Citat:
Ursprungligen postat av
GoneForever
Tja jag har ju lite som en princip att aldrig starta trådar på Flashback så jag tänker att någon annan kanske kan starta en sån tråd och så kan jag lite diskret sådär bara posta i den om sakerna jag slängt sen.
Men ja nu åter till ämnet:
Halloween!
Är Jamie Lee Curtis bättre eller sämre i Halloween-filmerna jämfört med dom andra skräckfilmerna hon varit med i?
Jag har fortfarande bara sett henne
i The Fog, Prom Night och inte särskilt många filmer till.
Gör hon skäl för titeln "The Scream Queen"
eller kunde lika gärna någon annan aktris fått det där?
Alltså vad ska jag säga?
Med tanke på vilken ålder hon var i... och vad hon hade att jobba med... vilket inte var särskillt mycket... så gör hon väl ett bra jobb... men det är ju ingenting märkvärdigt...
Det där med screamqueen kan jag inte lägga någon värdering i eftersom jag tycker att filmen är skit.
Jag var redan fruktansvärt less på konceptet slasher första gången jag såg Halloween iprincip.
"Snygg tjej av sin generation springer och skriker hjälp mig för en mördare som går saktare än en zombie... ramlar... får skrapsår... reser sig... skriker..." det är ett sömnpiller
Jag typ... "Ja ja ja... mörda de Myers för fan så hon håller käften och så jag får vila mina öron"
Får Deja Vu i skrivande stund som om jag skrivit det här förut...
Men nej, märkvärdigt är det inte och någon hade kunnat gjort samma jobb...
Hon är överskattad
Scout Taylor-Compton är däremot underskattad för att folk är idioter och inte fattar hur bra RZs Halloween II är
Hennes scener hos psykologen är hjärtskärande i jämförelse med Jamie lee curtis