Citat:
Ursprungligen postat av rodnick
Jag är inte speciellt insatt i cykelsporten heller. Dessutom vet jag inte hur mycket ett dopingtest kostar. I cykelsporten verkar det ju dock finnas en hel del pengar. Även om det kanske bara är 1/10 av vad det är i F1. Men och andra sidan har nog friidrotten 1/10 av vad cykelsporten har i omsättning. Sponsringen sker ju dock på ett annat sätt där.
Vad jag menar är att man borde dopingtesta top 10 på varje etapp, samt top 30 eller liknande i tävlingar som Girot och Touren. Det är dock de två tävlingar jag följer.
Jag gillar annars Rasmussen, men när han skrivit fel i sin kalender. Då förstod man ganska snart var det skulle barka. För att det gör oftast bara fuskare (om det händer flera ggr speciellt).
Det dopingtestas mer i cykel än någon annan sport.
Rasmussen har blivit dopingtestad 15 gånger under touren.
Det finns många Rasmussen i många sporter därute. De internationella förbunden har som princip att inte gå ut med namnen på de cyklister som har en eller två varningar för felaktigheter med att rapportera var man är.
Enda anledningen att man fick reda på detta om Rasmussen var att Danska cykelförbundet läckte.
Nu verkar det ju ha kommit något positivt ut av detta. Kanske borde cykel och andra sporter redovisa varningarna ? Inte säker på vad jag tycker.
Kan ju bli lite häxjakt på oskyldiga.