2009-11-28, 09:34
Medlem
pyrosapiens avatar
tackar så hemskt mycket
Citera
2009-11-29, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eckick1
Men snälla människa!

Svenska Kemi tar 220 + 29 + moms i frakt upp till 20 kg. det blir 311,25kr.

Czort är fullt pålitlig, och kan bara engelska. Hans frakt för ett 6kg-paket kostar 127zl (317.50:-)

KeteN är urusel på svenska "vill du betala med bank utan paypal?" Hans frakt kostar ca470:-

Det kan ta ett tag innan man får grejjorna från Keten....
czort har en leveranstid på ca 2 veckor.

Var får du 220 kr ifrån??
Citera
2009-11-29, 13:54
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemi-anders
Var får du 220 kr ifrån??
Om du nu i stället för att hela tiden be om att bli matad med sked skulle kolla på Svenska Kemis hemsida så hittar du allt du behöver veta om frakt och köpvillkor skrivet på ren svenska under rubriken Försäljningsvillkor.
Men jag gissar att ditt köp ändå misslyckas av två orsaker, minsta leveransmängd och åldersgräns, så försök med czort i stället.
Citera
2009-11-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Om du nu i stället för att hela tiden be om att bli matad med sked skulle kolla på Svenska Kemis hemsida så hittar du allt du behöver veta om frakt och köpvillkor skrivet på ren svenska under rubriken Försäljningsvillkor.
Men jag gissar att ditt köp ändå misslyckas av två orsaker, minsta leveransmängd och åldersgräns, så försök med czort i stället.

a okej, förlåt, men trodde du menade att salpetern kostade 220, de va därför ja undra va du menade, a okej, ska kolla lite mer med czort då
Citera
2009-11-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaljon
Någon som vet var man kan köpa german black?

Ingen som vet?
Citera
2009-11-30, 23:04
Medlem
bubbelpowers avatar
Citat:
Ingen som vet?

På Svenskakemi, det kanske inte är svart men det är väldigt likt, och ingen markant skillnad.
Citera
2009-12-01, 20:16
Medlem
ska man ta pyromicron aluminiumet då?
Citera
2009-12-01, 21:06
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
ska man ta pyromicron aluminiumet då?
Ja, om du nu måste köpa därifrån.

Czort har något som heter Aluminium Dark 0000 eller liknande, och KeteN säljer German dark. Så enkelt är det.
Citera
2009-12-03, 18:58
Medlem
r_i_z_l_a_s avatar
Hejsan!

Jag skulle behöva få tag i Saltsyra 30% någonstans i Stockholmsåmrådet.
Det finns inte här i närområdet där jag bor, men en bekant ska besöka mig från Stockholm
och han kunde plocka upp en flaska, bara jag gav han en adress där han kunde köpa det.
Han kör hit imorgon eftermiddag så jag hoppas någon vet.
Citera
2009-12-03, 19:01
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_i_z_l_a_
Hejsan!

Jag skulle behöva få tag i Saltsyra 30% någonstans i Stockholmsåmrådet.
Det finns inte här i närområdet där jag bor, men en bekant ska besöka mig från Stockholm
och han kunde plocka upp en flaska, bara jag gav han en adress där han kunde köpa det.
Han kör hit imorgon eftermiddag så jag hoppas någon vet.

Det finns i princip i varenda jävla färghandel i hela landet.
Citera
2009-12-03, 19:10
Medlem
r_i_z_l_a_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Det finns i princip i varenda jävla färghandel i hela landet.

Ok men här där jag bor så finns det ingen färghandel..
Anledningen till att jag behöver en specifik address är för att jag inte kan be honom att fara runt och leta.
Vet ingen så är det ingen fara, jag kan ordna det någon annan gång.
Men det hade varit smidigt om han kunde plocka upp en flaska, för då slipper jag ta bussen 10 mil för att gå runt och leta färgaffärer.
Citera
2009-12-03, 19:59
Medlem
hej igen, kommer förmodligen beställa salpeter (kaliumnitrat) från czort men nu har jag hört ryckten om att de säljs i vissa djuraffärer/akvarieaffärer p.g.a av att kaliumnitrat är ett slags gödningsmedel till akvarier om jag har fattat rätt, nu till frågan!

Hur vanligt är detta i sådana affärer, var inne i en affär och letade ganska mkt, sen frågade och dom visste inte typ inte riktigt, vi har gödningsmedel om du är intresserad men ja avvaktar så länge sa ja! Finns de i alla affärer eller hur ska man få fram ett sådant paket lixom?? de står ju inte alltid vad allting innehåller ;/

Någon som vet en affär eller varans namn så blir de enklare att hitta de jag söker, tack så länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in