2012-11-08, 03:50
Medlem
Brukar ta 4-6månader innan det blir rättegång när en GM sitter häktad på sannolika skäl,här finns det TRE häktade på sannolika skäl.
DS har lång brottskarriär och är känd i Uddevalla som en synnerligen brutal människa.
EH,en kille som ville vara tuff och "hänga" med de stora grabbarna,han är är så ung,är nog ett brutalt
uppvaknande nu när han sitter i häktet och inte har tillgång till droger.
TW är också häktad på sannolika skäl,hon har drogat och druckit mycket trots att hon har vårdnaden om två barn.
Svårt att förstå att hon ville beröva sina barn deras pappa,,,,,
Vad är TW för slags människa???
Blir kanske rättegång framåt sommaren.Jag kommer försöka vara där,för att om möjligt få svar på vissa frågor.
Citera
2012-11-09, 14:44
Medlem
Metrioids avatar
Borde inte GM bli omhäktade idag. Dom har ju suttit 28 dagar idag exakt 4 veckor.
Citera
2012-11-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metrioid
Borde inte GM bli omhäktade idag. Dom har ju suttit 28 dagar idag exakt 4 veckor.

Jodå, samtliga 3 blev omhäktade idag. Åklagaren aviserade vidare att det med största sannolikhet blir ytterliggare en omhäktning pga att utredningen behöver mer tid, åtminstone in i hälften av december. Tyder alltså på att GM inte är särskilt medgörliga och pratglada.
Citera
2012-11-09, 23:18
Medlem
Metrioids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Jodå, samtliga 3 blev omhäktade idag. Åklagaren aviserade vidare att det med största sannolikhet blir ytterliggare en omhäktning pga att utredningen behöver mer tid, åtminstone in i hälften av december. Tyder alltså på att GM inte är särskilt medgörliga och pratglada.

Då är nog frågan vem dom knäcker först.
Citera
2012-11-10, 20:10
Medlem
Citat:
Då är nog frågan vem dom knäcker först.

När abstinensen blir allt för djävlig sjunger nog snart någon ut.. eller, så sjunger DS och TW ut, men har olika uppfattningar, vilket gör det svårare för utredarna att belägga vem som gjort vad, när och hur.
Citera
2012-11-11, 08:11
Medlem
När det gäller mord så är det väl svårt att få folk att sjunga. De brukar väl oftast neka in i det sista.
Skulle tippa på att EH är den som sjunger i sådana fall. Att DS skulle erkänna något är nog det minst sannolika. Han har levt en stor del av sitt vuxna liv på kåken och är van vid detta.
Citera
2012-11-11, 08:54
Medlem
Om kvinnan som beställde mordet erkänner sin gärning.
Har det ingen ingen betydelse vem som utförde gärningen.
Efter "Lindome fallet" till kom en ny lag.
Så i samförstånd kan de bägge misstänkta dömas för gärningen. Det innebär att åklagaren inte
Behöver bevisa vem som utförde mordet, det räcker med att åklagaren kan bevisa att bägge befann sig vid brottsplatsen och inte ens det.
Den uppmärksammade dödsmisshandeln på Kungsgatan i Stockholm. Var det tre gärningsmän inblandade. Var av en var ca. 200 meter från brottsplatsen och bevisligen inte utdelade några slag.
Men eftersom han hade deltagit i jakten på offret, fick han samma straff som de de två andra pga. Samförstånd ut av han visste vad som skulle hända!
Citera
2012-11-11, 11:05
Medlem
Metrioids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
När det gäller mord så är det väl svårt att få folk att sjunga. De brukar väl oftast neka in i det sista.
Skulle tippa på att EH är den som sjunger i sådana fall. Att DS skulle erkänna något är nog det minst sannolika. Han har levt en stor del av sitt vuxna liv på kåken och är van vid detta.

Det är häktet som knäcker busarna i landet, det kan nog de allra tuffaste skriva under på. Anstalterna fungerar väll mer som vilohem där man kan återhämta sig, träna (ta lite "bola") gå upp 20 kg.
Citera
2012-11-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan

Citat:
Det är häktet som knäcker busarna i landet, det kan nog de allra tuffaste skriva under på. Anstalterna fungerar väll mer som vilohem där man kan återhämta sig, träna (ta lite "bola") gå upp 20 kg.
Jo fast häktet är väl inte DS andra hem utan hans första så jag tror han är rutinerad vid att inte erkänna. Det är nog EH som ligger och lipar i ett hörn vid det här laget. Hur käringar hanterar det hela har jag ingen aning om....
Citera
2012-11-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
Var av en var ca. 200 meter från brottsplatsen och bevisligen inte utdelade några slag.
Men eftersom han hade deltagit i jakten på offret, fick han samma straff som de de två andra pga. Samförstånd ut av han visste vad som skulle hända!
Personligen tycker jag det är helt i sin ordning. Jagar man en människa så är det uppenbart vad som ska hända efter man fått tag i denne. Och en misshandel bör varje straffmyndig veta att den lätt kan leda till döden. Sådana här lagar drabbar ingen oskyldig. Jag skulle aldrig jaga en människa på stan och inte någon annan normal produktiv medborgare heller.
Citera
2012-11-11, 19:04
Medlem
Bläddrade igenom tråden lite hastigt och när det stod Uddevalla i rubriken så förstod jag direkt att det rörde sig om EH. Har själv stött på EH och haft med honom att göra (av diverse anledningar jag inte delar med mig utav här). En allmänt stökig snubbe som sedan tidigare är dömd för bl.a. misshandel för ett flertal tillfällen, s.k. "skinhead" är han också. Bilder på EH går att hitta om man googlar hans namn och sedan klickar på den femte sökträffen.
Citera
2012-11-11, 21:41
Medlem
Metrioids avatar
Vart tog den första tjejen vägen som misstänks för skyddande av brottsling??? Hörde från någon att hon heter Johanna, nån som vet nått mer om henne?? Lite konstig att hon försvann ur bilden så tidigt. Enligt vissa sägs det ju att hon körde GM till BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in