2012-08-24, 11:06
Medlem
Judeschweins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredagar
Fan vad förbannad jag blir!!!!
Hur kan dom göra så?

Det står ju där.. att han testats nästan 600 gånger under sin karriär utan att dom hittat något.
Jag tror att de där jävla fransmännen ligger bakom allt som inte kan stå ut med tanken på att världens störste cyklist inte är fransk.

Fan...

Jag tror inte han är dopad, länge leve Armstrong!

Edit, är själv delvis fransk och dom har varit ute efter Armstrong så länge jag kan minnas.

En riktigt tragedi..

Du läste inte att Usada råkar vara en amerikansk antidopningsbyrå?
Citera
2012-08-24, 11:33
Medlem
Otems avatar
Otur, vad mer kan man säga.
Citera
2012-08-24, 11:41
Medlem
Även om det är fel att dopa sig känns det ändå lite trist med tanke på att det verkar som vartenda cyklist dopar sig...
Citera
2012-08-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Enda jag kan komma på är att Armstrong är ateist vilket inte är populärt.

Snackar vi USA så är det väl typ det värsta som kan hända att man är ateist, åtminstone i vissa delar
Citera
2012-08-24, 11:43
Medlem
paprikaflickans avatar
känns sjukt att de kan ta alla hans titlar utan att de ens lyckats fälla honom en enda gång, eller ens stött på något som pekar på doping. det enda "beviset" de har nu är ju att han sagt att han inte orkar med dem längre? vilket de tolkat som att han "ger upp". helt sinnessjukt att de kan besluta att han alltid varit dopad bara av det.

sedan så, hur kan en amerikansk organisation bestämma vem som vunnit tour de france? det är väl ändå frankrike som beslutar vem som ska eller inte ska tituleras som vinnare? jävla USA som tror att de är världspoliser.

näe, jag tror att han är ren, bara usada som försöker vara fittiga.
Citera
2012-08-24, 11:47
Medlem
Gretchans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paprikaflickan
känns sjukt att de kan ta alla hans titlar utan att de ens lyckats fälla honom en enda gång, eller ens stött på något som pekar på doping. det enda "beviset" de har nu är ju att han sagt att han inte orkar med dem längre? vilket de tolkat som att han "ger upp". helt sinnessjukt att de kan besluta att han alltid varit dopad bara av det.

sedan så, hur kan en amerikansk organisation bestämma vem som vunnit tour de france? det är väl ändå frankrike som beslutar vem som ska eller inte ska tituleras som vinnare? jävla USA som tror att de är världspoliser.

näe, jag tror att han är ren, bara usada som försöker vara fittiga.

Jag tycker också att det låter luddigt hur USADA kan göra det. En sak stänga av honom och tabort ev. titlar han vunnit i USA eller internationalla typ VM och OS men Tour de France låter konstigt.
Citera
2012-08-24, 11:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredagar
Hur kan dom då ta bort hans segrar?

Tycker också det är helt sjukt!
Det enda hela den här härvan tyder på är att han tröttnat att bråka med dom som varit efter honom i alla år och han har lagt cyklingen på hyllan så nu släpper han allt som har med det att göra och då anser dom att det är bevis. Sjukt fattigt!
Citera
2012-08-24, 11:57
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
En riktig soppa detta med Lance Armstrong. För det första förstår jag faktiskt inte om eller på vilket sätt WADA skulle ha befogenheter att strippa Lance på alla titlarna. Det är väl upp till Tour de France-ledningen i så fall. Eller möjligen UCI. För det andra undrar jag vilka som ska bli segrare i de sju Tourerna? Ullrich ser ut att bli fyrfaldig segrare i så fall, samt Klöden en. Tror knappast detta kommer att hända. För det tredje, som redan påpekats i tråden, det sista ordet är nog inte sagt.

Nja, sån stor soppa är det inte. Armstrong har visat sig vara det största skämtet i cykelhistorien som inte bara dopat sig utan även sett till att sprida och organisera dopandet. Enligt Wadas jurisdiktion är detta ett stort aja-baja och UCI har sedan Augusti 2004 förbundit sig till den särskilda koden som skall förebygga detta. Vore just kul om UCI, som själv har kniven på strupen i denna historia, började backa från vad man själv förbundit sig till när det är just Wada själv som har pressat på USADAS arbete under tiden som UCI försökt spela mörkläggare.

Citat:
As a consequence, at its meeting of 22-23 July 2004, the UCI Management Committee decided to accept the World Anti-Doping Code and to incorporate the Code in UCI’s Regulations, as was done in the first version of these Anti-Doping Rules which entered into force on 13 August 2004. Revisions to the World Anti-Doping Code were approved by the World Anti-Doping Agency Foundation Board on November 2007. The revised World Anti-Doping Code is effective as of January 1, 2009.

Vad återstår därefter? Tour de France? De är nog mer än villiga att frånta Lancey titlarna med tanke på hur stämningarna varit i Frankrike sedan det där berömda testet från -99.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Mycket märkligt att han säger sig bara ge upp detta nu, om jag hade varit helt oskyldig nog fan hade jag kämpat in till slutet.

Arne Ljungqvist uttalar sig.
http://www.eurosport.se/cykel/armstr...99/story.shtml

Håller med dig, det hade varit snyggast. Men samtidigt finns det oändligt med vittnesmål som radar upp sig och som är beredda att vittna mot Lance och i en öppen rättegång på hemmaplan hade hans namn dragits i smutsen fyrfaldiga gånger om. Nu slipper han detta och hans cancerarbete, Livestrong etc. kan fortsätta bedriva sitt arbete utan för stora prestigeförluster.
Senast redigerad av NS_14 2012-08-24 kl. 12:04.
Citera
2012-08-24, 11:58
Medlem
roppss avatar
Betyder detta att Jan Ullrich står som segrare de 4 år han var tvåa bakom Armstrong? Han var min stora favorit och fick mig sitta klistrad framför TVn på den tiden...
Citera
2012-08-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 347
Kurerna läggs ju upp så att det inte ska visa på testerna, både tidsmässig planering men också vilken form av doping. Finns mängder med varianter som helt enkelt inte ger utslag på testerna.
Totalt irrelevant. Med din argumentation kan alla som deltog dömas för doping isåfall.
Citera
2012-08-24, 12:13
Medlem
roppss avatar
SVT intervju med Vacchi:

http://www.svt.se/sport/vacchi-inte-sakert-att-han-blir-av-med-titlarna
Citera
2012-08-24, 12:14
Medlem
Imoyess avatar
Ingen nyhet direkt, förtom det att han blev av med sina medaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in