2009-07-11, 19:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Cancellara anslöt till utbrytningen under nedförskörningen och han är en av de allra bästa på att köra utför. Sedan har han inte tagit vind så mycket än.

Gillar för övrigt att Hushovd har tagit spurtpoäng. Det sätter press på Cavendish.

Ja, Cancellara är verkligen grym på att ta sig utför (arton minuter efter ledaren är dock inte så muntert...). Nocentini får ännu en dag köra i gult, men rimligen spricker det i morron.Bradley Wiggins imponerande. Bröderna Schleck måste försöka något allvarligt nästa etapp ("bara" 1:49 resp. 2:25 efter), men Astana ser förstås svårforcerade ut. Och även om Armstrong kanske inte i dagsläget är en bättre Tourcyklist än Contador (eller Klöden) torde nog hans vilja och stjärnstatus vara det som gäller i det laget till slut - frågan är hur "fria händer" Contador kommer att ha när allt ska avgöras?

http://www.versus.com/tdf/standings/standings.php?ss=standings&t=ITG&e=9999
Citera
2009-07-11, 20:25
Medlem
4522s avatar
Blir lika nedstämd varje gång jag ser den här tråden. Vaaaaarför försvann Europsport ur mitt basutbud? Ge mig Vacchi! Var alltid lika skönt att vika ner sig i soffan och småsomna lite till touren. Men inte då. Allt ska man bli snuvad på nu för tiden.
Citera
2009-07-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Blir lika nedstämd varje gång jag ser den här tråden. Vaaaaarför försvann Europsport ur mitt basutbud? Ge mig Vacchi! Var alltid lika skönt att vika ner sig i soffan och småsomna lite till touren. Men inte då. Allt ska man bli snuvad på nu för tiden.
Förstår dig även för mig försvann eurosport ur basutbudet men skaffa eurosport player!
Citera
2009-07-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Lider med dig.
Själv fäljer jag det i HD och det är fan i mig underbart med den bilden när dom är i bergen. Vilka vyer.
Citera
2009-07-11, 21:52
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Fick så mycket skit så jag avaktiverade den funktionen. Har åter aktivierat den nu.

Kan dock inte dra mig till minnes någon händelse som du beskriver.

Okajj.. inget Bollnäs alltså?

Aja hursomhelst. Blev förvånad att Touren blev nästan mindre intressant när de kom till bergen! Sidvinden var det mest spännande hittills!
Citera
2009-07-11, 23:22
Medlem
Hann som hastigast slå en flukt på Eurosport idag för att kolla på Touren. Någon hade SMSat och frågat vad det "värsta de sett" var. De snackade nått om en man som "gjorde det skönt för sig" vid något slott - helikoptern zoomar in för att visa ett häftigt slott och så ser man något, som jag antar, barnförbjudet.

Någon som känner igen detta och kommer ihåg vilken etapp det var, om det nu var i år, hann inte riktigt lyssna klart? Det låter som något man skulle vilja se med egna ögon bara för att...
Citera
2009-07-12, 01:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster

Aja hursomhelst. Blev förvånad att Touren blev nästan mindre intressant när de kom till bergen! Sidvinden var det mest spännande hittills!

Ja, faktiskt.

Det är sjukt hur många cyklister som kan gå med så länge i bergen. Jag trodde det skulle fungera med den här bansträckningen. Nu inser jag dock att vi hade behövt mer etapper med målgång på toppen.

Hade det varit normalt hade Nocentini tappat den gula idag. Det är faktiskt inte helt ovanligt med en skräll i gult efter den första bergsetappen.
Citera
2009-07-12, 07:25
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster

!
Nix, inget Bollnäs.

För sammandraget lär dagens etapp bli rätt tråkig skulle jag tro. Otroligt långt kvar till mål efter HC-toppen. Ingen av favoriterna kommer spilla något krut på att få en lucka där. Nocentini i gult även efter denna etapp således.

Däremot kan det bli omkastningar vad gäller bergatröjan. Många poäng att kämpa om. Bortsett från första sprinten kommer Hushovd och Cavendish inte ha mycket att göra i dagens etapp. Om Hushovd orkar och vill så passar nog den sprinten honom bäst. Av de två i alla fall. Frågan är dock hur brant det är. Hushovd behåller husomhelst den gröna tröjan.
Citera
2009-07-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ja, faktiskt.

Det är sjukt hur många cyklister som kan gå med så länge i bergen. Jag trodde det skulle fungera med den här bansträckningen. Nu inser jag dock att vi hade behövt mer etapper med målgång på toppen.

Hade det varit normalt hade Nocentini tappat den gula idag. Det är faktiskt inte helt ovanligt med en skräll i gult efter den första bergsetappen.
Och vad beror detta på? Har antidopningsarbetet äntligen satt sina spår?
Citera
2009-07-12, 10:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_zz
Och vad beror detta på? Har antidopningsarbetet äntligen satt sina spår?

Bansträckningen är nog den stora förklaringen. Annars du nog en liten poäng. Varken på Girot eller nu på Touren har vi sett någon flyga iväg och leka med fältet som Sella på Girot förra året eller som Ricco på en etapp på Touren förra året. Kalla mig naiv, men jag tror det är mindre doping nu än vad det var innan. Årets Tour ska vara det mest dopingbevakade sportevenemanget någonsin.
Citera
2009-07-12, 10:54
Medlem
Citat:
Bansträckningen är nog den stora förklaringen. Annars du nog en liten poäng. Varken på Girot eller nu på Touren har vi sett någon flyga iväg och leka med fältet som Sella på Girot förra året eller som Ricco på en etapp på Touren förra året. Kalla mig naiv, men jag tror det är mindre doping nu än vad det var innan. Årets Tour ska vara det mest dopingbevakade sportevenemanget någonsin.

Framförallt verkar ju sponsorerna och arrangörerna tagit tag i det på allvar. Kola-Boonen fick ju nästan inte starta (igen) pga av ASO. Vem vill sponsra ett lag som inte får tävla? Jag köper inte att stallen inte skulle känna till vad som händer (och av samma anledning är jag skeptisk till stallens egen testning). Men igår fick vi ju se hela klungan slås ihop under en stigning. Det var väl ett tag sen sist?

Men jag tror också det är mycket bansträckningen, vänta bara tills det börjar bli avslutning uppför då kommer kriget sätta igång. 25e juli kommer med lite tur bli legendariskt..
Citera
2009-07-12, 11:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ja, faktiskt.

Även i dag kommer det nog att finnas möjligheter att gå ifatt eventuellt ryckande bergsgetter före målgång, eftersom de två hårda stigningarna (bl.a. Tourmaletpasset på 2115 m) ligger ungefär mitt på sträckan:

http://www.letour.fr/2009/TDF/COURSE/us/900/etape_par_etape.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in