2007-08-24, 15:53
Medlem
Väteperoxid står sig bäst där det är mörkt och svalt då det sönderfaller långsammast. Jag skulle inte ha det i kylen om jag var du, det är inte nyttigt. Förvara det hellre i en jordkällare eller i ett kallt garage.
Citera
2007-08-24, 16:36
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puris
Väteperoxid står sig bäst där det är mörkt och svalt då det sönderfaller långsammast. Jag skulle inte ha det i kylen om jag var du, det är inte nyttigt.

Visst , det kanske är dumt , men det sönderfaller inte till något farligt , syre och vatten.
Citera
2007-08-24, 16:46
Medlem
wääuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
ps: Finns det någon manick som kan läsa hur mycket av joner det är i en lösning? Jag tror jag vet att det finns men kan denna manick också läsa hur mycket det är i % av varje jon??
Hoppas ni fattar? :ds
Du kan ju kolla resistansen i lösningen av ett känt salt och jämföra med tabeller. För att kolla vilka olika och hur mycket av dem det finns krävs det rätt så dyr utrustning ofta, det går ju att göra hemma om man vet vad som finns i lösningen men det är tids och arbetskrävande.
Citera
2007-08-24, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunpowderfreak
Visst , det kanske är dumt , men det sönderfaller inte till något farligt , syre och vatten.

Det fria syret bidrar väl till att dina matvaror får en kortare hållbarhet och äter du mycket antioxidanter så är det kanske inte så farligt med lite fritt syre. Det är dock känt att hårblekningsmedel och hårfärg är cancerframkallande och de innehåller 3-7 % H2O2.

Mvh puriss
Citera
2007-08-24, 19:35
Medlem
kligs avatar
Okej vi leker med tanken lite och JAG har på något sätt fått tag på nitroglycerin, TNT, nitrocellulosa och pentyl.
Jag behöver en primer så jag gör lite TCAP.
Då är då frågan:
Ska jag lägga acetonperoxiden i mitten av te.x TNT eller ska det fästas brevid

1
| <-----Stubin
| ___
|**| *=TCAP
|##| #=Pentyl, TNT, NG.
|##|
|##|
Citera
2007-08-24, 21:02
Medlem
Naturvetarens avatar
Mitten, annars måste du rikta den.
Citera
2007-08-24, 21:38
Medlem
kligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Mitten, annars måste du rikta den.
Som t.ex hårdare material runt om primären och tunnare där den sitter emot det sekondära?
Citera
2007-08-24, 21:46
Medlem
Naturvetarens avatar
Ja, ungefär så. Läs om rikatde laddningar på nätet, heter på engelska "shaped charges".
Citera
2007-08-24, 23:32
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puris
Det fria syret bidrar väl till att dina matvaror får en kortare hållbarhet och äter du mycket antioxidanter så är det kanske inte så farligt med lite fritt syre. Det är dock känt att hårblekningsmedel och hårfärg är cancerframkallande och de innehåller 3-7 % H2O2.

Mvh puriss

vänta lite nu!! Vad mennar du?? Cancerframkallande? Vad står det, jag hittar inget på burken som jag köpte! Det ända jag kan komma på som kanske är lite farligt är O3? Kanske H3 (men det tror jag inte är i alla fall cancerfarligt, farligt kanske men inte cancerframkallande.)

+Plus+

att efter som flaskan är ut böjd av alla gaser som bildas i flaskan. Slutsats är att gaserna inte heller kan komma ut från flaskan

bara en tanke

mvh// c9
Citera
2007-08-25, 00:26
Medlem
Får ursäkta mig det är -O2(-) superoxidjonen jag tänkte på och inte peroxidjonen -O2(2-). Lite smålurigt då väteperoxid även kallas för vätesuperoxid.

-O2(-) är farlig och cencerogent. Det bildas i våra celler som en restprodukt (borde vara de som kallas fria radikaler) och de är dessa vi käkar frukt och grönt för att ofarliggöra.

Skulle inte ätit den där MAX-burgaren förrut
Citera
2007-08-27, 18:22
Medlem
Svavel i karlskrona? var kan man få tag på de? och vad är det för licence?
Citera
2007-08-27, 18:23
Medlem
HOkks avatar
Det är ingen licens för svavel lillegubben, pröva närmaste välsorterade färgaffär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in