2008-04-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Jag tror vägen heter Flöjelbergsvägen. En massa företag däruppe ovanför vägen, Där finns ett inslag i berget. Vad kan det vara?
det finns ju stora vattentunnlar med mera i de områdena; lackarebäck, alelyckan, delsjöarna och härlanda tjärn, så har nog nått med göteborgs vattenförsörjning att göra.

hur ser porten ut, vanligt dörrlås eller hänglås? vattenverket brukar föredra det senare.
v-verket brukar också ha lite mer "detaljer" utanför porten, tex elskåp

men sök i denna tråd så är jag ganska säker på att det ska stå nått
Citera
2008-04-22, 16:19
Medlem
Citat:
Jag tror vägen heter Flöjelbergsvägen. En massa företag däruppe ovanför vägen, Där finns ett inslag i berget. Vad kan det vara?
Är det uppe vid Lackarebäcksverket så är det ett insalg till de STORA vattenledningarna som går runt staden. Är du nere vid själva flöjelberg så är det ett inslag till avloppstunneln.

Sedan finns det ytterligare inslag i direkt närhet.. Leta på..
Citera
2008-04-22, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Är det uppe vid Lackarebäcksverket så är det ett insalg till de STORA vattenledningarna som går runt staden. Är du nere vid själva flöjelberg så är det ett inslag till avloppstunneln.

Sedan finns det ytterligare inslag i direkt närhet.. Leta på..

I vilken riktning ska jag gå/ köra då? Vägen tog ju fan slut strax efter detta inslag.
Citera
2008-04-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niklas93
det finns ju stora vattentunnlar med mera i de områdena; lackarebäck, alelyckan, delsjöarna och härlanda tjärn, så har nog nått med göteborgs vattenförsörjning att göra.

hur ser porten ut, vanligt dörrlås eller hänglås? vattenverket brukar föredra det senare.
v-verket brukar också ha lite mer "detaljer" utanför porten, tex elskåp

men sök i denna tråd så är jag ganska säker på att det ska stå nått

Såg inte hur portfan såg ut, åkte förbi i firmabilen och såg inslaget på håll.
Citera
2008-04-22, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dendagen
Ta buss Grön ifrån göteborg till Kärna och därifrån gå.
Var där idag, bilder kommer snart! Fick bli bil!

Edit: Bilder!

http://www.pixbox.se/alb_show_id778195_page0.html
Senast redigerad av Gothenburg 2008-04-23 kl. 00:02.
Citera
2008-04-23, 06:56
Medlem
Citat:
I vilken riktning ska jag gå/ köra då? Vägen tog ju fan slut strax efter detta inslag.

Då var du troligtvis vid avloppstunneln.
Citera
2008-04-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Då var du troligtvis vid avloppstunneln.

Okej.
Citera
2008-04-23, 19:18
Medlem
Vad gjorde han vid Esperantoplatsen?

De bygger ju en piazza med stenar där nu efter götatunnelbugget. Grinden vid inslaget var på glänt och en snubbe stod där och glodde som fan. Jag skulle frågat iofs. Det dras väl inga fjärrvärmerör där nu?
Citera
2008-04-26, 00:33
Medlem
gemensamhetstunnel skyddsobjekt??!!

ni vet där vid slottskogens kolonilotter, så finns det fyra inslag som kan gå till gemensamhetstunneln. efter att ha uteslutet de mindre på baksidan så är det två kvar:
den till vänster har väldigt hög takhöjd, järnvägsspår och samma skylting som de andra mindre på baksidan. därför är jag ganska säker på att detta är elverket.
det andra, som ligger till höger och har en gallergrind, borde ju vara till tunneln.
men detta är ett skyddsobjekt om man kollar på den halvt dolda skylten bakom gallret!
kan det verkligen stämma - och är det verkligen detta inslag som är till tunneln?
Citera
2008-04-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niklas93
ni vet där vid slottskogens kolonilotter, så finns det fyra inslag som kan gå till gemensamhetstunneln. efter att ha uteslutet de mindre på baksidan så är det två kvar:
den till vänster har väldigt hög takhöjd, järnvägsspår och samma skylting som de andra mindre på baksidan. därför är jag ganska säker på att detta är elverket.
det andra, som ligger till höger och har en gallergrind, borde ju vara till tunneln.
men detta är ett skyddsobjekt om man kollar på den halvt dolda skylten bakom gallret!
kan det verkligen stämma - och är det verkligen detta inslag som är till tunneln?

En gissning är att den är ett inslag till tunneln som mynnar under älven, men inte fan är jag hundra.
Citera
2008-04-26, 22:03
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburg
Var där idag, bilder kommer snart! Fick bli bil!

Edit: Bilder!

http://www.pixbox.se/alb_show_id778195_page0.html

Riktigt fina bilder! Var exakt är detta någonstanns och vad är det för något? Övergivet sommarstuge-område?
Citera
2008-04-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Riktigt fina bilder! Var exakt är detta någonstanns och vad är det för något? Övergivet sommarstuge-område?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%A4len
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in