2013-01-22, 11:43
Medlem
Mantisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantiss
Jag drar en fet chansning och gissar på Steve Angello.

Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Dock besviken. Angello och Ingrosso headliners i år. Ifjol va Ingrosso och Axwell second acts.. Hoppas de lägger in lite utländska DJs nu som Afrojack, Chuckie, Nicky Romero och eventuellt Calvin Harris. Alesso och Dada Life vore grymt också!!

Hur kan du vara besviken? Angello är en grym bokning. Sen är det väl roligare att boka folk som inte har varit på festivalen tidigare.
Citera
2013-01-22, 11:59
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Dock besviken. Angello och Ingrosso headliners i år. Ifjol va Ingrosso och Axwell second acts.. Hoppas de lägger in lite utländska DJs nu som Afrojack, Chuckie, Nicky Romero och eventuellt Calvin Harris. Alesso och Dada Life vore grymt också!!
Tråk-Calvin klarar jag mig utan i år, aldrig imponerats av honom. Angello var en kul och lite halvt oväntad bokning, ser fram emot hans set, inte sett honom tidigare. Kan man hoppas på lite mer Pryda-liknande tunes då än när Ingrosso lirar tro?
Citera
2013-01-22, 14:21
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Angello är enligt mig ingen wow-bokning men duger!

Vill se någon off-beat typ Knife Party eller Porter Robinson.

Något som också hade varit tufft är Dillon Francis.

Vad tror ni nästa bokning blir? Tvivlar på Deadmau5 då jag tror han har gått på semester vilket han skulle göra efter nyligaste albumet.
Citera
2013-01-22, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajenyo

Knife Party spelar innan ingrosso på den andra dagen (HÖGSTA önskan detta)

MVH
Jag håller med, Knife Party eller Dimitri Vegas & Like Mike innan Ingrosso skulle vara så fett!
Citera
2013-01-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck

Vill se någon off-beat typ Knife Party eller Porter Robinson.

Något som också hade varit tufft är Dillon Francis.

Vad tror ni nästa bokning blir? Tvivlar på Deadmau5 då jag tror han har gått på semester vilket han skulle göra efter nyligaste albumet.

Kniv fest helt klart! Porter har jag nästan bara sätt lira på Traktor s4 s: någon som lirar hårt vill jag ha!

Nästa gissning är svår skulle jag säga. Möjligtvis dada life(?)
Lär knappast blir chuckie, afrojack eller tex laidback luke.
Tiesto stryker jag ifrån listan iaf.
Martin Solvieg kanske, dv & lm kanske får den tiden de förtjänar i år?
Skulle lägga mina bets på alesso faktiskt. Lär säkert komma någon ifrån size - wayne and woods, qulienz eller third party?
Ge mig utländska djs så är jag nöjd.

Men spg lär väl köra de namnen folk kan.. Klagar inte men vore sweet med något nytt

Mvh
Citera
2013-01-22, 18:18
Medlem
GosigKamels avatar
Ja nästa gissning är lite klurigare, men jag gissar på Alesso! Har inget emot att se honom i år igen, riktigt bra förra året

Är lite nyfiken på vilken arena det blir i Göteborg i år, är ju fortfarande ingen information släppt där ännu. Samt om det kanske blir två scener här också? Läggs någon på en nattklubb i år igen kommer man bli lagom glad..
Citera
2013-01-22, 19:09
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Kniv fest helt klart! Porter har jag nästan bara sätt lira på Traktor s4 s: någon som lirar hårt vill jag ha!

Nästa gissning är svår skulle jag säga. Möjligtvis dada life(?)
Lär knappast blir chuckie, afrojack eller tex laidback luke.
Tiesto stryker jag ifrån listan iaf.
Martin Solvieg kanske, dv & lm kanske får den tiden de förtjänar i år?
Skulle lägga mina bets på alesso faktiskt. Lär säkert komma någon ifrån size - wayne and woods, qulienz eller third party?
Ge mig utländska djs så är jag nöjd.

Men spg lär väl köra de namnen folk kan.. Klagar inte men vore sweet med något nytt

Mvh

Har sett Dada Life två gånger och det är ju bland det mest ösiga jag varit med om live. Afrojack hade varit något men håller med dig, han kanske är för dyr(?).

Tiesto har jag inte sett men han var väl förra året i sthlm? Var själv i GBG och var jävligt nöjd med SB.

Alesso var i gbg förra året och han var väl ok. Funkar på SB då de flesta vet vem han är.

Hade faktiskt velat se Nicky Romero också!
Citera
2013-01-22, 20:20
Medlem
latahundens avatar
Fan vad jag vill att afrojack kmr till sverige (sb). hoppas det finns ngn chans.
Citera
2013-01-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Har sett Dada Life två gånger och det är ju bland det mest ösiga jag varit med om live. Afrojack hade varit något men håller med dig, han kanske är för dyr(?).

Tiesto har jag inte sett men han var väl förra året i sthlm? Var själv i GBG och var jävligt nöjd med SB.

Alesso var i gbg förra året och han var väl ok. Funkar på SB då de flesta vet vem han är.

