2005-05-08, 18:28
Medlem
Hobgoblins avatar
Dags att återuppliva cykeltråden när Girot nu är igång.

Mycket imponerande etappseger av Bettini idag. Inte många i världen som kan hänga på när han klipper till som han gjorde i sista backen. Kul att Petacchi får lite konkurrens också. Blev inte ens tvåa idag..

Vad tror ni om slutsegern annars? Cunego, Simoni, Basso eller någon överraskning kanske?
Själv tror jag att Cunego tar hem det igen. Har han lyckats pricka in en liknande formtopp som förra året så ska ingen ta honom. Men det skulle vara kul om en icke-italienare lyckas plocka åt sig totalsegern. Vem nu det skulle vara?

Simoni känns som att han har haft sin absoluta topp i karriären och Basso känns inte som en vinnare. Lite för defensiv för en slutseger.
Citera
2005-05-08, 19:27
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobgoblin
Dags att återuppliva cykeltråden när Girot nu är igång.

Mycket imponerande etappseger av Bettini idag. Inte många i världen som kan hänga på när han klipper till som han gjorde i sista backen. Kul att Petacchi får lite konkurrens också. Blev inte ens tvåa idag..

Vad tror ni om slutsegern annars? Cunego, Simoni, Basso eller någon överraskning kanske?
Själv tror jag att Cunego tar hem det igen. Har han lyckats pricka in en liknande formtopp som förra året så ska ingen ta honom. Men det skulle vara kul om en icke-italienare lyckas plocka åt sig totalsegern. Vem nu det skulle vara?

Simoni känns som att han har haft sin absoluta topp i karriären och Basso känns inte som en vinnare. Lite för defensiv för en slutseger.

Kul med Bettini idag, känns som att det inte var Petacchis favoritsavslutning med backen på slutet, han kommer igen imorgon är jag säker på.

Jag tror att Savoldelli kan vara en sk "dark horse", av icke-italienarna ska man nog hålla ögonen på främst Gonchar.

Cunego har ju sagt inför Girot att det är Simoni man kör för, men det kan ju som bekant ändra sig under resans gång
Citera
2005-05-08, 19:39
Medlem
Hobgoblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Kul med Bettini idag, känns som att det inte var Petacchis favoritsavslutning med backen på slutet, han kommer igen imorgon är jag säker på.

Jag tror att Savoldelli kan vara en sk "dark horse", av icke-italienarna ska man nog hålla ögonen på främst Gonchar.

Cunego har ju sagt inför Girot att det är Simoni man kör för, men det kan ju som bekant ändra sig under resans gång

Petacchi lär helt klart komma igen. Jag vill bara inte se att han vinner varannan etapp. Lite roligt med variation också. Fast med lättare avslutningar än idag så lär han skramla ihop till några segrar.

Gonchar ja, skulle bli förvånad om han hamnar på pallen. Topp 5 kan det nog räcka till, men för mig får han gärna överraska.

Simoni skulle nog bli lite kinkig om han inte fick kaptensrollen. Men misstänker att Cunego får en hyfsat fri roll till en början så får man se vem det ska köras för. Min gissning är Cunego.
Citera
2005-05-08, 19:53
Medlem
danbanans avatar
Förutom Gonchar är det väl lite tunt på icke-italienar fronten, iallafall för slutsegern.
Dansken Michael Rasmussen kan säkert köra hem någon etapp i bergen, Beloki vet man inte var han står formmässigt och Klöden i T-Mobile är också ett osäkert kort.
Citera
2005-05-08, 20:01
Medlem
Hobgoblins avatar
Citat:
Förutom Gonchar är det väl lite tunt på icke-italienar fronten, iallafall för slutsegern.
Dansken Michael Rasmussen kan säkert köra hem någon etapp i bergen, Beloki vet man inte var han står formmässigt och Klöden i T-Mobile är också ett osäkert kort.

Klöden har väl framförallt siktet inställt på Tour de France? Annars skulle han vara högst intressant. Beloki kan vara en joker om han nu lyckats hitta någon form. Rasmussen är ofta kul att se i bergen men slutseger räcker dansken knappast till för. Får helt enkelt hålla med dig om detta gäng!
Citera
2005-05-08, 20:06
Medlem
danbanans avatar
Jo, Klöden är väl en man för Touren, han har visst haft problem med formen i vår så han kär väl Girot som lite "uppvärmning".

En cyklist som Wladimir Belli kanske också kan sprätta till i bergen, jag vet inte hur hans form, men åldern kanske börjar ta ut sin rätt också?
Citera
2005-05-08, 20:27
Medlem
Hobgoblins avatar
Garzelli är ju en annan som kan hamna högt i slutlistan. Fast seger? Nja.

Zubeldia skulle vara väldigt kul att se i storform. En som vågar satsa i loppen. Men hans senaste år har väl varit lite sådär.
Citera
2005-05-08, 20:32
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobgoblin
Garzelli är ju en annan som kan hamna högt i slutlistan. Fast seger? Nja.

Zubeldia skulle vara väldigt kul att se i storform. En som vågar satsa i loppen. Men hans senaste år har väl varit lite sådär.

Ja Garzelli är ju kapten i Liquigas-Bianchi, men det vette sjuttom on han är tillräckligt bra för att utmana i sammandraget. Var ju ett par år sen han vann.

Zubeldia är ju ett annat namn, eller varför inte Aitor Gonzalez, han är lite av min favorit efter sitt mastodonttempolopp i Vueltan 2002 när han tog över ledningen sista dagen.
Citera
2005-05-09, 09:58
Medlem
har vi några svenskar med i girot ? har dålig koll

//garmen
Citera
2005-05-09, 14:36
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garmen
har vi några svenskar med i girot ? har dålig koll

//garmen

Nope, inga svenskar i Girot, dem kommer att köra Tour de France (Bäckstedt, Ljungkvist, Lövkvist och kanske Gustav Larsson)

De enda nordborna i girot är danskarna Frank Höj (Gerolsteiner), Brian Vandborg (CSC), Michael Rasmussen (Rabobank) och Michael Blaudzun (CSC).
Citera
2005-05-09, 17:23
Medlem
danbanans avatar
Då var det McEwan som tog andra etappen på Girot och tog över sammanlagda ledningen, Petacchi instängd på slutet och ingen chans.
Citera
2005-05-09, 18:56
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Nope, inga svenskar i Girot, dem kommer att köra Tour de France (Bäckstedt, Ljungkvist, Lövkvist och kanske Gustav Larsson)

De enda nordborna i girot är danskarna Frank Höj (Gerolsteiner), Brian Vandborg (CSC), Michael Rasmussen (Rabobank) och Michael Blaudzun (CSC).

Var i Helsingör i går och då reklamerade uteställena för sin lokale ramryttare som var med i Girot, men det var inten av dessa. Knepigt, och själv var jag lite för "trött" för att komma i håg vad killen hette. Säker på att det inte är fler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in