2012-12-14, 13:18
Medlem
discomusens avatar
Går segt.. skulle komma fler nyheter..
Citera
2012-12-14, 16:55
Medlem
Caesarns avatar
Premiumbiljetterna nästan slut enligt Fjesbook.
Citera
2012-12-14, 16:59
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Går segt.. skulle komma fler nyheter..

Pga att de har sålt så snabbt. Tanken är nog att släppa med jämna mellanrum efter att de har droppat några direkt. De säljer ju slut oavsett förstås..
Citera
2012-12-14, 17:43
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Pga att de har sålt så snabbt. Tanken är nog att släppa med jämna mellanrum efter att de har droppat några direkt. De säljer ju slut oavsett förstås..

Jo absolut men två-tre släppta hittills, de skrev faktiskt att de skulle komma nyheter denna vecka:/
Citera
2012-12-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zteroz
You kidding right...? Dagens personer som har börjat lyssna på mainstream house tror dem kan så mycket men vet inte ens skillnad på DJ och producer.

Deadmau5 spelar bara sina egna låtar. The prodigy. Daft punk. Noisia.

Vad har USA men house musiken att göra? Dem har väl typ 1 känd house producer/DJ skulle jag väl säga vilket är Kaskade.

Men du kan ju så otroligt mycket om house..
Citera
2012-12-15, 01:07
Medlem
Hur mycket fickpengar kommer ni ha med er? Lär ju bli ganska mycket med tanke på alla efterfester på krogarna i stan.
Citera
2012-12-15, 01:08
Medlem
zterozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Men du kan ju så otroligt mycket om house..
Aktiv i EDM scenen över 10 år. Ja, jag kan det mesta intressanta.
Citera
2012-12-15, 04:02
Medlem
Navos avatar
Vem fan är "Otto Knows"??
Verkar vara en rätt kass snubbe än så länge.

Bara gillat en låt från honom tillsammans med Avicii & Oliver Ingrosso.

Edit : Ladiback Luke borde komma ! (Vilket jag inte tror det blir av). Men han levererar både som dj och producent
Senast redigerad av Navo 2012-12-15 kl. 04:04.
Citera
2012-12-15, 12:51
Medlem
Citat:
Aktiv i EDM scenen över 10 år. Ja, jag kan det mesta intressanta.

Och du påstår att usa har 1 känd dj/producer?
Citera
2012-12-15, 17:42
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Vad har USA men house musiken att göra? Dem har väl typ 1 känd house producer/DJ skulle jag väl säga vilket är Kaskade.

Kan ju lägga till Steve Aoki....
Citera
2012-12-16, 18:02
Medlem
macbookishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolling-stoned
Kan ju lägga till Steve Aoki....

Porter Robinson ?
Citera
2012-12-16, 21:53
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallilon
Jag tycker inte det blir bättre av att en DJ bara spelar egna låtar. Jag gillar hur DJs som Axwell använder sin label för att släppa musik han själv gillar och som han sedan också spelar.

Anledningen till att folk snackar om USA är inte för att de har många stora DJs utan snarare för att det är så hypat där. Det är hypen i USA som gjorde att DJs tog över festivalerna mer och mer och även tog över topplistorna mer och mer. Om du vill gå in och dela in house i en miljon underkategorier så kan vi väl säga att det är kommersiell house som har blivit mest känd. Dock förstår jag inte varför det är något fel med det? Folk gillar kommersiell house, du gillar inte det. Varför hålla på och försöka framstå som att du är en bättre person bara för att du inte lyssnar på kommersiell house?

Jag gillar det mesta, uppskattar allt från David Guetta till Armin Van Buuren till Skillex till Justice, lägg inte så jävla stor vikt på vad som är kommersiellt och inte och fokusera på musiken istället.

Precis det jag försöker förmedla här. Slår det i USA så slår det STORT! Varför tror ni t.ex Tiësto spelar där så flitigt?

Jag är ingen jävla mainstreamare som bara lyssnar på Avicii och Guetta. Jag lyssnar på allt från Trance till Dubstep, Hardstyle till House osv. Men det är den kommersiella housen som slår på störst bland folkmassorna. Speciellt för dom som precis upptäckt housen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in