2010-03-26, 14:54
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av shmuunk
Inte för att vara respektlös, men det verkar inte som att du har full koll på det där.

Du verkar inte ha sysslat med ANFO tidigare, 119kr för två kilo är rätt billigt.
Speciellt med tanke på att du inte använder två kilo på en gång.

Jag förmodar att du inte har någon booster och försöker initiera ANFO'n direkt.
Till två kilo ANFO krävs en jävla massa HE, tror du bör kolla upp lite mer om hur det funkar innan du köper några större mängder.

Hej!
Det är inte heller direkt två kilo som kommer ut ur påsen eller?
Tycker du jag ska läsa lite mer trådar, det är sant har aldrig använt ANFO tidigare men läst en del på forumet.
Citera
2010-03-26, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thugzs
Hej!
Det är inte heller direkt två kilo som kommer ut ur påsen eller?
Tycker du jag ska läsa lite mer trådar, det är sant har aldrig använt ANFO tidigare men läst en del på forumet.
Menar mer på att det är onödigt att försöka hitta "billig" ammoniumnitrat då du inte lär behöva så pass stora kvantiteter.
Köp hellre en enkel påse, vill minnas att de innehåller väldigt mycket AN.

Det är bättre att ha provat med en mindre mängd av bra kvalité, ifall det nu inte går som planerat.

Hur har du tänkt kicka igång det egentligen?
Citera
2010-03-28, 20:54
Medlem
Någon här som kan ge ett utlåtande om keteNs mindre våg?
Står i bregrepp att köpa en sådan, men kan ju vara bra att veta hur kostnadsvärd den är innan
man fattar beslutet.
Blir lite mistänksam när en våg med mätprecision på 1/10 gram bara kostar 145 zloty(knapt 400 sek).
Jag tänkte också beställa detas silvernitrat, men men går det för en privatperson från sverige?
Citera
2010-03-29, 10:56
Medlem
xumbers avatar
Vart köpa liten Återfyllningsbar sprutflaska

Vet inte om detta är rätt kategori men

Jag söker en flaska som man kan fylla på med tex nässpary ...
undrar altså vårt man kan köpa en återfyllnings nässpary flaska
likt denna eller annat utseende

http://www.kanalen.org/vitidiga/img/nasspray.jpg
Citera
2010-03-29, 11:42
Medlem
SysterVulvas avatar
Apoteket kanske?
Citera
2010-03-29, 21:09
Medlem
blps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boddyandsoul
Står i bregrepp att köpa en sådan, men kan ju vara bra att veta hur kostnadsvärd den är innan
man fattar beslutet.
Blir lite mistänksam när en våg med mätprecision på 1/10 gram bara kostar 145 zloty(knapt 400 sek).
Jag tänkte också beställa detas silvernitrat, men men går det för en privatperson från sverige?
Ja de går
Citera
2010-03-30, 18:39
Medlem
Citat:
man fattar beslutet.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17487
minns inte vem som länkade först till den men hittade den länken i denna tråden så 400 kr är inte misstänkt billigt
Citera
2010-04-04, 15:45
Medlem
Fieldleafs avatar
Hej igen

Är det någon här som hört nå seriöst om keten senaste tiden? Har köpt av honom förutom men min senaste order har det blivit nå jävulskt strul. Fick delar av beställningen efter dryga 2 månader. Okay, visste att han hade lång leveranstid sedan innan. Men saken är den att efter många ursäkter och ytterligare 7 månader senare så har jag inte fått mina resterande saker än..... Så totalt har det gått 9 månader....
Har lyckats fått ett svar varje månad och då har det varit någon ursäkt om hur datorn fått virus och min order försvann, eller att det varit så kallt så att kemikalierna frusit osv osv.

Igår skickade jag ett mail till honom där jag visade ganska tydligt min irritation (Dock ej otrevlig men påpekade om 9 månaders leveranstid är rimligt) och även varför han inte svarat på mitt mail jag skickade för några veckor sedan.

