2007-07-26, 00:41
Medlem
NordicVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apiipa
Vacchi nämnde att Moreni och belgarna i laget inte stannde när resten protesterade.

Det jag menade var att man är nog lite rädda för att som stall eller cyklist nu visa att man är "bättre" än de andra genom att strejka.
Ett av stallen som var med om protesten åkte ju dit samma eftermiddag.
Citera
2007-07-26, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicV

Du sa ju i ditt inlägg att cyklingen bekämpar dopingen mindre än friidrotten.
Har du glömt det ???
Eller har du ändrat åsikt ??

Läs ditt eget inlägg #706 igen.

Själv anser jag att du läser inläggen dåligt och om du inte vill debattera mig är det ditt eget val.
Citera
2007-07-26, 00:43
Medlem
apiipas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Det menar du innebär att man inte har "tagit tag i skiten"? Är du så naiv så du tror att dopnings förekomst måste innebära att man inte jobbar hårt för att förhindra det? Är inte detta ett tecken på att man faktiskt tar tag i skiten? Hur ska man förhindra dopning utan att avslöja och straffa dom som fuskar?

Eh, har du problem med läsförståelsen? Jag nämnde att snacket att nä nu jävlar ska vi ta tag i skiten och göra sporten renare och bättre är precis det som sas för tio år sedan och det som sägs nu från många håll. Resultatet efter tio års hårt arbete är att de största stjärnorna är alla mer eller mindre fuskare och hycklare. Jävla lyckat arbete att fuskare varje år får starta touren, inte. Men nu ska det bli revolution! Precis som när Festina åkte dit.
Citera
2007-07-26, 00:45
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
För mig som bara följer touren och skiter i resten av tävlingarna så har ingenting ändrats. Alla runtomkring sa samma saker då som man säger nu. Det krävs nog något mer än att bara slänga ut gamlingarna. Man måste införa många fler tester året runt, som det är nu kan man undvika uppmärksamheten undet året och toppa till en av de stora tävlingarna, precis som Armstrong gjorde i sju åtta år. Vill man vara med i touren måste man vara ren hela året.

Knappt att jag orkar skriva det igen, varje cyklist måste uppge var de befinner 365 dagar om året 2 tidpunkter per dag (precis som friidrottare och längdåkare) så att de kan bli uppsökta när som helst för stickkontroller. Det var sådana kontroller som Rasmussen uteblev från då han uppgivit felaktiga uppgifter.

Stor skillnad mot massdopingen med Festina, Kelme etc då det fanns doping och hjälpmedel i bussarna och på hotellrummen. Den organiserade dopingen är borta men individen är svårstoppad. Jag är också glad i bedrövelsen över att det är främst "gamla" cyklister som åker dit och nästan inga unga. Det är ett tecken på framtida hälsa.

Att 2 av 189 åker fast är en stor skillnad mot då hela stall åkte dit på löpande band. Rasmussen är exkluderad eftersom det är Rabobank själva som tagit beslutet att kasta ut honom ur laget.
Citera
2007-07-26, 00:46
Medlem
NordicVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodnick
Jag är inte speciellt insatt i cykelsporten heller. Dessutom vet jag inte hur mycket ett dopingtest kostar. I cykelsporten verkar det ju dock finnas en hel del pengar. Även om det kanske bara är 1/10 av vad det är i F1. Men och andra sidan har nog friidrotten 1/10 av vad cykelsporten har i omsättning. Sponsringen sker ju dock på ett annat sätt där.

Vad jag menar är att man borde dopingtesta top 10 på varje etapp, samt top 30 eller liknande i tävlingar som Girot och Touren. Det är dock de två tävlingar jag följer.

Jag gillar annars Rasmussen, men när han skrivit fel i sin kalender. Då förstod man ganska snart var det skulle barka. För att det gör oftast bara fuskare (om det händer flera ggr speciellt).

Det dopingtestas mer i cykel än någon annan sport.
Rasmussen har blivit dopingtestad 15 gånger under touren.

