2007-02-09, 20:48
Medlem
Dewunis avatar
Undrar bara om finns nåt ammoniumnitrat baserat sprängämne som kan antändas av stubin?
Citera
2007-02-09, 21:06
Medlem
Naturvetarens avatar
APAN t ex. Det finns flera men alla är känsliga av den anledningen att det går att tända med stubin... De flesta av alla de här sprängämnena har gemensamt att de går att använda som tändhatt, alltså förädiska och inget man handskas med i stora mängder.

Edit: APAN är ju mer baserat på TATP så det kanske inte rikitgt passar in på beskrivningen. Ett bättre exempel är helt dehydratiserad NH4NO3 i en mycket intim mix med Mg.
Citera
2007-02-09, 21:33
Medlem
Dewunis avatar
Kan du beskriva hur man gör?
Citera
2007-02-09, 21:56
Medlem
bjornebarns avatar
Capsaicin

Finnes det någon kemikalieåterförsäljare som för humana priser säljer capsaicin? (har bara hittat det på sigmaaldrich hittills, men.... 4000 kronor för ett gram känns lite.... uhm, tja, typ, bah, liXzom, cepe?)
Citera
2007-02-09, 23:27
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewuni
Kan du beskriva hur man gör?

Du ärketorkar AN och mixar det med lagom mycket atomiserad Mg.
Citera
2007-02-10, 13:27
Medlem
Jeeppes avatar
Köpa träkol

Tjena.
Jag har kommit över salpeter och svavel, tänkte göra svartkrut, nu behöver jag bara träkol, vet någon vart man kan köpa det?
Citera
2007-02-10, 13:30
Medlem
unknown users avatar
sök ditt cp, det kan du köpa lite överallt och du är itne den första som frågar detta. men efter dom du är en kewlbomber-wannabe så ta vanligt grillkol å hamra ner till fint pulver.
Citera
2007-02-11, 00:21
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown user
sök ditt cp, det kan du köpa lite överallt och du är itne den första som frågar detta. men efter dom du är en kewlbomber-wannabe så ta vanligt grillkol å hamra ner till fint pulver.

Mens?
Citera
2007-02-11, 00:57
Medlem
unknown users avatar
haha, njaaa jag var bakfull som fan när jag skrev det dära å nu är jag sjuk istället, för igår var det bastukväll med polarna.. slutade med att vi sprang 150meter spritt språngande nakna mitt i ett bostadsområde. och jag antar att jag vart förskyld då, så nu har jag feber å skit istället..
Citera
2007-02-12, 10:16
Medlem
Hello everybody,

I am from Holland and I would like to know what the consumer fireworks in Sweden are look like. I have seen different sites like sveafireworks, but I would like to know from you.

Thank you
Citera
2007-02-12, 12:31
Medlem
Jomazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Du ärketorkar AN och mixar det med lagom mycket atomiserad Mg.

Då får du inte APAN. Denna blandning är väl dessutom instabil?
Citera
2007-02-12, 15:10
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Då får du inte APAN. Denna blandning är väl dessutom instabil?

Har mod börjat posta utan att läsa hela inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
APAN t ex. Det finns flera men alla är känsliga av den anledningen att det går att tända med stubin... De flesta av alla de här sprängämnena har gemensamt att de går att använda som tändhatt, alltså förädiska och inget man handskas med i stora mängder.

Edit: APAN är ju mer baserat på TATP så det kanske inte rikitgt passar in på beskrivningen. Ett bättre exempel är helt dehydratiserad NH4NO3 i en mycket intim mix med Mg.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in