2010-05-14, 22:13
Medlem
Ozmeisters avatar
Man är ju fortfarande en glad Liquigassupporter. Både Nibali och Basso i täten. Får hoppas att det håller i sig hela vägen till Verona.

EDIT: Lloyd hade den riktiga, "jag är dopad minen".
Senast redigerad av Ozmeister 2010-05-14 kl. 22:23.
Citera
2010-05-14, 22:36
Medlem
mishimas avatar
Vad fan höll Garmin-Transition på med idag? De hade Farrar i klungan men jag såg inte dem enda gång vara framme och dra i klungan. De hade ett ypperligt läge att vinna etappen men försökte inte ens.
Citera
2010-05-14, 22:43
Medlem
snaskas avatar
jag reagerade oxå på hans ansikte efter målgång. efter att vinna en etapp i girot skulle man ju va helt jävla överglad? han hånflinar lite å ser ut att tycka "det där va väl inget"
Citera
2010-05-14, 22:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaska
jag reagerade oxå på hans ansikte efter målgång. efter att vinna en etapp i girot skulle man ju va helt jävla överglad? han hånflinar lite å ser ut att tycka "det där va väl inget"

Han såg överraskad ut över att det höll i mål tycker jag. Jag gillar också de australienska cyklisterna, men nu får jag säkert skäll av NS_14. Jag har allmänt svårt för italienarna och spanjorerna.
Citera
2010-05-14, 22:57
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vad fan höll Garmin-Transition på med idag? De hade Farrar i klungan men jag såg inte dem enda gång vara framme och dra i klungan. De hade ett ypperligt läge att vinna etappen men försökte inte ens.

Etappen blev för tuff för Farrar som fick släppa, vilket Garmin redan innan etappen hade "på känn" varför de inte var framme och drog.

http://www.cyclingnews.com/news/farrar-pulls-on-giro-points-jersey

Citat:

Håller helt med dig! Oftast brukar man ju se cyklister jubla som aldrig förr när de vinner, och speciellt de som inte vinner så ofta. Vill minnas att Astarloza nästan grät när han vann en etapp på Touren ifjol. Lite tråkigt att se cyklister inte fira mer när de vinner. Visst behöver man ju inte göra som McEwen men ett leende kan man väl bjuda på tycker jag!
Citera
2010-05-14, 22:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkman
Etappen blev för tuff för Farrar som fick släppa, vilket Garmin redan innan etappen hade "på känn" varför de inte var framme och drog.

http://www.cyclingnews.com/news/farrar-pulls-on-giro-points-jersey

Fuck, jag såg fel på cyklist.
Citera
2010-05-14, 23:06
Medlem
danbanans avatar
Citat:

En förklaring kan ju va att han vart i lång utbrytning, sista milen låg han säkert på max av vad han kunder köra på just då. Inte direkt fräsch efter en sån kraftansträngning.
Han fick ju upp armarna iaf
Citera
2010-05-14, 23:19
Medlem
CrapStacks avatar
Det är väl inte mycket att fira, Girot börjar ju först vid bergsetapperna .
Han firade ju mer än vad Evans gjorde när han vann VM guld iaf.

Undra om inte trean i dagens etapp var gladare än vinnaren!
Senast redigerad av CrapStack 2010-05-14 kl. 23:31.
Citera
2010-05-14, 23:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Det är väl inte mycket att fira, Girot börjar ju först vid bergsetapperna .
Han firade ju mer än när Evans top VM guld.

Undra om inte trean i dagens etapp var gladare än vinnaren!

Hondo trodde att han vann etappen. Bradley Wiggins var lite skönt elak på sin twitter: "Congrats to Danilo Hondo!"
Citera
2010-05-14, 23:28
Medlem
CrapStacks avatar
Citat:
Hondo trodde att han vann etappen. Bradley Wiggins var lite skönt elak på sin twitter: "Congrats to Danilo Hondo!"

lol

Snacka om positivt tänkande , han kunde ju inte missat tvåan i loppet då han var strax framför på upploppet!
Citera
2010-05-14, 23:50
Medlem
NS_14s avatar
Apropå Twitter, saxat från Armstrong: Sitting here eating.[..] happy i didn´t ride Giro Stage 2 today.[...]

Garmins beteende idag påminde inte så lite om Festinas från -97. Har Richard Virenque gått och blivit stalldirektör?

Citat:
Han såg överraskad ut över att det höll i mål tycker jag. Jag gillar också de australienska cyklisterna, men nu får jag säkert skäll av NS_14. Jag har allmänt svårt för italienarna och spanjorerna.[/i]

Inte skäll, men väl några välmenande pekpinnar. Det är något jag aldrig kommer förstå. Som ingen annan idrott är cykel den idrott vilken främst belönar styrka. Dyker det upp en japan, en australiensare eller något annat som uppvisar den nödvändiga styrkan kommer de erhålla mina sympatier. Cykel är ett underbart exempel på där naturen belönar de starka och de dugliga*. Jag kan dock ha förståelse för om flera värjer sig mot en sådan princip eftersom det inte alltid är rättvist.

*Den utbredda dopingen har jag inte räknat med eftersom det är allmänt känt att dopingen är såpass utbredd att styrkan ändå till sist segrar över fusket.
Senast redigerad av NS_14 2010-05-14 kl. 23:57.
Citera
2010-05-14, 23:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Inte skäll, men väl några välmenande pekpinnar. Det är något jag aldrig kommer förstå. Som ingen annan idrott är cykel den idrott vilken främst belönar styrka. Dyker det upp en japan, en australiensare eller något annat som uppvisar den nödvändiga styrkan kommer de erhålla mina sympatier. Cykel är ett underbart exempel på där naturen belönar de starka och de dugliga*. Jag kan dock ha förståelse för om flera värjer sig mot en sådan princip eftersom det inte alltid är rättvist.

Jag gillar australienska idrottare helt allmänt för att Australien är ett idrottstokigt land där man på allvar verkligen uppskattar sitt lands framgångar. Man är nationalistiska och patriotiska som jag tycker att varje land borde vara vid framgång. Australiens idrottare är nationalhjältar. När svenska idrottare vinner något bemöts det på bland oss nördar på ett stort sätt, men bland många tas det med en gäspning. Alla är idrottsintresserade i Australien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in