Citat:
Ursprungligen postat av Hobgoblin
Dags att återuppliva cykeltråden när Girot nu är igång.
Mycket imponerande etappseger av Bettini idag. Inte många i världen som kan hänga på när han klipper till som han gjorde i sista backen. Kul att Petacchi får lite konkurrens också. Blev inte ens tvåa idag..
Vad tror ni om slutsegern annars? Cunego, Simoni, Basso eller någon överraskning kanske?
Själv tror jag att Cunego tar hem det igen. Har han lyckats pricka in en liknande formtopp som förra året så ska ingen ta honom. Men det skulle vara kul om en icke-italienare lyckas plocka åt sig totalsegern. Vem nu det skulle vara?
Simoni känns som att han har haft sin absoluta topp i karriären och Basso känns inte som en vinnare. Lite för defensiv för en slutseger.
Kul med Bettini idag, känns som att det inte var Petacchis favoritsavslutning med backen på slutet, han kommer igen imorgon är jag säker på.
Jag tror att Savoldelli kan vara en sk "dark horse", av icke-italienarna ska man nog hålla ögonen på främst Gonchar.
Cunego har ju sagt inför Girot att det är Simoni man kör för, men det kan ju som bekant ändra sig under resans gång