2010-01-23, 21:13
Medlem
pyro860s avatar
https://www.flashback.org/t197240 ?
Citera
2010-01-23, 21:16
Medlem
very dangerouss avatar
Vet bara att det säljs i poolafärer. Det fabrikatet jag har sett (tror jag) är baquasil.
Citera
2010-01-25, 10:26
Medlem
SixZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intevet
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=granng%e5rden&var=eskilst una&Vkiid=C%252fed%2b9fBS5XMOpwTwTtcSw%253d%253d&V kid=1758424&isAlternateNumberResult=False

Om länken inte funkar SÖK på hitta.se
Granngården
Eskilstuna

Så hittar du det du söker

Man får tacka, men var där med en kompis och frågade.

Bad dem söka på datan, men tanterna hittade bara krithållare?

Har dem slutat sälja Krista-K??? Och i sådana fall vad handlar jag istället? Det är då Kaliumnitrat jag är ute efter.
Citera
2010-01-26, 07:56
Medlem
Alltings avatar
Jag skulle aldrig sälja av mitt lager med exotiska metallar, vismut, SIHM-ultra black ALU(ungefär som german black, kanske liiiite finare, blir lite glittrigt. Jag skulle aldrig göra mig av med kaliumklorat/perklorat och andra lågfärgande ämnen som strontiumnitrat och en mycket ovanlig strontiumoxid. Blir jättefin med PVC med många syregivare och klorgivare!

Jättefint med natriumnitrat(finns 10kg av det också som jag aldrig skulle göra mig av med,).

Deffinitivt skulle jag aldrig sälja allt i en klumpsumma och det finns ingen tillgång till kuvert med exotiska nitrater för några tjugor rätt i brevlådan.

Strontiumoxid 05
Kaliumnitrat 55
Balsakol 40
Resten german black eller andra metaller. Blir lila blixtljusbomber med mycket rök som speglar färgen.

Näpp deffi inget magnesium FINARE än det som svenska kemi sålde. Jag la en hög som ett par tändstickors storlek och satte eld på den och ögonlocken, håret alltså försvamm och skinnet "rann" av båda händerna. 2:a och lite tredje gradens brännskada. OERHÖRT reaktivt- Om jag vore en nasare skulle jag aldrig sälja av den skiten... haha...

Jag ha funderat hur snabbt jag skulle kunna röra mig om det började brinna i miitt garage. Vem fan samlar på tunnor med metaller var det en god vän som frågade rakt ut!

En galenpanna tänkte jag..... måste vara galen och vill inte alls göra sig av med de mest reaktiva metallpullvren......
Citera
2010-01-26, 08:07
Medlem
Alltings avatar
Vill bara fråga lite seriöst. Om jag sulle kasta en tändsticka i magnesiumhinken skulle det bli en krater, på riktigt. Ett hål.

Nu är jag lite skraj på grund av statisk el. Ska man jorda sig men sladd till avloppet för att hantera detta. En hobby som spårat ur.

Tänkte förut kasta ned tunnan i en sjö, den skulle smälla högt som fan... sjukt reaktivt, brinner om man droppar vatten på det till och med hahahaha.... sjukt. bort bort!
Citera
2010-01-26, 08:29
Medlem
intevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allting
Vill bara fråga lite seriöst. Om jag sulle kasta en tändsticka i magnesiumhinken skulle det bli en krater, på riktigt. Ett hål.

Nu är jag lite skraj på grund av statisk el. Ska man jorda sig men sladd till avloppet för att hantera detta. En hobby som spårat ur.

Tänkte förut kasta ned tunnan i en sjö, den skulle smälla högt som fan... sjukt reaktivt, brinner om man droppar vatten på det till och med hahahaha.... sjukt. bort bort!

Varför frågar du det i den hära tråden? Den handlar om vart man får tag i kemikalier och annan utrusning.

Mvh
Anders
Citera
2010-01-26, 08:32
Medlem
intevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixZ
Man får tacka, men var där med en kompis och frågade.

Bad dem söka på datan, men tanterna hittade bara krithållare?

Har dem slutat sälja Krista-K??? Och i sådana fall vad handlar jag istället? Det är då Kaliumnitrat jag är ute efter.

Fråga dom om "Unika kali prillad" De hade slut på sitt centrallager i höstas men borde fått in det!

Mvh
Anders
Citera
2010-01-26, 09:30
Medlem
Alltings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intevet
Varför frågar du det i den hära tråden? Den handlar om vart man får tag i kemikalier och annan utrusning.

Mvh
Anders

Sorry, lade frågan i fel tråd, typiskt. Om någon schysst mod kan göra en topic av min fråga skulle det vara schysst.

Väntar ett tag annars ställer jag den i rätt forum!
Citera
2010-01-27, 19:14
Medlem
Vart köper jag tomma flaskor och burkar?

Hej.
Vart köper jag tomma flaskor o burkar i kemtåligt material, PET, PP eller?

Är inte ute efter att köpa pallar a 4000 flaskor utan max några hundra åt gången i olika storlekar.

De enda jag hittat är liboplast som är bra att ha o göra med men har för litet sortiment.

Någon som vet vart jag annars kan vända mig, kanske även UK funkar?

MVH
Citera
2010-01-27, 19:16
Medlem
Kanske passar tråden bättre i annan del?
Citera
2010-01-27, 19:22
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ntrade
Kanske passar tråden bättre i annan del?
Kanske det?
Eller så söker och postar du i den befintliga klistrade tråden i stället för att skapa en ny.
https://www.flashback.org/t197240
Citera
2010-01-27, 19:35
Medlem
Hej.
Vart köper jag tomma flaskor o burkar i kemtåligt material, PET, PP eller?

Är inte ute efter att köpa pallar a 4000 flaskor utan max några hundra åt gången i olika storlekar.

De enda jag hittat är liboplast som är bra att ha o göra med men har för litet sortiment.

Någon som vet vart jag annars kan vända mig, kanske även UK funkar?

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in