2005-06-19, 20:01
Medlem
Någon mer än jag som såg Aitor Gonzales krossa allt motstånd på sista etappen utav Tour de Suisse? Grym sträcka, bara 100km idag, men den började med ett HC berg direkt och följdes utav 2 HC berg till! Äntligen är han tillbaka i gammal stor form igen. De här var andra segern för Euskatel i Juni, de vann även Dophine Liberé. Färgklicken i Toru de France kan bli ett hot, men då måste de bli bättre på lagtempot. Med Aitor i laget har de blivit bättre, frågan är om de räcker troligen inte. Med Gonzales, Iban Mayo, Roberto Laiseka,och någon till kan vi räkna med oranget i bergen i årtets Tour, och vuelta om e lyckas pricka tooppformen!
Citera
2005-06-21, 06:59
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnulöV
Någon mer än jag som såg Aitor Gonzales krossa allt motstånd på sista etappen utav Tour de Suisse? Grym sträcka, bara 100km idag, men den började med ett HC berg direkt och följdes utav 2 HC berg till! Äntligen är han tillbaka i gammal stor form igen. De här var andra segern för Euskatel i Juni, de vann även Dophine Liberé. Färgklicken i Toru de France kan bli ett hot, men då måste de bli bättre på lagtempot. Med Aitor i laget har de blivit bättre, frågan är om de räcker troligen inte. Med Gonzales, Iban Mayo, Roberto Laiseka,och någon till kan vi räkna med oranget i bergen i årtets Tour, och vuelta om e lyckas pricka tooppformen!

Tyvärr inte säkert att Aitor kommer köra touren, deras lag är inte spikat till 100%, men jag skulle gärna se TerminAitor där iaf.
Euskaltel är en riktig färgklick, särskilt i Pyreneerna därr dem brukar köra riktigt offensivt.
Citera
2005-06-21, 19:17
Medlem
jean-wims avatar
Aitor är väl kul, och om han kör touren kommer han väl att satsa på ett par bergsetapper, om vädret är bra. Men det intressanta med Schweizertouren tyckte jag var Michael Rogers som nu börjar visa sin riktiga potential. Han är ju definitivt en högoddsare bland potentiella framtida Tour-vinnare.

Synd bara att han ska till T-Mobile nästa år. Där finns ju liksom tillräckligt med Tour-aspiranter redan, så det verkar som de bara vill neutralisera ett potentiellt hot och samtidigt få en lyxlöjtnant till Ullrich, Klöden eller Vino.
Citera
2005-06-21, 21:45
Medlem
Hoppas Micheal inte blir en ny Santiago Botero, vars karriär stannde upp när han kom till T-mobile. Men tänk vilket lag de har Ullrish, Klöden och Vinoukorov, och beppo turbo(guerini) som hjälpryttare. Jag läste någonstans att Erik Zabel, har slutat. Om T-mobile inte kommer med någon spurtare till Touren behöver de inte ödsla kraft på de plana etapperna.

Hursomhelst om Aitor kommer köra eller inte köra touren, har de fått en klättare som kan köra tempo. ett välkommet tillskot till Bergsgeterna i Euskatel.
Citera
2005-06-22, 20:07
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnulöV
Hoppas Micheal inte blir en ny Santiago Botero, vars karriär stannde upp när han kom till T-mobile. Men tänk vilket lag de har Ullrish, Klöden och Vinoukorov, och beppo turbo(guerini) som hjälpryttare. Jag läste någonstans att Erik Zabel, har slutat. Om T-mobile inte kommer med någon spurtare till Touren behöver de inte ödsla kraft på de plana etapperna.

Hursomhelst om Aitor kommer köra eller inte köra touren, har de fått en klättare som kan köra tempo. ett välkommet tillskot till Bergsgeterna i Euskatel.

