2008-07-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEvilGod
Halloj. Undrar bara om nån har nån koll... Om man skall slippa alumiunium hemma hur pass fint sandpapper behöver man? Använder 120... Men mitt blp går inte ens antända. Har prövat 70:30 kaliumnitrat-alumiunium och 50-30-20 kaliumnitrat-alumiunium-svavel. Har inte kaliumperklorat hemma för stunden...

Det är ingen bra idé att försöka slipa ner metaller med sandpapper, för du kommer att få sand i dina satser som du gör, vilket ökar risken för friktion, gnistor m.m. och orsakar lätt en olycka. Spara veckopengen och köp dina kemikalier i stället.
Citera
2008-07-14, 17:44
Medlem
Okej. Men har hört att det iaf skall gå att använda till stjärnor...
Citera
2008-07-14, 18:25
Bannlyst
hej kan man köpa visco stubiner utan licens på svenska kemi? snälla svara mig
Citera
2008-07-14, 19:48
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokis
hej kan man köpa visco stubiner utan licens på svenska kemi? snälla svara mig
Skulle inte du lägga ner?
Citera
2008-07-14, 19:53
Medlem
buffalos avatar
Jag har hittat flera butiker på internet som saluför batterisyra, till synes utan några speciella krav. Är det ett brott att beställa en liter på prov?
Citera
2008-07-14, 20:17
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Jag har hittat flera butiker på internet som saluför batterisyra, till synes utan några speciella krav. Är det ett brott att beställa en liter på prov?
Hittade en dansk bil/motorcykel-affär på nätet för ett tagsedan, beställde ifrån deras norska sida, men paketet kom aldrig fram och jag hörde inget ifrån dom (tänkte det var säkrast att inte driva det hela vidare heller).

Är sidorna du hittat svenska eller utländska? Borde inte finnas svenska eftersom det är olagligt att sälja sådant till privatpersoner. Borde också vara olagligt att importera svavelsyra.. men är dock ej helt säker.
Citera
2008-07-14, 21:01
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOkk
Hittade en dansk bil/motorcykel-affär på nätet för ett tagsedan, beställde ifrån deras norska sida, men paketet kom aldrig fram och jag hörde inget ifrån dom (tänkte det var säkrast att inte driva det hela vidare heller).

Är sidorna du hittat svenska eller utländska? Borde inte finnas svenska eftersom det är olagligt att sälja sådant till privatpersoner. Borde också vara olagligt att importera svavelsyra.. men är dock ej helt säker.

Sidorna är svenska, och säljer moped- och MC-tillbehör.
Citera
2008-07-15, 00:28
Bannlyst
jo ett tag framöver men min kompis vill köpa stubiner där ohc han är 18 så jag undrar om man kan köpa stubiner utan licens, kan nån svara mig ???
Citera
2008-07-15, 01:10
Medlem
Naturvetarens avatar
I Sverige är det är olagligt att sälja stubin till privatpersoner.
Citera
2008-07-15, 01:21
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
I Sverige är det är olagligt att sälja stubin till privatpersoner.
Svenska kemi säljer stubin, och jag ser inga restriktioner där.
Citera
2008-07-15, 08:17
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Svenska kemi säljer stubin, och jag ser inga restriktioner där.

Blir inte mer lagligt för det.
Citera
2008-07-15, 14:33
Bannlyst
så man kan alltså inte köpa stubin som privatperson på SK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in