2008-04-05, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverturk
Det var konstigt. Där jag inhandlade min metanol, hos den lokala hobbybutiken, kostade den 40kr/L. Det är väl bland det billigaste man kan hitta. Kostanden är ju som för vanlig T-sprit. Har du inte fått fel?

En annan färgaffär kunde även köpa in 5-litersdunkar för strax under 200kr. Jag skulle dock bara leka med färgade lågor, så det hade blivit lite overkill.
Ja 40kr/L är dyrt för något som kostar ett par kronor litern att tillverka. De som använder det som bränsle måste betala i storleksordningen 10kr/l.
Citera
2008-04-05, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
Någon som vet vart man kan få tag på lite större volymer metanol? Har bara sett det i hobby-butiker men där är det svindyrt och hos svenska kemi där det var ännu dyrare. Det kostar ju nästan inget att framställa och jag vet att motorsport använder sig av det. Någon som vet någon leverantör som kan tänkas sälja?

Ring och fråga någon speedshop som t.ex Persåker eller Lövens, dom borde ha.
Citera
2008-04-05, 01:08
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Efter att ha raderat en hoper inlägg så utdelas en Tillsägelse till kridan_pyro för konstant OT. (snälla du, läs regelboken...)

Övriga postare uppmanas att inte lockas in i diskussioner som inte handlar om inköp av varor eller vart man nu kan hitta desamma. Lämpliga trådar om annat finnes. (annars tvingas jag vara den elaka moderatorn...)

Gunpowderfreak uppmanas posta länken h*n tipsade om i det numera sänkta inlägget då det främjar tråden i allmänhet, utan OT skräpet. Editering av befintliga inlägg utföres ej av Moderatorer.

/Mod
Citera
2008-04-05, 15:31
Medlem
flashen00s avatar
Någon som vet vart man kan beställa xylen ?
Citera
2008-04-05, 15:32
Medlem
wääuus avatar
Vissa färgaffärer har det. Andra färgaffärer har det under ett annat namn som "förtunning"
Citera
2008-04-05, 16:37
Medlem
flashen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Vissa färgaffärer har det. Andra färgaffärer har det under ett annat namn som "förtunning"

Ok har kollar i div färgaffärer men inte hittat nåt, får väll fortsätta leta då antar jag.
Citera
2008-04-05, 17:55
Medlem
fredd_jasons avatar
Har hittat detta recept och undrar lite saker.

Dragon egg prime:

Potassium Perchlorate 70
Magnalium, granular, -200 mesh 20
Red Gum 10

Prime är ju för att få stjärnor att tända lättare, men är inte Draggon egg "knaster" typ som i knasterbomber som man kan köpa på nyår? Skulle man kunna byta ut magnaliumet mot bara Al flakes 25um. Om ni har recept på knasterstjärnor så skriv pm eller i tråden, har bara tillgång till Al flakes just nu.

mvh /Fredde
Citera
2008-04-05, 19:13
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu

Det du tanker pa ar val cellulosafortunning? Det ar en blandning av toluen och xylen.
Citera
2008-04-05, 19:20
Medlem
flashen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredd_jason

Dragon egg prime:

Potassium Perchlorate 70
Red Gum 10

Prime är ju för att få stjärnor att tända lättare, men är inte Draggon egg "knaster" typ som i knasterbomber som man kan köpa på nyår? Skulle man kunna byta ut magnaliumet mot bara Al flakes 25um. Om ni har recept på knasterstjärnor så skriv pm eller i tråden, har bara tillgång till Al flakes just nu.

mvh /Fredde

Bra att tillägga att "dragon eggs" är väldigt stöt känsliga.
Citera
2008-04-05, 19:47
Medlem
Paladias avatar
Finns det någon butik i Stockholm där man kan köpa vanliga droppflaskor (glasflaskor med pipett)?
Citera
2008-04-05, 20:14
Medlem
Cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredd_jason

Dragon egg prime:

Potassium Perchlorate 70
Red Gum 10

mvh /Fredde

http://pyroguide.com/index.php?title=Crackling_Micro-stars
Citera
2008-04-05, 20:17
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
Finns det någon butik i Stockholm där man kan köpa vanliga droppflaskor (glasflaskor med pipett)?

apoteket säljer droppflskar med en pipet i...

inte så jävla billiga heller .. men 35 spänn eller vad det var? å jag tippar på att ni har detta i stockholm också

mvh // c9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in