlarna i angered, vem förvaltar dem?

jag tänkte också på: om man väl är i tunneln så kan man väl låsa upp dörren från insidan utan krångel? larm isåfall?
nu är jag tjatig men går det då att öppna en dörr, stänga den och sedan gå vidare till nästa?
Citera
2008-05-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
hur är det egentligen med tunnlarna i angered, vem förvaltar dem?

jag tänkte också på: om man väl är i tunneln så kan man väl låsa upp dörren från insidan utan krångel? larm isåfall?
nu är jag tjatig men går det då att öppna en dörr, stänga den och sedan gå vidare till nästa?

Tror att dom förvaltas gemensamt av de företag som använder dom.. =)
Larm = ja
Öppna från insidan, självklart måste det gå att öppna från insidan, utrymning kallas det =)
Öppna och gå vidare = ja, men till vilken nytta och framför allt vilket resultat förväntar du dig av det jobbet?
Citera
2008-05-11, 19:33
Bannlyst
Citat:
Tror att dom förvaltas gemensamt av de företag som använder dom.. =)
Larm = ja
Öppna från insidan, självklart måste det gå att öppna från insidan, utrymning kallas det =)
Öppna och gå vidare = ja, men till vilken nytta och framför allt vilket resultat förväntar du dig av det jobbet?

jo, jag tänkte att om man väl kommer in så vill man ju gärna titta ut och se lite mer exakt vart man hamnat, då jag mena ifall nått larm går

men tack för svaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in