2017-06-15, 14:36
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HypocriticalWhore
Den stora frågan just nu är ju om hm är nära botten eller om det är en värdefälla. Idag är jag mer benägen att tro på en värdefälla än en bra ingång/botten. Trenden senaste 2 åren är oroande. Fallande marginaler och de missar tillväxtmål. Vänder de inte på trenden kanske utdelningen på nuvarande nivåerr hotad redan nästa år. Inditex med Zara i spetsen går som tåget. Visserligen lider hel detaljhandeln men däri ligger inte hela svaret. I viss mån försenad onlinesatsning. Ligger de rätt i modet tillräckligt snabbt? Många frågor.

Självklart speglar kursen på aktien värdet på företaget i det långa loppet. Men vad det är exakt vet man ju inte alltid. Vi har volatilitet och marknaden känner inte till allting hela tiden om företaget så som ledningen borde göra.

Däremot oroas jag av vdn agerande.

Me out.

Har funderat på HM runt 200 men efter denna rapport besvikelse igen så lär jag invänta bättre tider.
Nu är det på tok för många skit rapporter och varningsklockor i rad.

Dock börjar man ju varje dag inbilla sig att "detta måste ju vara botten" men så fortsätter färden ändå längre ner i bajs rännan
Citera
2017-06-15, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Köpläge!!!

Kursen ner med 5,70:-

KURSEN NER 11,80:-

KÖP: KÖP!!!
Citera
2017-06-15, 16:24
Medlem
Dags att sälja eller? Haft mina i ca 7 år.. men verkar ju vara påväg neråt, rätt less på att ha hm också. Vad säger ni?
Citera
2017-06-15, 16:32
Medlem
Ja, snart när botten är nådd så kan det inte bli sämre, bara bättre. Dags att öka, Bajsboo?
Citera
2017-06-15, 16:35
Medlem
Får vänta in Q2 och se hur marginalerna ser ut. Frågan är om det blir en sänkning av utdelningen nästa år eller inte, vad det är sagt är att det inte varit tal om någon sänkning inom styrelsen.. men det kan ju ändras snabbt beroende hur året ser ut.

Något man kan titta på är att det fortfarande växer med 10%(Q2) omräknat till SEK.
Citera
2017-06-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernandooT
Ja, snart när botten är nådd så kan det inte bli sämre, bara bättre. Dags att öka, Bajsboo?
Äger 600 st och är nöjd så 🙂
Citera
2017-06-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machinehead666
Dags att sälja eller? Haft mina i ca 7 år.. men verkar ju vara påväg neråt, rätt less på att ha hm också. Vad säger ni?
Trodde man köpte på rea och inte sålde?
Citera
2017-06-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qeadzc
Får vänta in Q2 och se hur marginalerna ser ut. Frågan är om det blir en sänkning av utdelningen nästa år eller inte, vad det är sagt är att det inte varit tal om någon sänkning inom styrelsen.. men det kan ju ändras snabbt beroende hur året ser ut.

Något man kan titta på är att det fortfarande växer med 10%(Q2) omräknat till SEK.
Sänker de utdelning så lämnar jag nog, då har de nämligen gått mot ett av de kriterium jag har för att äga bolag
Citera
2017-06-15, 16:51
Medlem
Tror tyvärr...eller menar jag är övertygad om att HoM...har bedrövlig framtid...E-Handel och försäljning på nätet kommer bara att öka på bekostnad av fysiska butiker...och den andel HoM kan ta på E-handel kommer vara oerhört liten...sälj riktkurs 50 kr inom 4 år.
Citera
2017-06-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Sänker de utdelning så lämnar jag nog, då har de nämligen gått mot ett av de kriterium jag har för att äga bolag

Samma här och det gör nog många.
Citera
2017-06-15, 17:10
Medlem
Hairlokks avatar
200 var jag lite sugen på att köpa på. Tydligen hade ju andra delen varit betydligt bättre än första, men som sagt man vet ju aldrig. I mitt fall blev det att dubbla innehavet i finska fortum oyy då de inte verkar påverkas av något och dessutom har fin utdelning, dessutom litar jag på lundberg som ordförande så blev en del industrivärden c istället. Men funderar på att sälja hälften av mina saltx om den kommer till 30 och då kan det mycket väl bli att lägga de slantarna i hm
Citera
2017-06-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Tror tyvärr...eller menar jag är övertygad om att HoM...har bedrövlig framtid...E-Handel och försäljning på nätet kommer bara att öka på bekostnad av fysiska butiker...och den andel HoM kan ta på E-handel kommer vara oerhört liten...sälj riktkurs 50 kr inom 4 år.
Lägg av, du hasplar ur dig en siffra på 50 kr utan någon som helst fundament, pinsamt, så du "tror" baserat på vad? Hoppas du inte gör andra affärer på samma kaffesumpsfilosofi får då lär du bli en fattig person snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in