2005-04-05, 18:18
Medlem
E.S:Ts avatar
Vet någon om det finns någon officiell eller iaf uppdaterad hemsida om Halloween filmerna. Av någon konstig anledning har jag blivit helt såld på filmerna och är nu intresserad om det är något nytt på gång? Känns väl ganska givet att en till borde komma med tanke på slutet av Resurrection..
Citera
2005-04-05, 18:38
Awaiting Email Confirmation
Kribils avatar
Filmerna heter för det första Halloween.
Det finns en tysk powermetalgrupp som heter Helloween men det är inte lätt när det är svårt.

The page you where looking for
Citera
2005-04-05, 18:45
Medlem
Haha hoppsan. Vet inte om jag alltid skrivit så eller om det bara var en tillfällighet, aldrig något jag tänkt på iaf haha.. Ska kika in på sidan, tack!
Citera
2005-04-06, 10:45
Medlem
För att uppdatera min fråga. Varför finns inte Halloween 6 att få tag på i sverige? Ok, den går att få på Import men varför finns samtliga att få tag i som svensk utgåva förutom denna?
Citera
2005-04-06, 11:19
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.S:T
För att uppdatera min fråga. Varför finns inte Halloween 6 att få tag på i sverige? Ok, den går att få på Import men varför finns samtliga att få tag i som svensk utgåva förutom denna?

Det är nog inte samma företag som gav ut femman som har rättigheterna till sexan, skulle gissa på att det är därför de behandlas olika.
Citera
2005-04-06, 11:20
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.S:T

Kan kanske bero på att det helt enkelt inte finns någon distributör i Sverige som tagit in denna.
Citera
2005-04-06, 12:07
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Kan kanske bero på att det helt enkelt inte finns någon distributör i Sverige som tagit in denna.

Det är väl inte bara distributören, om inte filmbolaget har en uttryckt önskan om att lansera filmen här så kommer de inte att skapa en version med svensk text, svenskt omslag etc.

För det är väl inte distributören som ombesorgar detta, eller?
Citera
2005-04-06, 13:04
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Det är väl inte bara distributören, om inte filmbolaget har en uttryckt önskan om att lansera filmen här så kommer de inte att skapa en version med svensk text, svenskt omslag etc.

För det är väl inte distributören som ombesorgar detta, eller?

Jodå, vad jag har fått för mig är textning och speciellt svenskt omslag är något som ombesörjes av den aktuella svenska distributören. Vill minnas jag läste en artikel för inte allt så länge sedan där man interjuvade en kille som enbart jobbade med att designa video/dvd-omslag för den svenska marknaden.
Citera
2005-04-06, 15:56
Medlem
Mest konstigt att samtliga utom en går att få tag i som svensk utgåva. Borde ligga i distributörernas intressen att göra en hel serie tillänglig och inte lämna en film..
Citera
2007-07-28, 20:52
Medlem
JoeL431s avatar
Diskussion kring "Halloween" Filmerna

I den tredje filmen i serien är inte handlingen kring Michael Myers, den är som en fristående film som inte har med dom andra att göra. Jag undrad varför det var så, så jag sökte lite på internet och hittade att John Carpetner (stavning?) från början ville att varje film skulle ha en egen handling fast att dom ändå skulle vara inom Halloween serien men när 3an kom så blev den inte speciellt omtyckt så dom fortsatte att följa Michael Myers i filmerna. Stämmer det ? Har ni frågor eller något ni undrar om Halloween så kan ni diskutera det här.

/Joel.
Citera
2007-07-28, 21:19
Medlem
homestarrunners avatar
Kanske glider ifrån själva idéen med tråden,
Det finns en trevlig tysk 5-disc Halloween-box där man får 1:an, 2:an, 4:an och 5:an och istället för 3:an får man en bonusdisc.

Personligen tycker jag det är helt rätt att man väljer bort 3:an när dom släpper en box. Jag tycker som så många andra att det är Michael Myers som gör Halloween. 3:an är som att man skulle göra en Friday the 13th utan att på något sätt knyta filmen runt Jason.
Citera
2007-07-28, 21:35
Bannlyst
Jo, du har nog helt rätt ang. film 3.
Glada ska vi nog vara för att Myers fick härja fritt i alla Hallowen filmer utom en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in