2013-02-18, 16:33
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Som jag befarade; båda GM släpptes nu på fri fot!

Vad menar du?

Är TW skyddad på något vis?
Citera
2013-02-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Vad menar du?

Är TW skyddad på något vis?

Jag menar att domstolen strax efter kl 16 beslutade att båda misstänkta släpptes på fri fot i väntan på dom, vilket antagligen betyder att åtalet kommer att ogillas och de frias. Domstolen menar att det inte går att binda dem till gärningen och att dödsorsaken inte kunnat framläggas.
Citera
2013-02-18, 16:38
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Jag menar att domstolen strax efter kl 16 beslutade att båda misstänkta släpptes på fri fot i väntan på dom, vilket antagligen betyder att åtalet kommer att ogillas och de frias. Domstolen menar att det inte går att binda dem till gärningen och att dödsorsaken inte kunnat framläggas.
Utan att hetsa upp sig så kan man ju minst sagt säga att det ska bli spännande att vänta på domen.
Citera
2013-02-18, 16:42
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:

Ja att idogt neka lönar sej tydligen, undra hur EH kommer att må i frihet dock, tror han hade mått bättre i fängelse och fått lite struktur.
Citera
2013-02-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Ja att idogt neka lönar sej tydligen, undra hur EH kommer att må i frihet dock, tror han hade mått bättre i fängelse och fått lite struktur.

Nja, eller undermåligt utredningsarbete av polisen.
Citera
2013-02-18, 17:02
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Nja, eller undermåligt utredningsarbete av polisen.
Absolut, många av dom inblandade i FUPen hade dom kunnat korsförhöra mycket mer. Jag slogs av när jag läste den att cirka 50% av dom som var inblandade i den hade ADHD och medicin för detta, inte median värdet i Sverige annars direkt.
Citera
2013-02-18, 17:17
Medlem
Scapulas avatar
Härligt att få dessa stjärnor på gatorna igen..

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.1960712-misstankta-for-hasslerodsmordet-slappta
Citera
2013-02-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Härligt att få dessa stjärnor på gatorna igen..

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.1960712-misstankta-for-hasslerodsmordet-slappta
Med nytt mod att man kan ha ihjäl folk utan påföljd.
Senast redigerad av Ateistallan 2013-02-18 kl. 19:34.
Citera
2013-02-18, 20:01
Medlem
Metrioids avatar
Vad ska man säga, Uddevalla drog veckans nitlott.
Citera
2013-02-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metrioid
Vad ska man säga, Uddevalla drog veckans nitlott.

Ja, det lär inte dröja länge innan rubriken "Tidigare mordåtalad 33-åring gripen för nya brott" syns i Bohusläningen.
Citera
2013-02-19, 08:03
Medlem
Hur kunde man misslyckas med att binda dem till detta..? Måste vara nåt fel..
Citera
2013-02-19, 12:42
Medlem
Eftersom vi till skillnad från rätten kunnat avhandla mammans ursprungliga vittnesmål som stämmer med vad man hittat på platsen så är ju antingen gärningsmännen skyldiga eller så är det någon annan skyldig som berättat för mamman hur det gått till och sen har mamman ljugit om GM. Det scenariot är ju inte ens i närheten troligt. Vi kommer alltså snart ha två mördare som skuttar omkring, beväpnade som vanligt, i ett kvarter nära dig.
Man funderar lite på vad som var mammans tanke med att från första början anmäla sin son för att sedan vägra vittna så han blir fälld?
TW som erkänt att hon med olaga hot och misshandel(via proxi)hållit BO fast i sin säng medan hon röjde i huset borde rimligen bli åtalad för något här????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in