2010-08-12, 13:27
Medlem
Carelesss avatar
Var kan man få tag på 2-3 kg torris runt stockholmstrakterna? AGA säljer visserligen, men i stora mängder. Hur mycket kan det tänkas kosta?
Citera
2010-08-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Salpetersyra kräver tillstånd oavsett vem eller vad du är, det borde du ju veta, du har ju hängt med ett antal år nu.

Fast en kollega köpte salpetersyra utan vidare (vet inte var) - nu i modern tid, vilket fick mig att önsketänka lite.

Vems kuk ska man suga för att få tillståndet då?
Citera
2010-08-12, 19:29
Medlem
Jag är på jakt efter ett spänningsaggregat i ungefär den här stilen, för runt 1000:-

http://www.ottofrei.com/store/product.php?productid=1555&cat=3619&page=1

Kriterier: Ställbar ampere (25 A minst) och volt.

Någon som vet var man kan få tag på det i Sverige?
Senast redigerad av Chemicalien 2010-08-12 kl. 20:12.
Citera
2010-08-13, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Fast en kollega köpte salpetersyra utan vidare (vet inte var) - nu i modern tid, vilket fick mig att önsketänka lite.

Vems kuk ska man suga för att få tillståndet då?

Varför synthar du inte bara själv? Bra mycket lättare än att försöka skaffa tillstånd?

Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Jag är på jakt efter ett spänningsaggregat i ungefär den här stilen, för runt 1000:-

http://www.ottofrei.com/store/product.php?productid=1555&cat=3619&page=1

Kriterier: Ställbar ampere (25 A minst) och volt.

Någon som vet var man kan få tag på det i Sverige?

Leta efter butiker som säljer neonaggregat, har letat efter dem när jag försökt bygga en tesla.coil
Citera
2010-08-13, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shmuunk
Varför synthar du inte bara själv? Bra mycket lättare än att försöka skaffa tillstånd?

Borde väl inte vara svårare än att säga att jag behöver skiten? Ska faktiskt inte göra bomber och granater med syran, utan etsa metall med den.
Citera
2010-08-13, 12:49
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Ska du ha labbaggregat så hade de utförsäljning på Heraco, bland fyndvarorna.
Citera
2010-08-13, 12:50
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shmuunk

Leta efter butiker som säljer neonaggregat, har letat efter dem när jag försökt bygga en tesla.coil
Min gissning är nog tyvärr den motsatta. Det är nog lättare att skaffa sig ett tillstånd som guldsmed om man har ett prickfritt register, än att framställa ren, koncentrerad salpeter-/svavelsyra.
Citera
2010-08-13, 16:57
Medlem
Citat:
Min gissning är nog tyvärr den motsatta. Det är nog lättare att skaffa sig ett tillstånd som guldsmed om man har ett prickfritt register, än att framställa ren, koncentrerad salpeter-/svavelsyra.

Tack för tipset, men inget av dem verkar ha 25 A output, vilket jag skulle behöva (alltså reglerbart upp till 25 A).
Citera
2010-08-15, 02:50
Medlem
Denoms avatar
Finns ingen granngården i centrala Stockholm, någon annanstans att införskaffa kaliumnitratet i innerstaden?
Citera
2010-08-15, 22:08
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Finns ingen granngården i centrala Stockholm, någon annanstans att införskaffa kaliumnitratet i innerstaden?
Granngården finns, men de har slutat sälja kaliumnitrat sedan ett par år.
Citera
2010-08-15, 23:40
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Granngården finns, men de har slutat sälja kaliumnitrat sedan ett par år.
Så var införskaffas kaliumnitrat? Är det på färgaffärer eller någon annanstans?
Citera
2010-08-16, 00:09
Medlem
dummy12s avatar
Om du inte vill shoppa på nätet kan du kolla runt i akvariebutikerna, där kan man köpa det (används som gödning till vattenväxter) för en billig peng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in