Imorse fick jag ett svar. Eller svar var det inte, utan en bild på 2 leveranskvitton på 2 privatpersoner här i Sverige med adresser och hela köret. Ingen text eller något som förklarade detta (förutom möjligen en öl i bakgrunden på bilden?).

Men tycker det är ett förjävligt beteende med handsklandet av hans kunders uppgifter. Var några här som klagade på palms kemihandel då han nämnt namnen på några. Men här fick jag kompletta adressuppgifter och allt.

Mailade tillbaka och frågade vad jag skulle få ut av bilden och om han brukar ge ut sina kunders uppgifter bara sådär. Får se vad svaret blir. Men är det någon här som fått sina paket senaste tiden eller fått nå vettiga svar? har inte haft problem med honom tidigare förutom långa leveranstider på någon månad. Men inte 9 månader och dessa övriga problem.

// Fieldleaf
Citera
2010-04-04, 22:48
Medlem
shanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Hej igen

Är det någon här som hört nå seriöst om keten senaste tiden? Har köpt av honom förutom men min senaste order har det blivit nå jävulskt strul. Fick delar av beställningen efter dryga 2 månader. Okay, visste att han hade lång leveranstid sedan innan. Men saken är den att efter många ursäkter och ytterligare 7 månader senare så har jag inte fått mina resterande saker än..... Så totalt har det gått 9 månader....
Har lyckats fått ett svar varje månad och då har det varit någon ursäkt om hur datorn fått virus och min order försvann, eller att det varit så kallt så att kemikalierna frusit osv osv.

Igår skickade jag ett mail till honom där jag visade ganska tydligt min irritation (Dock ej otrevlig men påpekade om 9 månaders leveranstid är rimligt) och även varför han inte svarat på mitt mail jag skickade för några veckor sedan.

Imorse fick jag ett svar. Eller svar var det inte, utan en bild på 2 leveranskvitton på 2 privatpersoner här i Sverige med adresser och hela köret. Ingen text eller något som förklarade detta (förutom möjligen en öl i bakgrunden på bilden?).

Men tycker det är ett förjävligt beteende med handsklandet av hans kunders uppgifter. Var några här som klagade på palms kemihandel då han nämnt namnen på några. Men här fick jag kompletta adressuppgifter och allt.

Mailade tillbaka och frågade vad jag skulle få ut av bilden och om han brukar ge ut sina kunders uppgifter bara sådär. Får se vad svaret blir. Men är det någon här som fått sina paket senaste tiden eller fått nå vettiga svar? har inte haft problem med honom tidigare förutom långa leveranstider på någon månad. Men inte 9 månader och dessa övriga problem.

// Fieldleaf

Mailade Keten ett par månader tillbaks, fick svar nu.

Are you intrested our reagents still?

With Best Regards
Lukasz Mikus
"KETEN" Instytut Syntezy Chemicznej
"KETEN" Institute of Chemical Synthesis
NIP 899-254-52-20
www.keten.com.pl
www.keten.org.pl
GSM: +48 609 20 42 42
Fax: +48 71 787 37 58

"Are you intrested our reagents still" låter inte helt rätt men är mer nyfiken på numrena. Prova o ring.

Förövrigt har jag hittar en mycket bättre säljare som faktiskt kan bygga meningar !
Citera
2010-04-05, 00:37
Medlem
Askenars avatar
Jag har funnit glykol (etandiol) som är 90%> ren där resten utgörs av korrosionsinhibitor.
Är denna glykol tillräckligt ren för synteser?
Citera
2010-04-06, 18:31
Medlem
Weegass avatar
Citat:
man fattar beslutet.

Ha inte kollat upp hans våg men kan bara rekommendera att du köper från dealextreme.com
jag köpte min våg där ifrån. mätprecision på 1/100 gram och kan väga upp till 300 gram. 180 kr och fri frakt på ALLT. Finns många andra varianter där också. Kolla upp det innan du börjar härja med Keten.
Citera
2010-04-07, 23:53
Medlem
dummy12s avatar
Hej
Jag undrar var man kan köpa Vanadin(V)oxid nånstans, jag har kollat alla keramiktillbehörsaffärer här i stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in