Intern uro på T-Mobile før Tour
28-06-05: 10:46 | af: Ingrid Mackay
Mens Jan Ullrich bruger de sidste dage før Tour de France i selskab med sit efter eget udsagn "liv kærlighed", er der uro på de interne linjer på T-Mo*bile. I høj grad forårsaget af Ullrich særstatus på holdet, skriver Bild.
Således var sidste års nummer to i Touren, Andreas Klöden, absolut ikke tilfreds med, at han blev tvunget til at køre med i linjeløbet ved de tyske mesterskaber, mens Ullrich fik fri.
"Jeg havde også bedt om at blive fri. Jeg havde hellere set, at jeg også havde fået fri ligesom andre gjorde. Jeg var der, fordi jeg skulle," sagde Klöden, der var forsvarende mester i løbet, men med sin indsats gav anledning til ærgrelse hos sponsoren, da den blev kommenteret på tv.
Klöden sluttede som nummer 57, 38 sekunder efter vinderen, på den helt flade rute, der ikke levnede ham mange chancer for at forsvare mesterskabet.
Også Erik Zabel, der i år ikke er udta*get til holdet, har fundet anledning til adskillige spidse bemærkninger. Som for eksempel:
"Jeg ville i det mindste ikke have forhindret Jan Ullrich i at vinde Touren." Eller:
"Hvis jeg bliver nummer to eller nummer tre, er det et nederlag. Andre tyske cykelryttere bliver hyldet for det," - med slet skjult hentydning til Jan Ullrichs fem andenpladser.
http://tour.tv2.dk/article.php/2540721.html