2007-07-28, 21:40
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homestarrunner
Kanske glider ifrån själva idéen med tråden,
Det finns en trevlig tysk 5-disc Halloween-box där man får 1:an, 2:an, 4:an och 5:an och istället för 3:an får man en bonusdisc.

Personligen tycker jag det är helt rätt att man väljer bort 3:an när dom släpper en box. Jag tycker som så många andra att det är Michael Myers som gör Halloween. 3:an är som att man skulle göra en Friday the 13th utan att på något sätt knyta filmen runt Jason.
Jag köpte Halloween boxen med alla filmer från 1-8 för 199:-. Det tycker jag absolut att den var värd och även om du har rätt om 3an är jag ändå glad att jag har den fulländade boxen ! . Rob Zombie skall ju göra en remake av 1an. Den släpps 31 Oktober.... Undra varför !
Citera
2007-07-28, 23:07
Medlem
homestarrunners avatar
ja jag fick min box för 99, men får köpa 8-discs utgåvan sen oxå
Ja remaken kan bli intressant får hoppas att han inte svävar ut för mycket. vilket man har sett i ett flertal remakes (tex dotd, elitilöparzombies) Men jag håller tummarna att den blir bra.
hehehe, bra dag att släppa den. då får man hoppas att den går upp samtidigt i Sverige.
Citera
2007-07-28, 23:28
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
ja jag fick min box för 99, men får köpa 8-discs utgåvan sen oxå
Ja remaken kan bli intressant får hoppas att han inte svävar ut för mycket. vilket man har sett i ett flertal remakes (tex dotd, elitilöparzombies) Men jag håller tummarna att den blir bra.
hehehe, bra dag att släppa den. då får man hoppas att den går upp samtidigt i Sverige.
Ja, absolut. Jag har stora förväntningar om denna filmen faktiskt !
Citera
2007-07-30, 06:03
Medlem
H1 (den beste , helt klart...spooky
H2 (ok....hverken mer eller mindre)
H4 (kjempebra
H5 :/
H6 (har sett Prod Cut....de skulle spille inn flere scener men så døde Pleasence
H7 (altfor teeny bopper :/
H8 (aldri sett)
Citera
2007-07-30, 14:39
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Ja, absolut. Jag har stora förväntningar om denna filmen faktiskt !

Allt Rob Zombie rör vid i filmväg blir ju till guld, så har svårt att se att det blir annat än succé! Kolla bara på house of 1000 corpses och devil´s rejects!
Citera
2007-07-30, 14:51
Medlem
Phantom_103s avatar
Citat:
Kanske glider ifrån själva idéen med tråden,
Det finns en trevlig tysk 5-disc Halloween-box där man får 1:an, 2:an, 4:an och 5:an och istället för 3:an får man en bonusdisc.

Personligen tycker jag det är helt rätt att man väljer bort 3:an när dom släpper en box. Jag tycker som så många andra att det är Michael Myers som gör Halloween. 3:an är som att man skulle göra en Friday the 13th utan att på något sätt knyta filmen runt Jason.

Man kan ju nästan säga att första Friday the 13th inte har så stor knytning till själva Jason förutom att hans morsa som har pms.
Citera
2007-07-30, 19:11
Medlem
homestarrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom_103
Man kan ju nästan säga att första Friday the 13th inte har så stor knytning till själva Jason förutom att hans morsa som har pms.

Ja på sätt och vis har du rätt, men handlingen är ändå om Jason eftersom hans mor hämnas på lägerledarna som kommer till lägret.
Om man ser det som du skrev så försvinner även del 5 efterson det inte är Jason som mördar i den. Men han använder en hockeymask så folk skall tro det är Jason. Men jag anser ändå att handlingen utgår från Jason i den serien.
Citera
2007-08-02, 03:06
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom_103
Den har all knytning till Jason om han inte skulle ha drunknat skulle hans morsa alldrig få sån flipp. Bara för att man inte ser honom i filmen betyder det ju inte att han inte har med saken att göra.
Citera
2007-08-03, 07:00
Medlem
The Shapes avatar
Ser verkligen fram imot remaken. Har alltid älskat Halloween!

Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Rob Zombie skall ju göra en remake av 1an. Den släpps 31 Oktober.... Undra varför !

31 Augusti var det väl? Kommer ihåg datumet för att jag fyller år då.
Citera
2007-08-03, 14:46
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Shape
Ser verkligen fram imot remaken. Har alltid älskat Halloween!

31 Augusti var det väl? Kommer ihåg datumet för att jag fyller år då.
Jaha ah kanske det är på Halloween iaf !
Citera
2009-02-26, 10:02
Medlem
janwindahls avatar
Bumpar denna tråden pga en liten fundering jag har fått efter att ha sett filmerna.

Citera
2009-02-26, 10:19
Medlem
JojoBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Bumpar denna tråden pga en liten fundering jag har fått efter att ha sett filmerna.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in