2008-03-01, 19:39
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampeeffs
Någon som vet priset på ca 1 kilo svavel som skall brukas till svartkrut.?

skall kristalliseras med isopropanol mm. så så rent svavel jag kan få tag på i staden (färgaffär t.ex.)
Du kan inte kristallisera svavel med isopropanol.. Svavel kostar typ 76kr/kg och finns i de flesta färgaffärer. Finns bara en sort att köpa, och den är typ jädrit ren så det behöver du inte vara rädd för.
Citera
2008-03-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HOkk
Kol te krut gör man bäst själv (eller köper färdigmalet från typ SK). Kola till exempel kork eller tidningspapper. Står om det lite längre ner på denna sidan:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=150316&page=34
Okej, men hur lång tid tar det att kola tidnings papper då?
Citera
2008-03-01, 20:03
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyromaniac86
Okej, men hur lång tid tar det att kola tidnings papper då?
Det beror på massor av faktorer (mängd, värme osv.), men kanske 1-2h.
Citera
2008-03-01, 20:07
Medlem
Citat:
Det beror på massor av faktorer (mängd, värme osv.), men kanske 1-2h.
Okej, men jag läste någonstans där det var en som skrev att man kan köpa 100 % träkol och att det skulle funka jätte bra till svart krut. Vet du var man kan köpa det?
Citera
2008-03-01, 21:05
Medlem
dagiss avatar
vart kan man hitta Vätefluorid?
Citera
2008-03-01, 21:27
Medlem
Naturvetarens avatar
Som privatperson kan man inte köpa det.
Citera
2008-03-01, 22:39
Medlem
tjaboooos avatar
Var finns glutaraldehyd ?
Citera
2008-03-01, 23:44
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Gör det inte så komplicerat, gå å köp en 50kg säck Axan.. funkar fint å panga som det är. Bara å krossa granulerna.

hehe... jag vet.. men läste att det är "nytt" recept på AXAN å att det innehåller mer vattenlöslig svavel, tänke mer kolla om det är å att det kanske är någon som köpt det nya receptet...

å efter som att Suprasalpeter N27 är lika med samma så kanske detta lämpar sej bättre efter som att detta inte innehåller någon vattenlösligsvavel... a ja ...

Tack för svaren..

mvh // c9
Citera
2008-03-02, 08:59
Medlem
HOkks avatar
Hur nytt recept då? Köpte en säck för ett par månader sedan har inte haft några problem med den. Vattenlösligt svavel är sulfat, tämligen ofarligt.
Citera
2008-03-02, 11:29
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagis
vart kan man hitta Vätefluorid?

Man kan köpa det via Ebay. Det finns ett glasetsningspreparat från USA som innehåller höga koncentrationer väteflourid. Armour Etch heter produkten.

Använd tredubbla skyddshandskar och heltäckande ansiktsskydd.

Säkerhetsdatablad
http://www2.itap.purdue.edu/MSDS/docs/12680.pdf
Citera
2008-03-02, 11:37
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Hur nytt recept då? Köpte en säck för ett par månader sedan har inte haft några problem med den. Vattenlösligt svavel är sulfat, tämligen ofarligt.

ööö det fatta jag med... men skriver bara ordagrant efter yara..(hade jag skrivigt sulfat hade något sagt "det står ju vattenlösligsvavel)). står i en .PDF(fil) eller vad dom filerna heter, det skall tydligen vara bra för blomman eller något sådant... men du har köpt axan som innehöll nästan 4 % SULFAT å kunde detonera detta utan problem...

gör bra tack..

mvh // c9
Citera
2008-03-02, 12:08
Medlem
Hej, jag får problem med mina färgade rökbomber.

Jag börjar med att smälta salpeter och socker tills det blivit helt smält. Sen tillsätter jag bikarbonat och då "sväller" hela min blandning upp och blir typ som hårmousse. Då är det omöjligt att kunna blanda i mitt organiska färgämne som jag beställt hem från kinn.

Vad är problemet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in