Det finns många Rasmussen i många sporter därute. De internationella förbunden har som princip att inte gå ut med namnen på de cyklister som har en eller två varningar för felaktigheter med att rapportera var man är.
Enda anledningen att man fick reda på detta om Rasmussen var att Danska cykelförbundet läckte.
Nu verkar det ju ha kommit något positivt ut av detta. Kanske borde cykel och andra sporter redovisa varningarna ? Inte säker på vad jag tycker.
Kan ju bli lite häxjakt på oskyldiga.
Citera
2007-07-26, 00:47
Medlem
apiipas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicV
Det jag menade var att man är nog lite rädda för att som stall eller cyklist nu visa att man är "bättre" än de andra genom att strejka.
Ett av stallen som var med om protesten åkte ju dit samma eftermiddag.

De var nog mer rädda att åka dit som både fuskare och hycklare. Det var nog däför de inte stannade kvar som resten av laget.
Citera
2007-07-26, 00:50
Medlem
Grantzs avatar
Vacchi tycker att max 30-åringar ska få vara med, där snackar vi hårda bud.
Problemet med fusk är att de som fuskar alltid ligger steget före dem som jagar fuskarna.
Klart som fan att de jobbar hårt med antidoping inom cykling, det gynnar ingen sport att deltagarna fuskar.
Men sån är människan av naturen, finns det en genväg då tar "vi" den.
Citera
2007-07-26, 00:51
Medlem
NordicVs avatar
Citat:
De var nog mer rädda att åka dit som både fuskare och hycklare. Det var nog däför de inte stannade kvar som resten av laget.

Nu är du snat på cataminivå.

Jag svarade på en fråga om det skulle bli strejk i morgon och försökte komma med en förklaring till varför jag inte tror det blir strejk.

Jag har aldrig diskuterat om varför just de cyklisterna inte stannade.
Citera
2007-07-26, 00:51
Medlem
NordicVDet dopingtestas mer i cykel än någon annan sport.

Jag är väl medveten om det. Vad jag inte förstår, är att det bara testas ungefär 8-10 cyklister efter varje lopp. Dessutom är en nog hälften av dem slumpvalda, men det beror nog på kostnaden för ett test.
Citera
2007-07-26, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Jag har redan identifierat "Catami" som en fullblodsidiot för länge sedan och föreslår att ni följer mitt exempel och ignorerar henne så kanske vi slipper läsa hennes idiotiska inlägg. Att debatera med henne är uppenbarligen totalt meningslöst och leder bara till frustration och bortkastad tid.

Har du skrivit tidigare i den här tråden? Isåfall vad?
Citera
2007-07-26, 00:54
Medlem
Citat:
Eh, har du problem med läsförståelsen? Jag nämnde att snacket att nä nu jävlar ska vi ta tag i skiten och göra sporten renare och bättre är precis det som sas för tio år sedan och det som sägs nu från många håll. Resultatet efter tio års hårt arbete är att de största stjärnorna är alla mer eller mindre fuskare och hycklare. Jävla lyckat arbete att fuskare varje år får starta touren, inte. Men nu ska det bli revolution! Precis som när Festina åkte dit.

Jag tyckte du antydde att man inte tagit krafttag mot dopningen.

Huruvida det har haft effekt eller inte är svårt att sia om, men vi vet att hela stall var dopade för inte så länge sedan, däremot vet vi inte om så är fallet idag. Det kan trots allt ha blivit bättre även om dopning nog är ganska vanligt fortfarande, tyvärr.
Citera
2007-07-26, 00:54
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodnick
NordicVDet dopingtestas mer i cykel än någon annan sport.

Jag är väl medveten om det. Vad jag inte förstår, är att det bara testas ungefär 8-10 cyklister efter varje lopp. Dessutom är en nog hälften av dem slumpvalda, men det beror nog på kostnaden för ett test.
Det har nog med tidsåtgången att göra också.
Vad jag har förstått så testas ledaren oftare än de andra, sen testas väl den som vunnit senaste etappen, killen som ligger sist i sammandraget skiter man nog i... om han inte går o vinner en etapp förståss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in