2010-03-16, 01:09
Medlem
Lystrads avatar
Är väldigt sugen på att åka någonstans nu i veckan, någon som har ett bra tips på ett fint UE-ställe i Göteborg?
Citera
2010-03-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Angående tunnelbygget ut mot Lerum, har man ännu börjat gå ner i tunnelinslaget bakom Kinesiska muren i partille? Vill minnas att det enligt tidsplanen jag läste för x antal månader sedan var tänkt att ske med början någon gång under våren. Finns säkert någon som har bättre koll än mig på detta där ute?

Det är inslaget i Björndammen/Furulund som är aktuellt.
Citera
2010-03-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Det är inslaget i Björndammen/Furulund som är aktuellt.
När du säger Björndammen tänker jag på inslaget som ligger uppe vid panncentralen, strax innan sjön tar vid. Är detta rätt eller finns det ytterligare inslag någonstans där uppe?
Senast redigerad av diskhanduk 2010-03-16 kl. 18:13.
Citera
2010-03-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
När du säger Björndammen tänker jag på inslaget som ligger uppe vid panncentralen, strax innan sjön tar vid. Är detta rätt eller finns det ytterligare inslag någonstans där uppe?

Det är korrekt
Citera
2010-03-17, 17:34
Medlem
Lystrads avatar
Det står ett hus här i området där jag bor som var ett bageri när jag var lite, sedan stängdes det ner och en stor zigenarfamilj flyttade in. Dock var det en razzia där för ungefär 4 - 5 år sedan, och nu har det ståt tomt tills dess. Har aldrig vågat mig in där, mestadels för att det ligger så öppet och synligt. Det ser mer och mer fallfärdigt ut för varje månad som går, verkar inte vara någon som ens har en tanke på att rusta upp kåken.
Citera
2010-03-20, 12:46
Medlem
Konkons avatar
Jag undrar om nån av er minns det sjukhuset(?) som fanns vid skolan Fenestra (sankt jörgen)(Hisingen)

Minns när jag var liten så var det stället sjuk populärt men det var ingen av oss som vågade sig in dit

Det var sjukt stort och hade ett stort jävla hål på baksidan har jag för mig.
Det revs för ett par år sen.

Nån av er som var där inne?
Lust å dela med er lite?
Citera
2010-03-21, 20:30
Medlem
Bunkeberget i Gamlestan:

Är alla 4 ( 5? ) inslagen SKF:s gamla skyddsrum? Har kollat i tråden, men blev fan inte klokare för det. Ngnstans där inne åks det skateboard läste jag. Ngn som sitter på mer info?
Citera
2010-03-21, 20:42
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Bunkeberget i Gamlestan:

Är alla 4 ( 5? ) inslagen SKF:s gamla skyddsrum? Har kollat i tråden, men blev fan inte klokare för det. Ngnstans där inne åks det skateboard läste jag. Ngn som sitter på mer info?

Area 51 tror jag att det heter numera, skateområdet där inne
Citera
2010-03-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Bunkeberget i Gamlestan:

Sex inslag.
Skrev om detta för ett par månader sedan (man måste kanske klicka på bifogad bild för att få bättre upplösning):
https://www.flashback.org/sp20731899
Citera
2010-03-22, 17:45
Medlem
En fråga till er där ute. Är på jakt efter en lucka ute i vår stad, som just nu är uppknipsad. Eller varför inte valfritt inslag som står på glänt. Allt med inspiration av den just nu så populära Stockholms-tråden "Vad är det här för rör?". Vår tråd håller på att dö ut.. lite ny aktivitet vore inte helt fel. Vet ju av egen erfarenhet att det med jämna mellanrum finns öppnade anläggningar där ute, där någon varit och knipsat låset eller liknande. Ibland har man tur och hittar dessa men alltför ofta inte. Dela gärna med er och släng iväg ett PM om ni skulle "veta" något. Eller gå dit själv vetja.
Citera
2010-03-23, 20:02
Medlem
Hibbinss avatar
Efter ett tags läsande så är det väl dags att spotta upp ett första inlägg..
Noterade ett klipp på tuben där "Hemliga brunnen" tydligen skall vara belägen i Götets utkant..? http://www.youtube.com/watch?v=ZzLgSesJVv8
Klippet är ju rätt gammalt och säkerligen redan utrett här på FB, men trots olika sökningar bland trådar så har jag inte funnit någon info..

Tar gärna emot aktuell trådlänk eller pm om någon har info att dela med sig av..
Citera
2010-03-25, 23:04
Medlem
Gruvhackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibbins
Efter ett tags läsande så är det väl dags att spotta upp ett första inlägg..
Noterade ett klipp på tuben där "Hemliga brunnen" tydligen skall vara belägen i Götets utkant..? http://www.youtube.com/watch?v=ZzLgSesJVv8
Klippet är ju rätt gammalt och säkerligen redan utrett här på FB, men trots olika sökningar bland trådar så har jag inte funnit någon info..

Tar gärna emot aktuell trådlänk eller pm om någon har info att dela med sig av..

Har undrat över den där riktigt länge med, hoppas vi får något svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in