Jag skulle aldrig sälja av mitt lager med exotiska metallar, vismut, SIHM-ultra black ALU(ungefär som german black, kanske liiiite finare, blir lite glittrigt. Jag skulle aldrig göra mig av med kaliumklorat/perklorat och andra lågfärgande ämnen som strontiumnitrat och en mycket ovanlig strontiumoxid. Blir jättefin med PVC med många syregivare och klorgivare!
Jättefint med natriumnitrat(finns 10kg av det också som jag aldrig skulle göra mig av med,).
Deffinitivt skulle jag aldrig sälja allt i en klumpsumma och det finns ingen tillgång till kuvert med exotiska nitrater för några tjugor rätt i brevlådan.
Strontiumoxid 05
Kaliumnitrat 55
Balsakol 40
Resten german black eller andra metaller. Blir lila blixtljusbomber med mycket rök som speglar färgen.
Näpp deffi inget magnesium FINARE än det som svenska kemi sålde. Jag la en hög som ett par tändstickors storlek och satte eld på den och ögonlocken, håret alltså försvamm och skinnet "rann" av båda händerna. 2:a och lite tredje gradens brännskada. OERHÖRT reaktivt- Om jag vore en nasare skulle jag aldrig sälja av den skiten... haha...
Jag ha funderat hur snabbt jag skulle kunna röra mig om det började brinna i miitt garage. Vem fan samlar på tunnor med metaller var det en god vän som frågade rakt ut!
En galenpanna tänkte jag..... måste vara galen och vill inte alls göra sig av med de mest reaktiva metallpullvren......