Hade faktiskt velat se Nicky Romero också!

Dada Life kan jag tänka mig är bra jävla ös. De spelar i sthlm på nu den 9 feb. Missar dom dock.
Dada och Steve Aoki lär vara rätt lika skulle jag tror iaf
Hmm, tror nog Afrojack kan vara lite dyr och vet inte direkt vad han tycker om sverige heller. Tror kanske Sb är en sosse festival med 15-20k i publiken (vet inte de exakta). Därefter vill han inte spela här kanske?

Tiesto har jag sätt 2 gånger redan, inte gjort mig besviken någon utan gångerna! Hans spelning i globen 2011, öppnade mina ögon för Alesso, Nicky Romero och Hardwell. Alesso och Nicky var inte att leka med den kvällen kan jag säga dig.
Samma med Alesso, funkar alltid men vill ha något nytt hehe

Om du missa Nicky på amba, tycker jag bra synd om dig dubbelt så hård som hans SB spelning!

Mvh
Citera
2013-01-23, 12:59
Medlem
FM11s avatar
Nu när alla headliners är bokade känns det orimligt att Tiesto, Afrojack och Guetta kommer - alla tre är headliners och passar inte in framför Angello respektive Ingrosso. Mina bets ligger på Alesso just nu, dels för att han är polare med Ingrosso (det spelar in) och dels för att Stureplansfolket (som trots allt är målgruppen) känner till honom. Någon från Size, typ Third Party, AN21 & Max Vangeli, Tim Mason eller Qulinez kommer säkert.

Förra årets Romerospelning på Summerburst såg jag från ganska långt håll, och tyckte knappast att det var någon speciellt. Hans musik är jag knappast något stort fan av dessutom, så ser helst att han inte kommer. Thomas Golds set var helt okej senast, så hoppas på honom i år igen. Sebjak är inte heller en orimlig bokning, han har trots allt varit med de senaste åren.

Har inte sett Dada Life live än så hoppas också på att de kommer, tror att deras set skulle passa bra framför Ingrossos.

Drömbokningen för fredagen vore Jeremy Olander, Alesso/Adrian Lux och Angello. Vore perfekt uppsättning, då Olander kör ganska nedtonad progressive vilket är perfekt lite innan de riktigt hårda och melodiska. För lördagen vore Joris Voorn som kör innan Dada Life, för att sedan låta Ingrosso avsluta spektaklet. Tror tyvärr jag bara för drömma om en sån uppsättning.

EDIT: Kom på i efterhand att Steve Aoki kör innan Ingrosso, så ingen Dada Life där alltså. Inte omöjligt att Alesso kör innan Dada Life på fredagen, då Angello avslutar allt.
Citera
2013-01-23, 15:40
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Dada Life kan jag tänka mig är bra jävla ös. De spelar i sthlm på nu den 9 feb. Missar dom dock.
Dada och Steve Aoki lär vara rätt lika skulle jag tror iaf
Hmm, tror nog Afrojack kan vara lite dyr och vet inte direkt vad han tycker om sverige heller. Tror kanske Sb är en sosse festival med 15-20k i publiken (vet inte de exakta). Därefter vill han inte spela här kanske?

Tiesto har jag sätt 2 gånger redan, inte gjort mig besviken någon utan gångerna! Hans spelning i globen 2011, öppnade mina ögon för Alesso, Nicky Romero och Hardwell. Alesso och Nicky var inte att leka med den kvällen kan jag säga dig.
Samma med Alesso, funkar alltid men vill ha något nytt hehe

Om du missa Nicky på amba, tycker jag bra synd om dig dubbelt så hård som hans SB spelning!

Mvh

Jasså dom spelar den 9e feb? Du har inte möljligvis en länk till evenemanget, ska eventuellt till Sthlm just den helgen.

Ja Aoki lär ju vara riktigt ös det med, enligt en polare var han bland det bästa på Tomorrowland i somras.

Afrojack verkar lida av storhetsvansinne så du har säkert rätt i dina spekulationer

Känns som att artisterna kanske drar ner lite på tempot på en festival som SB? Just för att det är mycket mainstream-folk där. Om exv. romero spelar på en egen spelning lär ju trycket vara mycket högre Nåja jag hoppas på honom till SB!

Har du sett Hardwell?
Citera
2013-01-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM11

EDIT: Kom på i efterhand att Steve Aoki kör innan Ingrosso, så ingen Dada Life där alltså. Inte omöjligt att Alesso kör innan Dada Life på fredagen, då Angello avslutar allt.

Steve aoki spelar på fredag enligt summerbursts hemsida så en till headline/second act kommer ju inom sin tid, så kan lika gärna bli dada life, afrojack eller knife party. Tycker dock dada life är third act satt säga. Kan lätt få bättre än dom som spelar innan ingrosso.

Alesso och någon ifrån Size kommer med all säkerhet komma! Sen vilka återstår att se. Helst AN21 & Max Vangeli

Nickys spelning var ju de bästa peppet man kunde få iför de andra enligt mig. (:

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in