Nä Zabel har inte slutat, körde nyligen avslutade Vuelta Asturias om jag inte såg helt fel.
Men han har tydligen hintat om att han kan lämna T-Mobile efter denna säsong.
Citera
2005-06-23, 00:38
Medlem
davidlinds avatar
Är det någon som sitter inne med någon sida som vissar etapp profilerna på touren, jag har bara hittat på bergsetapperna. Sen undrar jag också om någon har en bra start lista, www.cycling4all.com har en hyfsad. Men man ska kanske inte begära mer när lagen inte släppt vilka som ska starta.
Citera
2005-06-23, 07:07
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidlind
Är det någon som sitter inne med någon sida som vissar etapp profilerna på touren, jag har bara hittat på bergsetapperna. Sen undrar jag också om någon har en bra start lista, www.cycling4all.com har en hyfsad. Men man ska kanske inte begära mer när lagen inte släppt vilka som ska starta.

www.letour.fr borde vara den bästa för info om alla etapperna och profiler mm.
www.cyclingnews.com har fortlöpande information när lagen släpper sina tour de franceuppställningar.
Citera
2005-06-28, 12:29
Medlem
NordicVs avatar
http://tour.tv2.dk

är också en riktigt bra Toursida
Citera
2005-06-28, 12:34
Medlem
NordicVs avatar
På den sidan finns också from idag den kompletta startlistan.

http://tour.tv2.dk/article.php/2439795.html
Citera
2005-06-28, 12:56
Moderator
Gromguttens avatar
Banprofilen i år känns lite tuffare i avsluten med tre toppmålgångar (fyra om man räknar 18:e etappen) men fortfarande mesigare än Girot. Får hoppas det blir mycket vind och skitväder så att det ändå blir utslagsgivande.

Som årets sträckning ser ut kommer jag att börja titta/boka undan dagen från och med den 8:e etappen.

Får ju passa på att fråga om det bara är jag som är bergsfantast? - Klungspurter ger mig nada...
Citera
2005-06-28, 13:00
Moderator
Gromguttens avatar
Fin stämning i Telekom

Intern uro på T-Mobile før Tour

28-06-05: 10:46 | af: Ingrid Mackay

Mens Jan Ullrich bruger de sidste dage før Tour de France i selskab med sit efter eget udsagn "liv kærlighed", er der uro på de interne linjer på T-Mo*bile. I høj grad forårsaget af Ullrich særstatus på holdet, skriver Bild.

Således var sidste års nummer to i Touren, Andreas Klöden, absolut ikke tilfreds med, at han blev tvunget til at køre med i linjeløbet ved de tyske mesterskaber, mens Ullrich fik fri.

"Jeg havde også bedt om at blive fri. Jeg havde hellere set, at jeg også havde fået fri ligesom andre gjorde. Jeg var der, fordi jeg skulle," sagde Klöden, der var forsvarende mester i løbet, men med sin indsats gav anledning til ærgrelse hos sponsoren, da den blev kommenteret på tv.

Klöden sluttede som nummer 57, 38 sekunder efter vinderen, på den helt flade rute, der ikke levnede ham mange chancer for at forsvare mesterskabet.

Også Erik Zabel, der i år ikke er udta*get til holdet, har fundet anledning til adskillige spidse bemærkninger. Som for eksempel:

"Jeg ville i det mindste ikke have forhindret Jan Ullrich i at vinde Touren." Eller:

"Hvis jeg bliver nummer to eller nummer tre, er det et nederlag. Andre tyske cykelryttere bliver hyldet for det," - med slet skjult hentydning til Jan Ullrichs fem andenpladser.

http://tour.tv2.dk/article.php/2540721.html
Citera
2005-06-28, 14:17
Medlem
jean-wims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Som årets sträckning ser ut kommer jag att börja titta/boka undan dagen från och med den 8:e etappen. Får ju passa på att fråga om det bara är jag som är bergsfantast? - Klungspurter ger mig nada...
Touren brukar vara sevärd från början. Det beror lite på vädret som du säger men det brukar hända massor första veckan som har stor effekt på resten av loppet eller t.o.m. kan vara avgörande t.ex. maratonutbrytningar av doldisar som ger dem gula tröjan för ett tag och stora eller små krascher som tar ned eller skadar viktiga åkare.

Jag kännner igen det där med aversionen mot klungspurter från när jag började titta på cykel. Bergsåkning är givetvis så mycket mer spektakulärt men efterhand lär man sig även njuta av spurterna. Det kräver dock att dessa bevakas på bästa sätt av olika kameror och helikoptern och att bildvinklarna regisseras perfekt. I Touren brukar detta göras föredömligt, men i t.ex. Girot var det ganska uselt ibland när man bara fick se klungan framifrån.

Det som fick mig att digga spurter på riktigt var såklart Cipollini. Det blir alltid roligare när man har profiler som honom att ha som utgånspunkt och som sin personlige favorit. I den här Touren kommer jag att hålla stenhårt på Tom Boonen i spurterna, såvida inte Backstedt är med i leken förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in