2013-04-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
8 April är sista dagen för överklagande.

Aha, det var där den åttan kom ifrån. Måste läst/fattat fel.
Citera
2013-04-05, 11:42
Medlem
Det överklagas!
Citera
2013-04-05, 12:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Det överklagas!
Bohusläningen: Hässlerödsdomen överklagas till hovrätten
Citat:
Det är inga nya uppgifter som ligger till grund för beslutet att överklaga men Niklas Sannerholm anser att det som finns i polisutredningen tillsammans med förhören i tingsrätten, skriftlig bevisning och sakkunskap bör räcka för att hovrätten gör en annan bedömning än tingsrätten i Uddevalla.
Citera
2013-04-05, 17:48
Medlem
Metrioids avatar
Frågan e om dom kommer å hålla sig undan nu?? Det känns så. Dom fattar nog själva att hovrätten gör lite proffsigare bedömning än TR i U-A
Citera
2013-04-05, 17:50
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bohusläningen: Hässlerödsdomen överklagas till hovrätten
Bra beslut! Det finns kanske hopp om rättvisa trots allt.
Citat:
Ursprungligen postat av Metrioid
Frågan e om dom kommer å hålla sig undan nu?? Det känns så. Dom fattar nog själva att hovrätten gör lite proffsigare bedömning än TR i U-A
Hålla sig undan? Menar du att de kommer fly landet?
Citera
2013-04-05, 19:05
Medlem
Metrioids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Bra beslut! Det finns kanske hopp om rättvisa trots allt.

Hålla sig undan? Menar du att de kommer fly landet?

En känsla jag har bara av att detta kommer sluta med efterlysningar och spaningsarbete.
Citera
2013-04-06, 10:22
Medlem
Kommer de bli anhållna i väntan på rättegång eller hur fungerar det?
Citera
2013-04-06, 10:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Kommer de bli anhållna i väntan på rättegång eller hur fungerar det?
Domstolen kan besluta om häktning när som helst, men någon sådan begäran har inte kommit in, såvitt känt.
Citera
2013-04-06, 10:28
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Domstolen kan besluta om häktning när som helst, men någon sådan begäran har inte kommit in, såvitt känt.
Det kommer väl i så fall till veckan..?
Citera
2013-04-06, 19:56
Medlem
Metrioids avatar
Citat:

Kommer infon ut via Hovrätten i Göteborg då eller???
Citera
2013-04-07, 22:55
Medlem
Var glädjande att höra att det här målet går vidare till hovrätten,förhoppningsvis drar de en annan slutsats än tingsrätten i Uddevalla.Faktum kvarstår dock att polisen i Uddevalla gjort ett dåligt jobb med bevisningen,och kanske även i förhör med många inblandade.
Roughtuoube har redogjort för oss att den dåliga bevisningen i tingsrätten inte höll,kanske måste något mer till för att de skall kunna fällas i hovrätten?
Kommer att tänka på Osmo Vallofallet där det behövdes ytterligare obduktion från fler rättsläkare,fast där var det poliser inblandandade,ursäkta lite ot kanske,Här handlar det om lågbegåvade småstadsbor.
Mycket tankar har jag,TW var den som tog med sig DS och EH till Hässleröd,varför tog hon med sig just dom?Tror inte att hon är så oskyldig i den här "soppan".
EHs faceboksida där man kunde läsa:Hellre en dag som varg jag är än tusen dagar som ett får,eller något liknande skrev han.Han berättade även för sin bror att han och DS hade mördat MJ och sedan åkt tillbaks och tänt eld på huset
Brodern berättade detta för sin mamma som valde att inte vittna i tingsrätten(man har rätt att avstå som nära anhörig).
Förstår varken DS eller EHs mödrar som håller sina söner om ryggen för allehanda brott de begår.
Tycker de att det är ok att de begår alla dessa brott som de gjort även innan det här värsta senaste?
Är så hemskt när man läser om hur de kastade kniv som på en darttavla mot offret och resten de gjorde vill jag helst förtränga.
Herregud,Uddevalla är en liten småstad,inte Bronxs!!!
Hur i helvete kan en sådan som DS få gå lös med alla dessa villkorliga domar?
Nu när han är på stan bär han alltid kniv.Tycker polisen skall ta och visitera honom varje gång de ser honom.
EH syns inte alls på "stan",kanske på behandlingshem eller annat,visst,bra,,,men någon gång måste han sona sitt brott,tänk på det "lilla mamma".
Hoppas Uddevallapolisen får lite hjälp utifrån med bevisning som håller i hovrätten
Citera
2013-04-08, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Var glädjande att höra att det här målet går vidare till hovrätten,förhoppningsvis drar de en annan slutsats än tingsrätten i Uddevalla.Faktum kvarstår dock att polisen i Uddevalla gjort ett dåligt jobb med bevisningen,och kanske även i förhör med många inblandade.
Roughtuoube har redogjort för oss att den dåliga bevisningen i tingsrätten inte höll,kanske måste något mer till för att de skall kunna fällas i hovrätten?
Kommer att tänka på Osmo Vallofallet där det behövdes ytterligare obduktion från fler rättsläkare,fast där var det poliser inblandandade,ursäkta lite ot kanske,Här handlar det om lågbegåvade småstadsbor.
Mycket tankar har jag,TW var den som tog med sig DS och EH till Hässleröd,varför tog hon med sig just dom?Tror inte att hon är så oskyldig i den här "soppan".
EHs faceboksida där man kunde läsa:Hellre en dag som varg jag är än tusen dagar som ett får,eller något liknande skrev han.Han berättade även för sin bror att han och DS hade mördat MJ och sedan åkt tillbaks och tänt eld på huset
Brodern berättade detta för sin mamma som valde att inte vittna i tingsrätten(man har rätt att avstå som nära anhörig).
Förstår varken DS eller EHs mödrar som håller sina söner om ryggen för allehanda brott de begår.
Tycker de att det är ok att de begår alla dessa brott som de gjort även innan det här värsta senaste?
Är så hemskt när man läser om hur de kastade kniv som på en darttavla mot offret och resten de gjorde vill jag helst förtränga.
Herregud,Uddevalla är en liten småstad,inte Bronxs!!!
Hur i helvete kan en sådan som DS få gå lös med alla dessa villkorliga domar?
Nu när han är på stan bär han alltid kniv.Tycker polisen skall ta och visitera honom varje gång de ser honom.
EH syns inte alls på "stan",kanske på behandlingshem eller annat,visst,bra,,,men någon gång måste han sona sitt brott,tänk på det "lilla mamma".
Hoppas Uddevallapolisen får lite hjälp utifrån med bevisning som håller i hovrätten

Jag kan ärligt förstå EHs mamma som inte vågar vittna för jag skulle vara skraj så in i helsike för att veta vad som kan komma och knacka på hemma hos mig. Har själv växt upp med DS och hans bröder och man jävlas inte med dom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in